Hulp Power Peak Ultimale LI

Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag een Power Peak Ultimale LI gekocht.
Nu heb ik daar een 6 cellen (NC) van 1700 mah aangehangen en op auto gezet.

hij staat een tijd te laden en dan slaat hij af met een capaciteit van 650 mah.

Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik het oplossen??

Zat zelf te denken aan geheugen van de de cellen.

Groeten Marco

het kan zijn dat je pakket niet helemaal leeg was. Dan stopt hij ook. Je kunt het pakket eerst eens ontladen en vervolgens weer opladen en dan kijken hoeveel er in zit

staat je delta peak op 'normal'(voor NiCd) en niet op 'sensitive' (voor NiMH)

accu's tijd stil gelegen?
hoe snel laadde je lader?
zender of aandrijf accu?

en inderdaad, was je accu wel leeg?

Zet de lader eens op manueel. Indien je een zender accu op het automatische menu laat opladen, is de kans groot dat de lader er eventjes 5A door stoot, wat uiterraard niet goed is voor de (meestal) niet snellaadbare accu. Kies een rustige laadstroom, ongv. 15% van de accu capaciteit. Zorg dat je overal de juiste waardes hebt ingevuld ( de ultimate Li wil alles weten :? ). Zorg dat je in het Nicd menu zit en niet anders. Zorg voor een voldoende krachtige voedingsbron (een goed geladen autoaccu of een voeding van minimum 5A). Laad nu je (LEGE) accu en kijk hoeveel er in geraakt.

Indien je overal goed zit kan het niet meer aan de lader liggen, enkel nog aan de accu

bedankt voor de hulp het werkt!!!

Inderdaad was het een accu die niet helemaal leeg was. Maar ook door een slechte stekker sloeg hij iedere keer af vor het einde.

Nou kan ik ook PB laden?? Maar met de zoekfunctie kom ik er niet achter wat voor accu's dit zijn.

Wie helpt nog een keer.

Groete Marco

marco :rtfm: het is voor een loodaccu te laden maar lees eerst de manuel door ,ik hoop dat je engels of duits een beetje op pijl is
groeten wiebe

staat zelfs op de lader zelf, links onder wat je er mee kunt laden. op je accu staat dan wel wat voor type het is. en als je probeerd een nicd op nimh te laden slaat je lader als het goed is meteen af

hallo

de powerpeak begint op automaat ALTIJD langzaam te laden
NOOIT met 5A
hij laad langzaam en doet dan een paar metingen en verhoogd zo zijn laad spanning tot het programma beslist dat het voor deze cellen die er aan hangen de marge is

als je nica op nmah gaat laden dan stopt de lader niet
hij slaat tevroeg af daar hij voor nicad's te gevoelig staat wat de deltapeak betrefd
omgekeerd zijn je Nmah cellen dan wel teveel geladen en zijn ze lekker warm

om nu een pb accu te laden op nicad stand dat heb ik nog niet geprobeert
zal wel aan mij liggen dat ik het nog niet heb klaar gekregen om de lader zo verkeerd in te stellen
maar dan nog denk ik dat er geen brokken zullen gemaakt worden

ik ga dit morgen eens proberen

wilco met welke lader laad jij je cellen ??????
mischien is het wel handig om zulk een upgrade door te voeren naar alle laders
detektie of er een nicad of nmah aan hangt
moet kunnen
dan moet ik de powerpeak niet meer op sensetive zetten als hij dan nmah cellen ziet dan kan hij dat zelf doen

groetjes raf

ik heb het even geprobeerd of de pwr peak ult ook zelf kijkt welke type accu er aan hangt, maar deze detecteerd niet welk type er aan hangt. zelf laad ik ook pb accus zoals de start accu op nicd. volgens mij maakt het weinig uit. Heb er in iedergeval nog nooit een probleem mee gehad.

ikzelf heb er ook eentje gekocht en heb er een pack van 1800 nimh ás
angehangen die leeg waren en dan op manual geladen met 1.8 A..

nu sloeg deze na 12 minuten ook af en gaf aan dat er 350 mha was geladen....

zitten ze dan al vol of is er dan ook wat aan de hand..

ook met het menu instellen ,zijn maar 4 accu's maar geeft na start gelijk EEN
OUTPUT BATTERY OVER VOLTAGE AAN en als ik aan geef dat er 5 aan hangen gaat ie wel gewoon laden tot die 350 mmha ..

wie weet hoe of eat...

marco

hallo

met de powerpeak infinity 2 hoef je niet in te stellen hoeveel cellen een pack heeft
alleen bij ontladen moet je wel het minimum ontlaad voltage instellen ik doe ongeveer 0.8 per cel tellen
dus bij 10 cellen stopt de lader met ontladen op 8 volt
bij het laden kan ik ofwel manueel de laad stroom in stellen of wel op automaat en dan heb ik niets te zeggen dan pakt het programma het over

groetjes raf

raf zei:
met de powerpeak infinity 2 hoef je niet in te stellen hoeveel cellen een pack heeft alleen bij ontladen moet je wel het minimum ontlaad voltage instellen ik doe ongeveer 0.8 per cel

Ook bij ontladen op auto wordt bij mijn weten de ondergrens ook automatisch bepaald...

hallo

dat ga ik nu ff proberen
maar hoe kan de powerpeak weten hoeveel cellen er aan hangen ??????????
als je oplaad dan krijg je dus dat sprongetje (deltapeak)
maar bij ontladen krijg je dus niets
ik ben benieuwd wat hij er van gaat maken

groetjes raf

Op auto interesseert het de Infinity 2 niet wat je hebt ingesteld. Er wordt dan alleen gekeken naar de mode-instelling en voor de rest zoekt de lader het zelf uit.

Hoe de lader weet, dat de accu leeg is, gaat als volgt:
- 1 keer per minuut wordt gedurende 5 sec. het ontladen gestopt.
- de spanning van de accu herstelt zich gedurende deze 5 sec. weer een beetje.
- de lader meet de spanning, die er tijdens het ontladen was en meet de spanning, die er na de 5 sec. herstel is.
- als beide spanningen weinig van elkaar verschillen is de accu nog vol en gaat de lader met een hoge ontlaadstroom verder.
- als beide spanningen veel van elkaar verschillen is de accu aan het leeg raken en wordt de ontlaadstroom teruggeregeld naar een lagere waarde.
- als beide spanningen een bepaald aantal %% van elkaar verschillen én als de spanning tijdens het ontladen spectaculair afneemt wordt het ontladen gestopt.

Met dit meten van de spanningen stelt de lader dus vast hoe het met de inwendige weerstand van de accu is gesteld. Bij slechte accu's zul je dan ook zien, dat de ontlaadstroom (en ook de laadstroom) nooit boven de 1 à 2 Ampere uitkomt op het auto programma.

hallo

test gedaan

hoe hij het lapt weet ik niet maar de powerpeak heeft het dus voor elkaar gekregen uit een 3.3 amp
sannyo er 4 amp uit te trekken
en te stoppen op een goeie 3 volt

het was een pack van 5 cellen
als ik het dus manueel zou doen dan zou de lader reeds gestopt zijn op 4 volt

groetjes raf

Back