Hulp voor reclamestunt

• Topicstarter Topicstarter helicopper
  • Startdatum Startdatum
Dit zou ik nu niet meer doen hoor ! Maar even een voorbeeldje :

Juwelier wil sleutels per heli bezorgt hebben voor de officiele opening.
No problem ;)
138348844f6746d72.jpg

Politie houdt het verkeer even tegen zodat de de heli "veilig" ;) kan landen.
De vrouw met fiets kon meteen weer naar de kapper.
138348844f67725f2.jpg

Applaus voor de landing
138348844f6799adc.jpg

En de burgemeester ging diezelfde dag nog even bij Quartel langs.
138348844f9eaf167.jpg

Gevaarlijk ? ach. de actie werdt gewaardeerd, en daar ging het om.

Laatst bewerkt door een moderator:
Precies, dit soort acties moeten zeker kunnen. Gevaarlijk is alles tegenwoordig dus dit kan makkelijk. Ik ben een tijdje geleden ook gevraagd om een doos met een heli van a naar b te vliegen maar helaas was het 5bf en dat was iets teveel :) Was ook voor de politie dus veel regels kan je dan niet negeren......

Wind is het grootste probleem, gewicht niet. Een heli met een windvanger eronder doet heel gek soms :)

Ik wil toch even terugkomen op het reclame filmpje van Witter Reus. Dit was inderdaad een Lockheed 286 met een Heim mechaniek. Echter niet van Fred Coenen, maar van Arie van Gool ...
Arie was het filmpje met die spelende kinderen op groot wit laken dan ook van jou? Of was die wel van Fred zoals ik eerder in deze discussie schreef?

Het filmpje met de Lockheed is opgenomen in 1988 of 1989. Het is vele keren in een andere zetting gebruikt. Oorsponkelijk met een rugbyteam. Hiervoor zijn de opnames gemaakt met een reuze wasmachine. Het gedeelte waar mijn heli het laken eruit trekt is een "normale" wasmachine. De laatste keer dat het gebruikt is zal een jaar of drie geleden zijn geweest. Had ik er maar op aangedrongen dat ze per uitzending betaald zouden hebben.

De achtergrond van Witter Reus was dat in het filmpje in de 70-80 jaren, waar een Jet Ranger een laken uuit een zwembad trekt, het wit van het wasgoed niet goed uit komt tov de blauwe lucht (dit was opgenomen in Zuid Afrika)

Tijdens de opnames in Zeewolde was het 3 dagen wachten totdat de lucht de juiste kleur blauw had.

In het contract dat gemaakt was, werd er per dagdeel betaald + eetgeld + km vergoeding.

In die tijd dat het filmpje is opgenomen vloog Fred altijd met een BO-105 in de kleuren van zijn werkgever.

met vriendelijke groeten,

Arie

Back