Niet stil gezeten. De staart is klaar alsmede de romp etc. Enkel de vleugeldelen moeten nog verlijmd worden, maar daar wacht ik mee omdat ik het vliegtuig mee wil nemen naar Sri Lanka om daar te gaan vliegen, maar dat zel ergens in de zomer worden. Het vliegtuig is robuust door zijn volledig houten bouw en dat heb je daar wel nodig. Mooie grasveldjes zijn er weinig.
Het model oogt mooi strak met zijn hoekige belijningen, maar dat zal wel de typische jaren 80 vormgeving zijn.
De bouw van de romp ging redelijk recht toe, recht aan. Geen foto's daarvan helaas. Ik heb als bediening voor het hoogteroer (pendelroer) een pianosnaar gebruikt en een dunne plastic buitenmantel. De bocht die de stuurstang in de staart moet maken zorgt wel voor wat wrijving, maar de servo (9 grams) trekt dat wel. Ook het richtingsroer is gelukt en hangt met 2 scharniertjes aan de staart. Ik heb een klein carbon fiber stangetje gebruikt welke verticaal door het richtingsroer gelijmd is en een paar milimeter naar onder uitsteekt. Hieroverheen heb ik een hoorntje gelijmd waarop weer de stuurstang voor het richtingroer bevestigd is. Zo hoeft de stuurstang die door de zijde van de romp naar buiten komt, niet te ver naar boven gebogen te worden om bij het richtingsroer te komen. Alles is in een paar lagen krimpvrije spanlak gezet en geschuurd. 9 grams servo'tjes bevinden zich voorin de romp. De ontvanger en 1S lipo accu'tje weer daarvoor. Het geheel weegt 245gram, maar daar moet nog ballast bij. Misschien dat ik de lipo nog vervang door een wat zwaardere 2S.
Ter hoogte van de verbinding van de vleugeltips met het middenstuk van de voorvleugel heb ik een V verbindingstuk van 1.5mm triplex aangebracht om meer sterkte straks in de lijmverbinding te krijgen.
Hieronder wat foto's en dan maar wachten tot hij omhoog mag.
Het model oogt mooi strak met zijn hoekige belijningen, maar dat zal wel de typische jaren 80 vormgeving zijn.
De bouw van de romp ging redelijk recht toe, recht aan. Geen foto's daarvan helaas. Ik heb als bediening voor het hoogteroer (pendelroer) een pianosnaar gebruikt en een dunne plastic buitenmantel. De bocht die de stuurstang in de staart moet maken zorgt wel voor wat wrijving, maar de servo (9 grams) trekt dat wel. Ook het richtingsroer is gelukt en hangt met 2 scharniertjes aan de staart. Ik heb een klein carbon fiber stangetje gebruikt welke verticaal door het richtingsroer gelijmd is en een paar milimeter naar onder uitsteekt. Hieroverheen heb ik een hoorntje gelijmd waarop weer de stuurstang voor het richtingroer bevestigd is. Zo hoeft de stuurstang die door de zijde van de romp naar buiten komt, niet te ver naar boven gebogen te worden om bij het richtingsroer te komen. Alles is in een paar lagen krimpvrije spanlak gezet en geschuurd. 9 grams servo'tjes bevinden zich voorin de romp. De ontvanger en 1S lipo accu'tje weer daarvoor. Het geheel weegt 245gram, maar daar moet nog ballast bij. Misschien dat ik de lipo nog vervang door een wat zwaardere 2S.
Ter hoogte van de verbinding van de vleugeltips met het middenstuk van de voorvleugel heb ik een V verbindingstuk van 1.5mm triplex aangebracht om meer sterkte straks in de lijmverbinding te krijgen.
Hieronder wat foto's en dan maar wachten tot hij omhoog mag.








Laatst bewerkt: