Hummingbird beginnersverslag van/voor een helikopter newbee

Hallo, ik had deze vraag ook al in een ander draadje gepost, maar geen reactie gekregen. Hoe kun je een HAT-tailmotor handig monteren en aansluiten, en zijn die propjes niet te klein(ongeveer de helft van de standaard tailrotorbladen)[type EP-0320]?
Gister binnengekomen van HobbyDeals :thumbsup: goeie zaak :thumbsup:

Groetjes Geoffrey

Hmm...goed Steven..ik snap je punt. Het zal vast niet lang duren voordat ik m'n staartprop weer eraf gevlogen heb. :roll: Met een beetje gevoel voor timing heb ik dan op Koninginnedag 2005 een oranje prop eraan hangen :)

Ik snap niet hoe jullie die man van Hobbydeals bereiken..heb meerdere malen mail gestuurd en gebeld maar krijg geen reactie. Terwijl een Nederlandse dealer me toch geld zou schelen.. sta ik op een zwarte lijst ofzo?

Ik heb besteld, en via jvdhulst@polias.net heb ik bevestiging gekregen dat ie verzonden was! Nog mensen met een antwoord op mijn vraag hierboven? Ik heb een Dragonfly micro-heli, kloon van de Hummingbird. [Nieuw record: 18 seconden in de lucht in een gymzaal op school!]

Groetjes Geoffrey

G zei:
Hoe kun je een HAT-tailmotor handig monteren en aansluiten
Ik heb de bovenkant van de as-huis weg gevijld en dat hol gevijld.
Hierop zit de motor netjes vast met 2 tiewraps.
afb8481.jpg

Bedankt, dat gaat zo vast wel lukken! Eerst nog ff die 'standaard' motor en props opmaken, die werken nog steeds. Voor het aansluiten gewoon rood op rood, zwart op zwart, zonder extra elektronica toe te voegen?

Thx Geoffrey
@ Satoer: Interview was goed :wink:

Hmm..ziet er listig uit, mooi strak. Zie ook dat je een luxe onderstelletje hebt..beter dan die carbonstaafjes die standaard zijn. Je hebt je Hummingbird goed ge-pimped Satoer! 8) Zeker met die paarse knop op de rotorkop.
Ik heb plotseling een idee.. Kan je geen mooie top-tien ultieme upgrades voor een Hummingbird verzinnen onder de titel: "Pimp my Hummingbird" Ik zou het graag doen maar ben nog niet zo ver met m'n Hummie.
DD-motor/prop zou wel nr.1 moeten zijn.. :!:

@TP: Ik ben nu bezig met het PIMP my Skywatcher project :lol:

@G: Mooi :)

Kijk uit met het gebruiken van bijna kapotte motortjes. Als de koolborstels versleten zijn heb je kans op kortsluiting. Veel controllers zeggen dan :bye:

De HAT motor kan bij de meeste micro helí's gewoon gemonteerd worden met de originele 2 kleine schroefjes op het bestaande bevestigingspunt. Echter omdat de motor langer en zwaarder is kan het zijn dat bij een crash de motor er ineens af ligt. Veelal is dan het schroefdraad van de motor beschadigd.

Ik ben zelf een voorstander van de hierboven getoonde oplossing van Michel, veel van onze klanten gebruiken de HAT op die manier. Wil je niet direct in het frame zagen omdat je eerst wilt kijken of de HAT je bevalt gebruik dan gewoon de bestaande bevestigingspunten.

De kleine propjes draaien een hoger toerental en zorgen voor een directere aansturing van de staart.

Groeten,

Johan

TP zei:
Hmm...goed Steven..ik snap je punt. Het zal vast niet lang duren voordat ik m'n staartprop weer eraf gevlogen heb. :roll: Met een beetje gevoel voor timing heb ik dan op Koninginnedag 2005 een oranje prop eraan hangen :)

Ik snap niet hoe jullie die man van Hobbydeals bereiken..heb meerdere malen mail gestuurd en gebeld maar krijg geen reactie. Terwijl een Nederlandse dealer me toch geld zou schelen.. sta ik op een zwarte lijst ofzo?

Het is momenteel ontzettend druk en hierdoor hebben we een achterstand met e-mails beantwoorden. We hopen na dit weekend weer bij te zijn met alle e-mails.

Ah! The man himself.. wat een opluchting, ben blij dat ondanks de drukte alles goed gaat in ieder geval. Bedankt voor je reactie.. :D

Back