Hummingbird beginnersverslag van/voor een helikopter newbee

Gunskes zei:
Hey Satoer,

Ook van mijn kant proficiat met je eerste hopjes (en je beginnersmanual)

Krijgen we nog meer actiefoto's te zien, of filmpjes ?

Hou hem heel
Hopjes??? hè hover nu rustig een accu leeg
1186.gif
;)
#Johan# zei:
Ja graag filmpjes met die onboard camera!!!! 8)
Zal ik binnenkort eens doen. :D

een windkrachtje briesje 2 is als een zuidwester voor zon ding he.
en als je dan nog niet zo getraind bent om met wind te vliegen dan gaat ie alle kanten op, is met een zware heli net zo.

dont worry, komt goed als je het ding wat meer "under control" hebt.

Ja maar daar lag het niet echt aan Gerard, hij begon ineens te wobbelen alsof de paddles ineens verdraaid waren. (en dat 3 keer van de 3 pogingen)

Heb er binnen nog geen last van gehad tenzij ik direct van start de paddels niet goed stonden of dat ik tijdens een vlucht een object van sport-striping wilden voorzien.

Blaadjes te strak is het niet hé? Klinkt anders wel zo. Probeer eens volgas te geven en zie of het dan minder is?

Niels

Voel eens of de flybar nog heel is. Ik heb het ook een keer na een crash gehad dat de flybar er goed uit zag maar er zat toch een knikje in het midden, waardoor één kant omhoog kon bewegen. Als je naar de heli keek kon je er niets aan zien, omdat de knik in de flybar binnen in de kop zat. Bij mij was dit het resultaat van:
1) de flybar te strak vast zetten
2) waarschijnlijk een onfortuinlijke crash.

Groeten,

Nee, bladen zitten niet te strak en mijn flybar is ook okay. Heb daarnet weer 2 accu's binnen leeggevlogen zonder problemen :D
Het gaat steeds beter. beetje side in gaat ook al redelijk.

Enne volgas??? dan zie ik hem waarschijnlijk nooit meer terug :lol:

WHAAAAAA m'n direct drive propje gebroken. Het ging zo lekker. Waarom gebeurt dit weer pcies in het weekend..
:sniper:Murphy's law :evil:
Wie weet waar ik deze propjes op zaterdag in de buurt van Zaandam kan kopen????

:D Zeldzaam hoeveel jij in zo´n korte tijd kapot kunt maken. :wink:

Satoer zei:
Hopjes??? hè hover nu rustig een accu leeg

Mijn excuses, ik wist niet da je al zover gevorderd was.

Had ik natuurlijk al moeten weten, je bent vriend geworden dus kan je hem 10 minuten in de lucht houden :)

Ga zo door.

We verlangen al naar de fototjes :lol:

Ik ben er achter dat het “wobbelen” gebeurt als ik snel gevlogen heb of wat heftige stuurreacties gedaan heb (wat ook buiten het geval was). Als ik eens flink snelheid maak (zover dat kan in de huiskamer) en dus flink afrem om weer vervolgens te gaan hoveren begint hij met wobbelen wat ook steeds erger wordt. Ik dacht dat de paddles door deze stuurreacties wat waren verdraaid. Maar na inspectie stonden deze nog goed. Ik kan ook gewoon weer opstijgen zonder gewobbel.

Het is ook niet zo dat ik hem niet in de hand meer weet te houden na een stukje FF (btw, wat gaat kan ie hard! 8O :mrgreen: ). Het is soort onbalans in m’n rotorbladen.

Snap t niet... :hammer:

Waarom gaat het nu altijd mis als ik “Nog even” wil vliegen.
-“Kom je naar bed?”
-“Ja, nog 1 keer”
<{CRASHHERRR]>*> weer een blad versplinterd

Ik was vroeg thuis van mijn werk het was nog licht en vrij windstil dus ik dacht ik ga buiten vliegen.
In tegenstelling tot mijn vorige pogingen ging het perfect. Na een kwartier de overburen gepest te hebben was de accu leeg dus ging ik naar binnen.

M’n 2de accu was al redelijk geladen dus… daar komt tie weer: Ik dacht ik ga nog “even” vliegen.
Ging heel goed, eens kijken hoe hoog zo’n ding gaat… toen ik bijna boven de huizen kwam kreeg de wind meer vat op hem en begon flink weg te “drijven” dus zakken met die heli. Ai… Zakken met een fp heli betekend minder rotorsnelheid wat weer resulteert in slechte bestuurbaarheid.

Wat ik had moeten doen is flink gas geven op het moment dat ik weer een acceptabele hoogte (laagte dus in mijn geval) had bereikt. Zodat ik weer controle kon krijgen over de heli. Echter ik bleef tegensturen tijdens het afdalen.

Resultaat:
afb1957.jpg

Rotorkopbladhouder gebroken, Staart gebroken, Heckrotor gebroken….
Ach ja…
crying.gif

Eelco zei:
:D Zeldzaam hoeveel jij in zo´n korte tijd kapot kunt maken. :wink:
:oops:

gerard_nl zei:
:D zo heeft de mijne er ook diverse keren bijgelegen

Ooohh. Dus zo slecht doe ik het nog niet. :roll: :roll:

D'r vliegen wat onderdeeltjes af zo nu en dan, maar voor de rest blijft alles heel.

Geintje ,geintje; nee niet gaan slaan of boos worden.
Ik weet mijn plaats :worship:

Groetjes, Erwin

nou, 'k heb vandaag ook weer ff gevlogen.. en euuhm.. 'k had nu de rotorbladen van de picolo er eens opgezet, die lijken steviger... na enige tijd vliegen begon 't wat te wabberen en woep, daar ging een heel!!! rotorblad langs mij af... die was dus afgebroken om duistere reden... maar, das wel echt schrikken moet ik eerlijk zeggen...

:idea: Goed, tip van de dag!
Ook al is de verleiding erg groot, ga niet vliegen met windkracht 4!! :oops:
Zooo... zat bijna vol gas tegen te sturen, Ome wind drukte hem zonder moeite fijn de grond in :( ... geen schade :mrgreen:

Ik heb er nu ook een :D :D :D
Ze vliegen nog makkelijker dan ik dacht-> het gaat beter als met mijn eco8.
NOG geen schade…

@Satoer:
jou staartrotor was te zwak? Mijne heeft zat pouwer om met de staartrotor pirouettes te maken, raar.

Groeten Halmar

als ie nieuw is is dat staartmotortje wel te doen, na wat crashes en wat vlieguren merk je dat het allemaal wat minder goed wordt aan de achterkant....

Vandaag weer buiten gevlogen (windkracht 2-3). Ging niet zo goed. Hij maakte veel te weinig toeren, veel minder dan dat ik binnenvlieg. Ome wind ging meer spelen met de heli dan ik deed.
Dus… ik heb er een zwaar stuk verwarmingspijp ondergedaan als extra gewicht.
Tip van de dag:

:idea: TIP Ga je buiten vliegen verzwaar dan je heli!! Dan heb je een stuk minder last van de wind :D
Zoo dat ging echt lekker. Lekker de ruimte, hoewel ik het toch voor elkaar kreeg in die ene enkele boom te knallen :lol: Ach, heb daarna geleerd:
Gaat het fout, gewoon gas geven, want zolang hij nog in de lucht is… is er nog niets gebroken. (tevens me nieuwe motto, zie onderschrift ;) )
Ook als je tegenstuurt en het gaat niet snel genoeg: gewoon gas geven.

Was eindelijk eens lekker weer in het weekend, moeten ze vaker doen :D

Back