Hummingbird beginnersverslag van/voor een helikopter newbee

ik zie hem al vliegen met zijn pempex blokken en verwarmingspijp eronder hahaha.

voor mooi weer en buiten heb je toch die logo ?? :wink:

De pempex blokken hebben het schip inmiddels al verlaten :D
afb2461.jpg

Ach als mensen ernaar vragen is het gewoon een straalturbine ;)
Gerard_nl zei:
voor mooi weer en buiten heb je toch die logo ?? :wink:
Dat gaan de mensen in het park vast niet waarderen, zo'n hakmes :(

ziet er al goed uit dat ding haha, al flink geleden onder jouw vliegkunsten :wink:

Ik ga morgen ook eens buiten vliegen :) Eens kijken wat dat ding kan nu de kop verstevigd is ;) En gaat hij stuk, dan hebben we weer mooie foto's voor op het forum :) Hoeveel weegt de jouwe nu? De mijne weegt 214 gram. Nieuwe staart scheelde weer 4 gram :)

214 gram dat is niet zwaar. de mijne zit met accu en zonder canopy op 250 gram. maar ik denk (heb hier dus geen weegschaal) dat hij nu met canopy (wat er dan nog van over is dan :roll) en stalen pijp eronder op zo'n 450 gram komt.

Als je genoeg vermogen hebt tadango (hoe heet je eigenlijk?) dan raad ik het je ook aan om hem voor buiten flink wat te verzwaren. zeker met die 214 gram van jou. Dan heb je niet zo'n last van de wind en kan je makkelijker beneden komen.

Klinkt stom, maar als je hoog bent (zo'n 20 meter) is het best lastig om af te dalen. Geen rotorsnelheid dus onbestuurbaar

tandango heet in real life herman.

denk dat die brushless motor van jou ook wel zwaarder is dan een klein speed 280je niet ?

Michel wat voor soort account heb jij inmiddels bij de modelbouw leveransiers. Goldmenber met een vip pakeerplaats :wink:
Sta er elke keer weer versteld van hoe jij je in deze hobby hebt ingebeten zeg :worship:
Alleen is het zoals gerard ook al zegt nu weer tijd om de rommel van de hummie af te schroeven en de logo weer luchtwaardig te maken.

Man wat heb ik vandaag lekker buiten gevlogen (dwars gehooverd :? )
Lang leven de lente

gr Remco

Jaaa ... kom op.
Logo de lucht in nu.
Het is ZOoo 2 mei hoor!

Ik heb vanmiddag ook weer 2 tankjes leeg gehoverd.
Maar windkracht 2?
Heli moest er aardig tegenin hangen.
Ik schat minstens 4.

Morgen eerst een boom kappen (met nieuwe benzine kettingzaag, 33cc motortje kan altijd vanpas komen :mrgreen: )

Tegen de middag, dan gaan we weer.
En de rest van de week ziet er ook goed uit.
Kom op.

Groetjes, Erwin

Gerard_nl zei:
denk dat die brushless motor van jou ook wel zwaarder is dan een klein speed 280je niet ?
De standaard motor (370) die er in zat is een stuk zwaarder dan die brushless razor (26 gram).
Het gewichtsvershil tussen mij en Herman zal wel komen door:
-2 aparte motor controllers.
-1 GY240
ipv
-1 Mixerboard met gyro.

dutchhelipilot zei:
Michel wat voor soort account heb jij inmiddels bij de modelbouw leveransiers. Goldmenber met een vip pakeerplaats :wink:
Sta er elke keer weer versteld van hoe jij je in deze hobby hebt ingebeten zeg :worship:
Hahaha, het inmiddels een soort van wie niet waagt wie niet wint: Wie niets sloopt... wie niets koopt :oops:
dutchhelipilot zei:
Alleen is het zoals gerard ook al zegt nu weer tijd om de rommel van de hummie af te schroeven en de logo weer luchtwaardig te maken.
Die Logo is inmiddels al zo goed als vliegklaar. (zit nu een 401 in) moet alleen nog even een y stekker op het throttle kanaal zetten om het kanaal met de gyro te delen.
dutchhelipilot zei:
Man wat heb ik vandaag lekker buiten gevlogen (dwars gehooverd :? )
Lang leven de lente
YEAH!! :zon:
Erwin Lokhorst zei:
Morgen eerst een boom kappen (met nieuwe benzine kettingzaag, 33cc motortje kan altijd vanpas komen :mrgreen: )
YEAH!!! Thats the spirrit!! Ruimte om te vliegen!! ;)

@ remco, DWARS GEHOOVERD ????
die neus moet al lang naar je toe kunnen onderhand he !! :wink:

2 dagen op de sim de bewegingen erin STAMPEN (je kan het al want je kan ook 8-en vliegen op je af) en dan gewoon stilhangen, doen, niet twijfelen.
als je onzeker word, beide sticks naar voren en je vliegt weer vooruit (vertrouwde situatie)
ben echt bang dat het anders te lang gaat duren met je en word de onzekerheid alleen maar groter.

maar, het was vandaag idd heerlijk weer :D , morgen weer :wink:

gerard (die dik aan het oefenen is om 2 mei op zijn kop te kunnen hooveren, terwijl ie nu er nog geen fluit van bakt :wink: )

Gerard_nl zei:
als je onzeker word, beide sticks naar voren en je vliegt weer vooruit (vertrouwde situatie)

Zal ik maar niet doen want dan valt mijn heli als een baksteen uit de lucht, vlieg met gas van me af is negatief :?

maar inderdaad het duurt wel een beetje lang maar zoveel uren heb ik niet kunnen maken na het bezoek bij jullie.

Maar nog 2 keer een dag zoals vandaag en ik ben er door. Ging al lekker. Heb zelfs al een keer links langs me heen gevlogen op redelijke hoogte. Helaas kan ik morgen niet weer door familie verplichtingen maar de lange avonden komen er weer aan. :lol: :lol:

gr Remco

Ik ga morgen ook eens buiten vliegen Eens kijken wat dat ding kan nu de kop verstevigd is En gaat hij stuk, dan hebben we weer mooie foto's voor op het forum Hoeveel weegt de jouwe nu? De mijne weegt 214 gram. Nieuwe staart scheelde weer 4 gram

:D Sorry, ik wil je je plezier niet ontnemen, maar een heli van 214 gram is niet geschikt om buiten mee te vliegen. Alleen als het écht windstil is kun je het proberen en vooral dan moet je discipline tonen om niet te ver en te hoog te vliegen. Denk er aan, de heli is toerental gestuurd....dit daalt niet echt lekker. Bovendien ben je buiten geneigd sneller te willen dalen dan op het toerental verantwoord is.

Buitenvliegen met een micro heli kan wel met een collective pitch heli met een hoog toerental op de rotor, maar ook dan blijft hij erg kritisch voor wind(vlagen).

Iets kapot vliegen is niet zo moeilijk, kunnen we allemaal wel en voor de foto´s hoef je hem niet stuk te vliegen.
:D

Ik weet het. Ik vlieg ook nog niet buiten ;) Mischien zakt de wind vanavond wat. Eerst maar met vleugels dan ;) Ik heb nu de 310 tuning motor erin. Iets minder vermogen maar veeel meer rendement. Motor word net warm ;) 8t Metalen tandwiel maakt wel herrie :( Brushless zit ik aan te denken. Ik heb nog een Mega 16/7/2 :) Iets te veel vermogen en gewicht denk ik. Ik ga de piccolo niet erg upgraden, die blijft mooi voor indoor en windstil weer, 214 compleet met canopy is lekker wendbaar binnen :) Ik spaar wel voor een zoom 400 met brushless erin. Dat gaat buiten ook erg lekker.

Net gevlogen :) In de wind is het echt een ramp inderdaad. Het vliegt, maar naar voren lukt echt niet, vol vooruit is nodig om op de plek te hangen :) In de luwte van de flat is het beter, alleen veel turbulentie. FFF gaat :) Alleen als je stoppen wil schiet hij lekker omhoog. Ook nog extra omdat hij dan naast de flat de wind pakt :) De eertste keer gooide ik het gas te ver dicht. Dat was niet slim :( Niets gebeurd, alleen beetje oncontroleerbaar :) Als je iets minder gas geeft dan hover dan begint hij langzaam te dalen en steeds snellen en je houd toch nog controle. Als hij lager komt, dan even flink gas en recht leggen. Werkt perfect :) Die versteviging van de kop helpt enorm. hij vliegt nu echt beter, reageert sneller.
Ik had al 2/3 gas nodig, meer gewicht is niet mogelijk. Dan maar een zoom 400 :)

Heb net ook even gevlogen bij ons in de straat.
Windkracht 4-5 maar het ging redelijk met m'n verwarmingsp... èh "straalturbine" :D

Hallo,

Leuk dat er best wat mensen zijn met een tiny heli :D
Maar mijn vraag is.. Heeft iemand ervaring met MHD tiny?
Heb er zelf 1 maar mijn vraagje is.. Moeten de rotor bladen vast of los zitten?
Zodat ze door het draaien recht komen?
Of gewoon vast?
In het boekje staat alleen frans gelul waar ik niks van snap :S
Er staat wel een plaatje bij die maten aan geeft.. Dus enne kant denk ik dat ze toch vast moet zitten :(
Iemand die me kan helpen? :)
Bedankt alvast!

Gr,

Jonny

Als alles goed draait goed vastzetten en 1 blad net zo lang verstellen tot het trillings vrij is ;)

Back