Hummingbird beginnersverslag van/voor een helikopter newbee

Maar alleen goed vast zetten als je niet meer crashed, want de schade is groter met vaste bladen.

Ik heb de MHD tiny... je moet de bladen wel zo zetten dat ze niet echt los zitten... zelf heb ik ze zo vast mogelijk zitten, wat niet al te vast is omdat dat bij de tiny niet zo goed gaat.. iig, die vervaring heb ik....
Het probleem is, als je ze strak draait (dus dat je ze niet meer kan stellen) dat je bij een crash gelijk de bladen stuk hebt...

Probeer ze is zo vast mogelijk te zeggen, en kijk is of je de bladen dan nog met de hand kan bewegen....

Oke.. heb ze iets los staan.. Nu trilt niks meer :)
Het vliegen lukt me al een beetje.. Maja vliegen :P
Heb um voor het eerst 5minz in de lucht kunnen houden :D

Aangezien je eergister niet eens wist welke kant de staartrotor op moest draaien is 5 minuten in de lucht houden een hele prestatie! :D
Chapeau!

Satoer zei:
Aangezien je eergister niet eens wist welke kant de staartrotor op moest draaien is 5 minuten in de lucht houden een hele prestatie! :D
Chapeau!

Ja idd :D
Hhaahaha.. Ben ook echt wel heel de dag bezig met de heli hoor..
Paar vrij dagen :P

Meschien raar vraagje.. Maar zou het lukken als ik een 7cel pack maak van AA cellen?
ze zijn 1200Mah..
Zou dit niet tezwaar worden?

Denk het wel. Ik vlieg zelf met een megazwaar pak van 4 lipo cellen. (vliegt beter in de wind)

Satoer zei:
Denk het wel. Ik vlieg zelf met een megazwaar pak van 4 lipo cellen. (vliegt beter in de wind)

Maja.. de mijna kwam niet de lucht in :evil:
En me me as is afgebroken :evil: :evil: :evil:
Nou die gaan we dus mooi van ijzer maken :D
Dat carbon vind ik maar veel teslap!
Ik zag al dat ie er voor 33euro is. Maar dat vind ik teveel ;)
Morgen even kijken of ze deze maat ergens hebben.. Dan maak ik er zelf wel 1..

Gr,

Jonny

Je as is gebroken???? Das knap, heb al heel wat spectaculaire crashen op mijn naam staan maar heb nog nooit de as kunnen breken :worship:

Satoer zei:
Je as is gebroken???? Das knap, heb al heel wat spectaculaire crashen op mijn naam staan maar heb nog nooit de as kunnen breken :worship:

Maja snap er zelf ook niks van :S
magoed.. het blijft een hobby :P
Die mag je wel afkloppen :D

De MHD en smartech's hebben dat ja.. bij helihobby's hebben ze d'r 1 met vrijlooplager, opzich wel geinig, kost je alleen wel tegen de 40 euro geloof ik.... 'k heb hem erop zitten en ben wel tevreden, maar of het nodig is weet ik niet...

De nieuwste hoofdas van Smartech is niet meer van koolstof, maar van een of ander metaal, eerlijk gezegd weet ik niet welk metaal het is, feit is dat het asje veel sterker is (zal niet splijten en veel minder snel breken dan de koolstof as), is iets zwaarder en kost slechts 7,50 incl. verzendkosten, partnr. 19244.

Die as waar Cyclops het over heeft is van titanium, echt super sterk en met dat vrijlooplager loopt de as ook erg mooi en wordt het vliegbeeld wat rustiger.

Groeten,

#Johan# zei:
De nieuwste hoofdas van Smartech is niet meer van koolstof, maar van een of ander metaal, eerlijk gezegd weet ik niet welk metaal het is, feit is dat het asje veel sterker is (zal niet splijten en veel minder snel breken dan de koolstof as), is iets zwaarder en kost slechts 7,50 incl. verzendkosten, partnr. 19244.

Die as waar Cyclops het over heeft is van titanium, echt super sterk en met dat vrijlooplager loopt de as ook erg mooi en wordt het vliegbeeld wat rustiger.

Groeten,

titanium.. Die heb ik dus besteld met tandwiel en motor.. Toch weer beetje sterkker :)
Dat lager heb ik erook bij besteld.. hoop dan dat ie het wat beter doet.. :)

Yeh!

Ik heb me bestelde spullen binnen van hobbydeals!
1 swashplate kogellager.. (die ik niet in me swashplate had zitten)
1 titanium hoofdas.. Met oneway lager.. En een G310 tuning Motor..
Zo Dat allemaal erin gezet.. Nou het verschil mag er wezen :)
Ben ook erg blij met de as en het swashplate lager!
Dit merk je duidelijk :D

Toch wel leuk zo''n kleine helikopter. Als ik door ga met modelbouw ga ik mischien zo'n dingetje kopen. Past tenminste in mijn kamer :wink:

Weet iemand waar je de hummingbird het goedkoopst kan kopen inclusief verzendskosten als compleet set met een redelijk goede 35Mhz!! zender.

Zover ik weet is hij het goedkoopst bij rc-expert.com. 299 dollar excl verzendskosten.

Kent iemand een goedkoper adres? ( in nederland en buitenland )

Kan iemand mij ook meer vertellen over onderdelen. Van welke indoor heli zijn de onderdelen het makkelijks en het goedkoopst verkrijgbaar?

Hoi ik heb een probleempje met mijn Hummingbird V3:

Ik gebruik de Century Lightning 4 radio, het hummingboard, de century 6ch fm receiver.

Als ik de batterij op de heli aansluit (zender staat al aan) gaat het lichtje op het hummingboard branden, maar als ik ook maar iets op de zender doe word het lichtje steeds zwakker en gaat het uit.

Nog een keer batterij erop, precies hetzelfde.

Nog een keer batterij erop, lichtje brand niet meer.

Dit is nu al een paar keer gebeurd en ik weet echt niet wat er aan de hand is. :?

Heb alles ook al een paar keer opnieuw aangesloten.

Hopelijk hebben jullie een antwoord.

P.S. Nog 1 ding, ik denk niet dat er iets kapot is, want gistermiddag deed de heli het nog wel.

nou, soms bewegen ze heel even, maar ze reageren niet op mijn bewegingen op de zender.

en het rare is: gistermiddag wel :?

Back