Hummingbird II

Hoi,

Als ik een Hummingbird II ( http://www.centuryheli.com/products/helikits/cn1020_hummingbird/index.htm ) zou willen kopen (alleen de kit, zonder extra's), wat moet ik er dan nog precies bij kopen?
Ik zit te denken aan:
2x Hitec HS55 micro servo's (zijn deze daar geschikt voor?)
1x Jeti Rex 5 plus ontvanger + kristal (ook geschikt voor?)
1x Hummingbird crashkit
Accu: ??
Regelaar/gyro: ??
Motortje: ?? (zit die er al bij in de kit?)

Wie kan mij vertellen welke dingen ik nodig heb?

Bedankt,
Peter.

2x Hitec HS55 micro servo's = prima
1x Jeti Rex 5 plus ontvanger = prima maar aan 4 kanalen heb je genoeg.
1x Hummingbird crashkit = verstandig ;)

Accu:Aan te raden is een 2cel 1200 mah Etec te koop bij jepe (zie banner hier) voor niet te duur. (zie ze niet in z'n lijstje staan, maar hij verkoopt ze wel) = +/- 15 min vliegtijd
of een 3 cel Etec Lipo (29,69€) 3 cellen is flink wat meer kracht maar je levensduur van de motors gaat er drastisch van achteruit.
Of een NiMh Birdseed accu. +/- 6 min vliegtijd.

Regelaar: Je kunt een mixerboard gebruiken. Dat zijn 2 regelaars in 1. Voor de staart en de hoofdmotor. Of je kunt 2 aparte regelaars gebruiken. (Castle creations pixie 7 en een pixie 20 ofzo) Je moet dan wel revo mix op je zender hebben, of een Gyro met heading hold.

Gyro: Als je nog niet kan vliegen is een Gyro met heading hold wel zo prettig. GY 240 erg populair. of anders een GWS-PG03 dat is een gyro zonder HH maar ook veel gebruikt in Hummingbirds.

Motortje: Zit er al in :D Standaard 370 motortje en een kleintje bij de staart.

Verdere benodigdheden:
CA (seconde) Lijm
Lipo lader (als je om lipo's gaat vliegen dan)
Swash ball mod (te koop bij Hobbydeals, zie banner hier) goedkope aanpassing voor een beter vliegende heli
Shaft colar mod (te koop bij Hobbydeals, zie banner hier) goedkope aanpassing voor een beter vliegende heli
Zender + kristal: computer zender is wel zo fijn. Maar je hebt aan een simpele 4 kanaals zender genoeg. Dan heb je wel het mixerboard of een HH gyro nodig.

Latere benodigdheden ;) :
Nog meer crashparts ;)
Hat motor en DD propjes
Head stifner, om beter FFF te vliegen (makkelijk zelf te maken)

===========================
Voor het geval je veels te veel geld hebt:
Hierbij de Superdupàh FP hummingbird PIMP setup:

Heli:
1x Hummingbird Elite FP
1x Razor 350 brushless
1x Phoenix 10 controller
1x Pixie 7 controller
1x Hat motor met DD propjes
2x 3 cellen 1200 Etec lipo's
2x Waypoint 084 servo's
1x GY 240 Gyro
1x 4 kanaals GWS ontvangertje ofzo.
1x Headstifner
(swashball mod en shaft collar zit al bij de elite)

Zender:
Hitec Eclipse 7 of Futaba 7C

Lader:
Schulze 330 met 10 A voeding.

Extra crashparts:
2x Extra set hoofd rotorbladen (Like90 houten bladen)
5x Extra set DD propjes
1x Tube CA (seconde) Lijm
2x 1M koolstof staaf 2mm dik

Succes! Groetjes Michel

escHBMixer.jpg

Yup dat is de Hummingboard.
Ook te koop op:
http://www.amersfoortairport.com/
en Hobbydeals heeft ze ook wel.

Je kunt ook een piccoboard gebruiken:
s_piccoMixerContBoard.jpg

Of een alles in 1:
piccoBoardII.jpg
2 controllers, mixer, Bec, en Gyro in 1
(52.50$ bij www.helihobby.com)

Wees dan extra allert bij het vervangen van je motor als deze minder wordt. Een versleten motor trekt meer stroom en kan je board doorbranden. Dan heb je ook niets meer aan je ingebouwde gyro :(

ZwevendePeter zei:
p.s. Wat betekent FP en FF? CP is toch collective pitch?
FP= Fixed pitch: Je gaat omhoog door de bladen sneller te laten draaien. Erg aan te raden voor een beginner. Moeilijker te besturen maar de bladen draaien veel minder snel dus erg vriendelijk voor je omgeving en erg crashbestendig. Veel beter voor binnen.
CP=Collective Pitch: Je gaat omhoog door de bladen te kantelen. Erg hoge rotordraaisnelheid crash=kapot. Beter bestuurbaar en 3D mogelijk. Veel beter voor buiten. Je hebt ook een extra kanaal, een servo nodig en een Computer zender nodig.

Weet wel de dat de Hummingbird 2 niet te upgaden (zonder hele ernstige modificaties) is naar CP. De Elite FP kan wel naar CP geupgrade worden.

FFF=Fast foreward flight: Snel vooruit vliegen.

Swash ball mod (te koop bij Hobbydeals, zie banner hier) goedkope aanpassing voor een beter vliegende heli
Shaft colar mod (te koop bij Hobbydeals, zie banner hier) goedkope aanpassing voor een beter vliegende heli

Zijn beide standaard in de V2 aanwezig!

Marijn79 zei:
Zijn beide standaard in de V2 aanwezig!
Niet in mijn Airwolf Hummingbird V2 en het staat ook niet in de beschrijving van verschillen tussen 1 en 2 op Century.
Century site zei:
WHAT'S NEW IN THE HUMMINGBIRD v.II?
1. Falcon/Raven style canopy. Weighs less than the original with tinted see-through windshield.
2. Enhanced main frame resulting in a reduction in overall weight.
3. Comes with the High Performance 370 motor.
4. Balanced matching pair main blades.
5. Redesigned lighter weight landing gear.
6. New main gear stainless steel locking pin.
7. New rotor hub stainless steel locking pin.

PiccLite.jpg

Linker stekker op de Accu
Rechter stekkers op de ontvanger in het throttle en heck kanaal
Hoofd en heck motors op de aansluitingen in de mixerboard (die goudkleurige stekkertjes)

Satoer zei:
Linker stekker op de Accu
Rechter stekkers op de ontvanger in het throttle en heck kanaal
Hoofd en heck motors op de aansluitingen in de mixerboard (die goudkleurige stekkertjes)

En de staartrotor? :P :wink: (lastig ben ik he :oops: :P)

Peter.

EDIT: Jij hebt je bericht net geëdit, dit lost dus mijn vraag op!

Zou dat dan alleen in de ARTF kits van Helihobby zijn (hier heb ik hem gekocht)?

"HeliHobby’s V2 also comes with the Center Swashball mod and Shaft collar mod pre-installed for superior precision in cyclic control so you get the best value for your money with this pkg!!!"

Het lijkt me niet dat helihobby andere kits heeft dan rest vd. wereld, of toch......

Daar had ik hem ook gekocht (Airwolf hummingbird V2). Zonder Swashball en Shaft collar. Wel met 2 extra kogelagers die er toch al in zaten.
Misschien zit hij wel bij de V2's zonder fuselage van Helihobby.

Dus peter gewoon zonder kopen en als die er niet bij zitten die 2 mods erbij kopen

He,he... is dat GWS ding eindelijk verkrijgbaar...

Is beter dan een piccoboard of hummingboard, higher freq esc = langer leven staarmotor.

Achteraf zou ik ook niet voor de fuselage-versie gaan. Patatbakjes plastic troep. Is zo stuk.

Maar ik zou wel voor de elite FP gaan en niet de V2.
Ziet er een stuk beter uit, beter ontwerp, aluminium frameplaat, sterker en upgradeble naar CP. En niet eens zoveel duurder.

Back