Hummingbird last van wobbles na FFF. Daarvoor is ie stabiel

Heb net +/- 40 min gevlogen. Hoe krijg je dat ding in vredesnaam weer stil als hij eenmaal op gang is!!! Staart draait weg, eerst staart terug anders kan je net zo goed meteen het gas dicht gooien. Wanneer de staart recht light komt hij alweer net zo hard de andere kant op :( Erg veel oefenen maar. Het vliegt ook niet. Wil je naar voren, even nar voren aantikken en dan blijven duwen. Wil je remmen, even neutraal en dan goed naar voren duwen. Tijd om de kop te verstevigen ;) Ik heb nog ergens alu plaat. Morgen even zagen en boren :)

Mijn ervaring met de Aerohawk bladen zegt ook dat je ze beter vast kunt zetten en handmatig / op het oog de bladen uitlijnen aan de kop. Je wordt er steeds sneller/handiger in om dit op het oog te doen.

Met vrij vaste bladen is het inderdaad veel beter vliegen.

Leuk filmpje trouwens Michel! Kunnen die parkieten ook vliegen, zou wel een leuk filmpje worden als dat samen gaat met de Hummingbird.........
Of zijn de parkieten reeds gekortwiekt?? :lol:

Groeten,

Heb zelf een aerohawk, en als de bladen te los staan, heb ik hier ook last van, vooral als het ene blad losser staat als het andere !!
Goed vast zetten dus, en goed uitrichten !!

Groet corné

Hoi Johan,
Haha scherp oog ;) Ze mogen van mij de hele dag lekker los vliegen. Maar op één of andere manier blijven ze lekker op de kooi zitten als de heli in de lucht is, snap jij dat nou!?! ;)

Beetje een ontwerpfout misschien in die aerohawkbladen. Maar op het moment vlieg ik met hummingbird V1 bladen die ook beter "strakker" vliegen als die goed vast aan de kop zitten.

Nadeel alleen is dat bij een crash de bladen niet mee geven en je eerder een blad sloopt.

Dus ik adviseer als je net begint met vliegen (dus nog veel crasht) en hij vliegt niet goed met lossige bladen, ze iets vast te draaien maar niet té vast zodat hij bij een inpackt wel nog mee kan draaien.
Heb je al wat meer ervaring en crash je niet zoveel meer draai ze dan goed vast, dan verschuiven ze ook niet door wat agressieve bewegingen.

Satoer zei:
Dus ik adviseer als je net begint met vliegen (dus nog veel crasht) en hij vliegt niet goed met lossige bladen, ze iets vast te draaien maar niet té vast zodat hij bij een inpackt wel nog mee kan draaien.
Heb je al wat meer ervaring en crash je niet zoveel meer draai ze dan goed vast, dan verschuiven ze ook niet door wat agressieve bewegingen.

Helemaal mee eens. :)

#Johan# zei:
Kunnen die parkieten ook vliegen, zou wel een leuk filmpje worden als dat samen gaat met de Hummingbird.........
Of zijn de parkieten reeds gekortwiekt?? :lol:
De "hummingbirds" net terug van hun vluchtje:
afb2561.jpg

Niet vreemd dat de heli gaat wobbelen als je probeert staaldraden door te hakken met jouw rotorbladen.

nu zie ik op het internet staan dat je ook een v3 wat is het verschil met v 2 hummingbird
dankje

ik heb iets samen gesteld
motor 400 Series/Phoenix 25 Combo 129.95 euro

zender Graupner mc-12
acus Apogee 7.4v 3140mA. drie paar

helicopter Hummingbird v2
GWS standaard servo ik wel niet hoeveel maar ik den aan 5
ROBBE G-300
en lader Lithium Polymeer lader voor het laden van 1 tot 4 cellen (3.7V ~ 14.8V)
instellingen 250,700,1200,1700,2000,2500mA.
Laden van 1 tot 4 cellen in serie met een 12V voeding.
Manuele cel en laad Amp instelling.
Automatische volt-check veiligheids circuit.
in en uitgang beveiliging tegen verkeerde polariteit.
Hoge kwaliteit silicone bekabeling.
vrouwelijke JST stekker.
veilig laden van eender welke Lithium Polymer batterij tot 100% Capaciteit
zal zowat al zijn voor een goed begin
groeten kamiel
en over 1 jaar spreiden moet wel lukken

Back