Hummingbird last van wobbles na FFF. Daarvoor is ie stabiel

Goed, even weer een ontopic update:

Heb net gevlogen met dragonfly bladen (=hummingbird V1 bladen) ipv Aerohawk bladen en deze vliegen wel als ze los zitten in de kop.
DUS…het ligt aan de vorm van de bladen!

Maarrrr… toch adviseer ik om de bladen strak vast te draaien, dan vliegt hij zo veel strakker. Eerst helemaal in je handen uit-balanceren tot er geen trilling meer in zit en dan vliegen. En dan vliegen… ahhh wat een verademing Super stabiel!

Als de bladen wat los zitten gaan ze toch wat glijden in de rotorophanging tijdens agressieve moves. Wat resulteert in een korte onstabiliteit (een korte wobbel). Als je hem superstrak vast zet heb je hier geen last van. :D

Just my 2 cents… gewoon een keer proberen!

Probeer voor de gein een Piccolo bladen :) Als je die kan krijgen dan... Ben benieuwd hoe je die vindt. Mijn boutjes liepen los dus erg vreemd is het niet dat ze verliepen. Ze zitten nu muur vast met M3 bouten en zelfborgende moeren :) Nu nog mijn staart motor weer :(

ik heb op m'n aerohawk ook die picolo bladen zitten en daar heb ik slechtere ervaringen mee, je merkt daar veel sneller bij dat ze schreef zitten oid... ook is de verbinding niet helemaal super omdat de gatjes groter zijn e.d.

Maar op de piccolo kop zijn de gaatjes precies goed ;) Maar de originele hummingbird bladen zijn dus het beste tot nu toe?

Niek zei:
satoer, dus jij hebt ook slechte(re) ervaringen met de aerohawk bladen?
Nee, als ik ze goed vastdraai niet. Ze hebben wel een minder ideale autouitlijnrotatiepositiepunt. Haha mooie verwoording al zeg ik het zelf :P
Tadango zei:
Probeer voor de gein een Piccolo bladen :) Als je die kan krijgen dan... Ben benieuwd hoe je die vindt.
Had ik in rotterdam gedaan. die versie met de gewichten in de tips.
Vond ze toch niet zo fijn, ze gaven minder pitch. Op zich is dat niet zo erg maar je kan dan ook minder agressief tegensturen :(

Ze gaven minder pitch? Dus meer toeren nodig? Dus beter reageren toch? Of zie ik nu iets over het hoofd.....

Ja, maar ze kunnen wel minder pitch hebben duh :) Dus meer toeren nodig voor zelfde lift ;) Maar meer toeren is meer reactie toch? Daarom maakt iedereen die bladen korter....

Misschien, als de gewichten voor een sterk giroscoop effect zorgen kan hij juist daardoor weer traag worden. Met kleinere gewichtjes word dat minder, dan moet hij dus weer directer gaan vliegen.
Ik heb op mijn zender een beetje exponentieel ingesteld zodat hij daardoor directer te sturen is.

Groeten Halmar

zal wel exponentieel zijn wat je geprogrameerd hebt :wink:

en tuurlijk, zwaardere bladen is stabielere heli en trager sturen.
meer toeren op de kop gaat ie wat feller van sturen.

gewoon zeggen ik heb wat EXP ingesteld :wink:

ik zei ook altijd expensioneel, maar het is expo, van exponent.

Ik wou de paddles ook dichter op de rotor zetten en de bladen iets inkorten. Eens kijken of dat beter vliegt. Ik vlieg die bladen toch niet stuk dus moet ze zo maar eens verkloten :)

de picolo bladen met de gewichten aan de tips zijn toch voor 'forward flight' gemaakt... dus dat ze minder reageren zou opzich niet zo heel vreemd zijn lijkt me... probeer ze is zonder gewicht-tip-dingen

de tuning blden hebben negatief picht aan het uiteinde en daardoor een stuk minder draagvermogen op de zelfde piccolo...
je draait wel een hoop meer toeren maar fijn vliegen vind ik het niet... bovendien stuurt het voor geen meter... beetje uitslag... geen reactie... meer uitslag... geen reactie...nog meer uitslag... hap, in een keer om... vind ik niet prettig sturen.. dan vodoet het stijver maken van de kop met een plaatje koolstof of glasfiber nog beter als je rond wilt vliegen. zorgen dat eea iets onder spanning staat (bovenkant bladen = net negatief V) en het up-boomen wordt een stuk minder.

Voor wat exacter sturen kun je beter de paddelstang wat verlengen: meer hefboom = paddel heeft meer te vertellen, alles neutraal = meer gyroscoop-effect = stabieler en meer naar buiten = meer paddel-aanstroming = meer effect.

Het ging om deze bladen:
6652360.jpg

Ik had ze geleend van Arjen die ze zelf ook niets vond.
De heli is gewoon een stuk minder fel ook al is het toerental hoger.

Enne ben vandaag eens buiten gaan vliegen
8O WAT KANIE HARD!!! Jammer was mijn recovery uit de FFF niet zo goed, windvlaag :oops:

mja, 'k kreeg vandaag m'n HAT Motortje binnen e.d., dat was wel oke.. maar die picolo bladen op de earohawk is echt een zeer slecht idee, ze zijn nu al weer stuk, dit omdat de bevestiging niet echt super is.. en 'k vind ze minder fijn vliegen.. ik ga fijn terug op m'n earohawk bladeren :)

Back