[humor] De lokale modelbouwwinkel

en als je geen duits kan heb je er geen bal aan,
had ik op school beter op moeten letten zeker???!!:D:D:D
en vertaal site pakt het niet,
dus als het komisch is gaarne korte uitleg,
niet alleen voor mij maar voor meerdere mede forummers die het niet kunnen volgen,

Google Chrome vertaalde het meteen..

Ja, ik ben zo nu en dan gewelddadig. Aan de andere kant, ik hou van en ondersteunen van de kleine winkelier - als je kan, want ik Bertl, het model winkel manager in mijn bereik, ik hou ook heel erg, want ik kijk niet op een begroting. Je hoeft alleen maar een praatje met me en vragen me in de zomer op het kleine tafeltje achter de toonbank en staan ​​voor mij misschien een glas melk. Dit zijn kostbare uren. Echter, het komt na het derde glas melk voor goed dat ik mijn "dealer" Bertl hield en pak het oor met zijn lege schedel brengt het tafelblad te oscilleren. Als hij eenmaal begint dan zeuren, dwing ik hem om mij geven deze onbestemde geschept om te vertellen van ernstige schizofrenie-producerende vuil en mest, die hij vrij ernstig als zijn "shop". En het ziet er zo uit: staande kant gestript RC buggy een aantal pilot-complete sets in vervaagde dozen, die waarschijnlijk werden verwijderd op een Oezbeekse Resterampe. De losse 27-MHz vonk is al voorzien in de fabriek met een gebogen antenne en scoorde op een goede dag, een bereik dat is ongeveer gelijk aan de spanwijdte van het stabilo. de "vliegtuigen" zijn gemaakt van een scherp ruikende, kleverige, semi-viskeuze stoffen, elke vorm van zware olie destillaat, die in contact veroorzaakt huidkanker en verwijderd na gebruik in Gorleben zal zijn. Het uitzicht is naar aanleiding van de onvermijdelijke geperforeerde metalen haak muur die de geïnteresseerde kijker een grondig overzicht van de geschiedenis van het model gebouw uit de late barok brengt tot op de dag. wikkel Speels in sonnengegerbte brandstofslangen waterige voor NiCd-batterijen. Een eenzame Moosgummirad dat heeft als gevolg van zijn leeftijd al diamant hardheid eenden bereikt, bedeesd worden in een harzverrotzte glasvezel kap van iets dat waarschijnlijk mijn vader is al gevlogen. Na weemoedig een paar prijskaartjes lachte in de D-Mark, is een onvermijdelijk verleiding om te zoeken naar een individuele prijzen in merken of dollars. Paling natuurlijk niet. Maar een heldere sticker op een bakstenen breed toerentalregeling: "Oh", denk je, "er is nu een apart assortiment voor de tank en graafmachine chauffeur onder ons" Verre van dat "Nieuw uit de Toy Fair,!"! De nieuwigheid in 1996 zorgde voor een sensatie. plotselinge verrassing: een volledige lijn van vervangende messen en dat soort dingen voor deze coax plaag. Daarnaast is een aantal van deze Kyosho mini's. En hoewel Bertl wordt niet moe om te protesteren dat hij nooit zou zo'n puinhoop in zijn winkel te maken. "Dit heeft nu naast elke drogist laxeermiddel, die ik niet kan krijgen over de drempel." Natuurlijk, want Bertl ja dealer is, zoals we weten. Iemand die niet kan adviseren. Echter, men moet niet te veel Bertl dwingen om advies, omdat hij weet dat de huidige producten alleen uit de catalogus. Zou hij gaan liggen, misschien wel de hele Knallkram dure op de plank, na een half jaar niet meer in het bereik? plotselinge verrassing weer: Op de bodem is in feite het geval is met de huidige, kleine Dreiachsmotorsegler Ik ben op de watchlist. Lang leve de winkels! Waar anders kun je de verpakking opent en kijk naar het ding in alle rust? Voer de test met items? Dit deel wordt gekocht. En inderdaad, ik zou zeggen om ons te, eh, niet zo direct met een factuur of iets dergelijks. En waarom zouden ze ook? De garantie kwestie is hier niet relevant. Ik heb de inhoud van het pakket intensief. Vanaf nu hoe dan ook, alle schade aan mijn pet. . Bertl voordeel Vervolgens heb ik toegevoegd: "Bertl ik ook zal gelijk zijn aan de macht set, en de servo's. En het beste van deze twee kleine batterijen. " Verbazingwekkend snel en veilig effent de weg door de dikke Bertl zijn Tretminenfeld helikopter van kadavers, auto-boot dozen en vrolijk wiegende torens sorteren dozen. Terwijl hij en zijn ronde buik en korte benen grätscht door de schemering, kon hij gemakkelijk worden genomen voor een Tibetaanse berggeit. , Moet hij niet heeft bereikt een licht off-geordende verzameling van afval, verdacht in de met een beetje goede wil als een soort teller. Een transparante lexaan body, die hem gooit naar de finish onder de hoeven, schopt hij met een blij " Oh, daar is ze "aan de zijkant. hij voorzichtig tilt een gezellige kokelnden ijzer wordt verwijderd uit de open kassa-lade en pakt zijn dikke orderportefeuille onder hen, waarin hij begint te bladeren in een even moorddadige belangrijk. ik dan: "Bertl, mijn lieve Bestel BERTL. Waarom je een kit voorstellen in de winkel, in de hoop om nog te verkopen in deze eeuw, en dan hier niet over de nodige motor verplichte essay? En geen batterijen in de juiste maat? Ik zal niet vliegen, wacht! ' Bertl kijkt op van zijn notebook niet alleen, maar stuurt zijn indrukwekkende wijsvinger begin van de herfst door de kalender kolommen in de richting. Hij mompelt de oude kaas, die ik al weet dat jaren geleden: "kan niet alle kleine letters ... Minimum order waarde ... wat kan bij elkaar komen ... Brahh bluhh ... maar niet de meest metro ... Pig ... verzendkosten grunzz ... toch verdienen iets ... "En de gehele lier. Dealer in 2012 aangegeven. liefde 'fatsoenlijk Duits "Fabrikanten en liefde" dealer om de hoek! " Met alle Geliebe, maar ik reichts nu. je klagen dat Zuid-verkopen rubriek, negeren mensen of verkort uw openingstijden "van economische redenen ". Ohgottogott, hoe kan dat? Omdat een van je spullen nu rankommt harder dan illegale drugs. "De vraag bepaalt het aanbod?" Dat was toen de mensen nog reizen te paard. Vandaag de dag is bepalend voor de vraag, aanbod, de nul checker. zijn op de fabrikanten website van een traditioneel bedrijf met niet-Staat van vandaag, meer dan de helft (!) in het bereik van locatie beschikbare goederen. Dit omvat belangrijke accessoires voor de huidige modellen. Nou, dat kan redenen die ik niet begrijp en die niet onder jouw controle te hebben. dezelfde tijd, het bevestigt nogmaals uw inzet voor de detailhandelaren die ondersteund hun null. Wanneer de obligatie-dealer is in ieder geval een leugen. Hoe definieert u "dealer"? Als je strikt weigerde om zelfs maar een enkele schroef saai aan een particuliere klant, een groot deel (maar slechts een deel!) Van uw product assortiment verzenden, kunt u bestellen bij ratzfatz elektronicagigant verladers. En, kan binnen een levertijd van het alleen maar dromen een dealer. Dus wat is de liggende gedoe? Als ik vandaag op mijn "Duitse merk goederen", die afbreekt, volledig Ik ben boos niet over de financiële schade, maar ik ben nu al van te voren te ergeren dat het zal weer lang duren totdat ik pak de domme deel van de Bertl. Ongeacht wat het is. Als een land jongen die ik was de eerste keer in de Conrad winkel in München, dacht ik, ik ben op een andere planeet. Laat u niet verlaten, zoals servo's, alle kleine onderdelen tot aan het kleinste halsband, alles makkelijk mee te nemen. Begrijp je dat? Je zou kunnen nemen dit soort dingen alleen maar om te betalen, en pak het. Binnen een paar minuten. Natuurlijk kan dat niet veroorloven Bertl. Maar een beetje steun zou zijn geweest van de fabrikant. Twee dagen voor levering in 2012 zijn een must. Ik heb mijn deel gedaan.

Google Chrome vertaalde het meteen..
Ongetwijfeld, maar niet in het Nederlands...:rolling: Het leek nog het meest op Wartaal.
Ik vind het trouwens wel bedroevend dat sommige modelvliegers niet eens basis Duits en Engels beheerst, DE Europese talen voor vakliteratuur.
En gezien wat er op dit forum af en toe aan pogingen tot Nederlands te ontcijferen wordt aangeboden, geldt dat soms ook (lees: steeds vaker) voor onze eigen taal....:(

Ik vind het trouwens wel bedroevend dat sommige modelvliegers niet eens basis Duits en Engels beheerst,

Helaas is niet iedereen in de gelegenheid geweest een opleiding te volgen waarbij dit werd aangeboden, Bruno.
Over een aantal jaren zullen hulpmiddelen als Google Translate wellicht een vertaling van voldoende kwaliteit leveren, maar tot dan zullen die leden zijn aangewezen op welwillende anderen, mede furumleden bijvoorbeeld. Zelf heb ik wel eens een bouwhandleiding voor een boot van 30 bladzijden voor een mede forumlid uit het Engels vertaald.

Groet,

Ad

Waar ik op doelde is dat ik als 8 jarige al Duits en Engelstalige artikelen (bouwbeschrijvingen, catalogi) probeerde te 'lezen', van enige opleiding in die richting was er nog helemaal geen sprake.
Uiteraard kostte dat veel moeite, maar ik heb er nu nog plezier van.
Het maakte de latere opleidingen alleen maar makkelijker.
Ook voor men aan een opleiding begint kan men een eind komen, maar moet er dan wel wat voor doen.

Ik hoor gewoon te vaak: 'dat kan ik nu eenmaal niet', terwijl men het niet eens echt heeft geprobeerd.
Als ik me zo had opgesteld, dan had ik nu nog steeds niets gekund.
Maar goed , alles heeft een nuance en die zal ook hier tevinden zijn.

Maar goed , alles heeft een nuance en die zal ook hier tevinden zijn.

Inderdaad. Een hoop mensen komen er pas op latere leeftijd achter, bijvoorbeeld als ze laat met modelbouw beginnen (zoals ik met 60 jaar), dat het niet kunnen lezen van Duitse en/of Engelse teksten een gebrek is. En op hogere leeftijd gaat het leren toch een stuk moeilijker. Het voorbeeld dat ik aanhaalde met het vertalen van een Engelse tekst was zo'n omstandigheid.

Groet,

Ad

Haha.
Tja volgens mij word ik een oude lul ,maar mijn duits is geleerd van die sendung mit der mause.
Lezen en praten geen probleem maar schrijven lastig .

Back