hunten t-rex 450

Ik ben al twee jaar bezig om een hunt uit mijn t-rex 450 te krijgen. hierdoor werd de drempel eigenlijk steeds groter om ermee te gaan vliegen.
nu had ik al van alles geprobeerd speling uit de staart bladen helen snellere sterkere servo andere gyro's getest.
nu ben ik meteen met een futaba gy401 begonnen omdat ik deze problemen niet wilde, maar ik kon afstellen aan de gain en de delay wat ik wilde maar kreeg de hunt er niet uit totdat,:banana:
nu ving ik ergens op dat de govener mode van de alingregelaar slecht is en voor een hunt kan zorgen. gelijk de govener uitgeschakeld en probleem opgelost.
het enige voordeel wat ik nu wel heb is dat alle speling op de staart echt weg is en de heli supermooi vliegt.

Idd de govenor van align esc's schijnen ronduit slecht te zijn.Mocht je met een vaste headspeed willen vliegen raad ik je aan een goede regelaar te kopen vliegt je heli misschien nog beter;).

dat de govener vrij slecht is of niet goed werkt had ik al begrepen. maar dat ie een onverklaarbare hunt veroorzaakt had ik nooit verwacht. voorlopig zit ik nog in het hover stadium en is een betere regelaar nog geen must.
waaromdan de govener ingesteld? zo stond dit indertijd beschreven in de handleiding en had ik netjes gevolgd.

dat de govener vrij slecht is of niet goed werkt had ik al begrepen. maar dat ie een onverklaarbare hunt veroorzaakt had ik nooit verwacht. voorlopig zit ik nog in het hover stadium en is een betere regelaar nog geen must.
waaromdan de govener ingesteld? zo stond dit indertijd beschreven in de handleiding en had ik netjes gevolgd.

En is het opgelost?

Wat betreft de Governer, zijn de align regelaars niet echt geweldig..
En is wat jij beschrijft met hunten dit een bekend probleem..

Als je governerd wil vliegen, dan in een Phoenix ICE 50 een onwijs goede ESC.

Ik vind persoonlijk governed vliegen lekkerder dan met een curve.
Je bent gewoon interactie kwijt tussen de Pitch en Throttle..
Vast toerental en puur met Pitch de hoogte regelen, dat vliegt veel strakker en netter.

Klasse, eindelijk! Gelukkig heb je de afgelopen 2 jaar nog wel andere projecten opgepakt,.. en leren vliegen ;-) maar ik ben er ook redelijk mee bezig geweest en toen ik het hoorde was ik verbijsterd. Na alles dat we geprobeerd hadden..
Maar ook beschamend voor mij.:oops:
M'n enige excuus voor het feit dat ik nooit aan een ingeschakelde governor heb gedacht is dat het totaal niet in m'n 'plaatje' paste dat jij die zou hebben ingeschakeld (..en niks over zeggen :mrgreen:).
Bottom line: snaarstrakke tail :proost: .. en nu luchtkwispelen met dat ding!!

Laatst bewerkt:
volgens de beebjes van mijn esc staat mijn govenor ook uit. Maar hoe merk je dit tijdens het vliegen eigenlijk, of hij aan of uit staat?

De governor houdt als het goed is het toerental op peil. Hoe je jouw Align ingeregeld hebt, of hoe die uberhaupt in te regelen is, is me onbekend dus ik weet niet wanneer de governor intreedt of hoe je hem triggert. Wat je op moet vallen is dat het toerental op een gegeven moment constant blijft.

Je kan er weinig aan regelen.
Het enige wat een (goede) ingebouwde governor functie in een ESC doet, is het toerental zo goed mogelijk vast te houden door de motor omwentelingen te meten en de hoeveelheid throttle naar boven en beneden aan te passen.
Het doel toerental stel je in d.m.v. een vlakke idle-up throttle curve. bijv. 80-80-80-80-80
Eigenlijk zijn er maar een klein aantal regelaars op de markt die dat redelijk tot goed doen(Kontronik, YGE, en sommige CC regelaars).
De Align regelaars staan zeker niet bekend als regelaars met een goed werkende Governor functie, houd het toerental zeker niet constant (geeft zelfs problemen op de staart).
Wat ik veel lees is dat de Align regelaars het beste hun werk doen als je ze ze zo hoog mogelijk uitstuurt (bijv. een vlakke curve van 90 of 100).
En je tandwielverhouding aanpast om aan je gewenste toerental te komen.

Grt,
Eric

Je kan er weinig aan regelen.
ik zou het niet weten want zoals bekend zijn die governors niet echt doeltreffend. Mijn CC ice heeft meerdere mogelijkheden, waaronder 1 waarmee je met een lineaire Tcurve de governor Edit: inschakelt boven het ingestelde percentage throttle input en weer uitschakelt als je eronder komt.
Dan is het moeilijk voorspellen of hij tijdens het vliegen merkt dat de governor aan of uit staat :roll:.

Laatst bewerkt:
Als die inkakt met een vlakke lijn wanneer jij in een keer pitch geeft, en ingekakt blijft, staat de governor uit.. kakt die even in, en komt t toerental dan terug met nog steeds pitch, dan staat die aan(align esc.. governor=traag)

de align regelaar kun je enkel govener aan of uit zetten. het toerental wordt bepaald door de vlakke curve in testellen en zou de regelaar volgens de papieren het toerental vastmoeten houden.
helaas doet de regelaar dit dusdanig slecht dat er een hunt van komt. het koste mij 2 jaar om deze oorzak te vinden. beetjue jammer

Maar om even op de hoofdvraag van de topicstarter terug te komen en de oorzaak...
Een gyro heeft altijd problemen met een onregelmatig toerental, ongeacht welke regelaar/motor en welke heli.
Als een staart aan het "hunten" is of er is een kwispel die je niet wegkrijgt door de gevoeligheid van je gyro te verstellen, dan ligt het meestal aan het toerental of de stabiliteit ervan.
Soms kan je het wegkrijgen door het toerental iets te verhogen of te verlagen, en daardoor de frequentie iets te veranderen waar de gyro wel mee overweg kan.
Maar dat is eigenlijk de boel een beetje foppen.
Het heeft meestal een oorzaak, kan mechanisch zijn, maar in dit geval electronisch.

Back