Husky

• Topicstarter Topicstarter ErwinV
  • Startdatum Startdatum
Hallo Danny,

Het lijkt er inderdaad veel op, maar de motoren staan haaks op de straalbuis, er zitten echte schroeven in al zijn ze wel van plastic.
Maar dat zou je niet zeggen wanneer je de boegschroeven gaat gebruiken zij werken perfect.

Groetjes,

Wanzel

Hoi Wanzel,

Hartelijk dank voor de vele foto's.Zijn heel mooi!!!
Tevens mijn complimenten voor jouw model,die heb je echt ontzettend mooi gebouwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groeten,

Erwin

Hallo collega Husky/Retriever bouwers,

Ben sinds vandaag nieuw op dit forum en volg de discussies over de bouw van de Husky en Retriever met belangstelling aangezien ik een jaar of 15 geleden een model van de Retriever in schaal 1:50 gebouwd heb. Doordat ik destijds alle medewerking kreeg van de werf (Koninklijke Niestern-Sander) voor wat betreft het maken van foto's en het gebruik van de orginele werftekeningen leverde een correcte nabouw weinig problemen op.
De boot was voorzien van twee kogelgelagerde schroefassen met twee naar 82 mm afgetopte vierblads schroeven in straalbuizen. Ook had het model een dubbele boegschroef en in de scheg een dwarsschroef. Ik heb het model destijds gemotoriseerd met twee Marx GT500 8G motoren (geschikt tot een spanning van 18 volt =). De paaltrek met twee motoren op volle kracht was 7,5 KG, meer dan ruim voldoende om op één motor een boot met twee personen door het water te trekken. Verder was het model voorzien van alle denkbare extra functies (verlichting, dieselgeluid, werkende sleeplieren, sleeplijn overschieten etc.)
Ik heb het model na er ruim tien jaar mee te hebben gevaren verkocht aan iemand in Utrecht.
Voor mensen met serieuze belangstelling ben ik eventueel bereid tegen kostprijs tekeningen en/of foto's te kopiëren.

Hans

Sikko 259 zei:
Voor mensen met serieuze belangstelling ben ik eventueel bereid tegen kostprijs tekeningen en/of foto's te kopiëren.

Hans

Vertel maar eens wat de kostprijs van het complete pakket is, want ik heb serieuze belangstelling :lol: .

Greetings,
Luit

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld, ik heb een fotoboek van de ( echte ) Retriever tijdens de bouw, ook heb ik recentelijk nog de Husky bezocht toen hij in het Callandkanaal lag.

Is er nog behoefte aan extra foto's, laat het weten, ik zal ze wel eerst moeten scannen, by the way, ook heb ik wel wat tekeningen van deze schepen.

Tom Boere zei:
Hallo allemaal,

...ook heb ik recentelijk nog de Husky bezocht toen hij in het Callandkanaal lag...

Hallo Tom,

Ben wel zeer benieuwd naar de foto's van de Husky, ik had laatst al van iemand een berichtje gekregen dat zij (een schip is vrouwelijk :wink: ) daar lag, maar natuurlijk weer geen tijd :cry: :evil: :(
Zou graag een paar scans van je ontvangen...
Tevens ben ik ook nog op zoek naar detail-tekeningen, van vooral de masten, en achterdek.

Greetings,
Luit

geared zei:
Ik heb net voor een ander forum wat foto's geplaatst

Hallo Geared,
mooie foto's man :wink: :lol: , langzamerhand begint er toch steeds meer info over de Husky bovenwater te komen.

Greetigs,
Luit

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw in deze forum en ben ook een zuster schip aan het bouwen van de husky en retriever namelijk de President Hubert schaal 1:50.
Heeft twee werkende bow trusthers, een werkende stearn trusther, twee hoofd schroeven, werkende sleeplier, radar, werkende karm-fork, en helaas heeft de echte ze niet maar een model wat ik op internet vond wel, namelijk blusmonitoren.

Elroy van Wijngaarden.
Member of the IOS and dutch ofshore model group.

hallo mannen van het mooie leven,

als iemand tekeningen zoek van de husky dan zou je ook urs aan kunnen schrijven... die hebben de president hubert en die romp is identiek aan die van de husky.. alleen is bij de hubert er een achterbrug bijgezet.

gr,

wouter zzw

Back