HV Servo's issue

Beste mededenkers,

Nu wil ik mijn huidige Trex700Nitro uitgaan voeren naar een HighVoltage setup.

Ik heb onlangs een set peperdure Outrage Torq HV servo's aangeschaft voor swash en tail maar ben dus vergeten een passende HV servo voor Gas aan te schaffen dus ben daar nog naar aan het zoeken.

De voeding is word een 2S lipo die een Futaba 6303Sbus aan stuurt en die weer gekoppeld is aan een Vstabi Silverline Pro versie
Dit kan allemaal en alle servo's en electronica word dus gevoed door 2S lipo.
Nu komt het probleem waar ik tegen aan loopt............
De gas huidige Gas servo is een DS610 maar deze kan maar 6V aan dus deze zal ik wss ook nog moeten vervangen door een HV servo...
Dan het 2e probleem??!
Ik ga via de Vstabi de Gov functie gebruiken(ipv de standaard nu ingebouwde Align Gov) en de Rpm sensor zit dus al in gebouwd en heb deze nodig om de Gov van de Vstabi aan te sturen.....en je raad het al: DEZE MAG MAX 6V hebben...........
Zou je deze ook met een Align stepdown kabeltje kunnen uitvoeren?????
Zou je ook eventueeel de huidige Gas servo met een stepdown kunnen uitvoeren??(ik heb nog een paar van die Align 2way stepdown kabeltjes liggen)

Hebben jullie andere ideen??adviezen??

Greetz
Jeroen

En anders zet je toch tussen de set en de gasservo een stepdown? Die servo krijgt het minst te verduren qua mechanische belasting, dus het is onzin daar een hoop geld uit te geven om de servo aan de spanning aan te passen. Je hebt per slot van rekening daar het allerminste behoefte aan supersnel en superkrachtig. Kun je dus beter andersom doen lijkt mij....

Maar ik weet niet of er nog andere downsides zijn aan een stepdown hier?

Groet, Bert

Waarom doe je niet zoon 2S bec ertussen? die kan je dan direct met een Y harnass tussen servo en ontvanger prikken.

Waarom zou je naar hv gaan, als je alsnog een 6v nodig hebt?

je wilt hv vanwege het ontbreken van electronische rommel..
om dan 1 puntje op te lossen, ga je weer een bec ertussen zetten?
Er zal toch best een oplossing zijn waarbij alles werkelijk HV wordt?

Ik ben er ook wel eens voor aan het zoeken geweest voor mn 600 N, en liep ook tegen de sensor aan.
En het budget :mrgreen:
Maar dat is een ander verhaal ;-)

je wilt hv vanwege het ontbreken van electronische rommel..
om dan 1 puntje op te lossen, ga je weer een bec ertussen zetten?
Er zal toch best een oplossing zijn waarbij alles werkelijk HV wordt?

Ik ben er ook wel eens voor aan het zoeken geweest voor mn 600 N, en liep ook tegen de sensor aan.

Klopt helemaal.....

Ik ga straks een bech test opstelling maken en de flucke meter er tussen hangen.. kijken wat voor waardes ik krijg.
die hele BEC rommel gaat er af en allen wss een stepdown er tussen of anders word het toch een HV servo (ben al een graupner HBS860/870 tegen gekomen tegen een prijs van rond de 65,-euries)

We gaan straks eens ff meten wat de waardes zijn

Thanks

Jeroen

Hahaha ik kon de Servos tegen een aaantrekkelijke prijs overnemen vandaar;);) anders had ik dit nooit gedaan en de SB ligt hier maar te liggen en zodoende wil ik een HV setup gaan maken

nou ja, het is wel wat waard natuurlijk..
ik heb 1 keer een paar servo's uitgefikt, dat heeft een soort van trauma achtergelaten..
hoe controleer je of de motoren van je servo nog ok zijn?

sindsdien zit ik ook te spelen met het idee van brushless hv servo's.
dan zijn de motoren in de servo's tenminste niet meer de bottleneck als het om levensduur gaat.
Daarnaast ben je dan het mogelijke risico van een falende bec kwijt..

Alleen doet alles het momenteel nog uitstekend. Dan is ook de noodzaak niet zo groot om verder te kijken :mrgreen:
En misschien zijn de prijzen een beetje menselijker geworden als ik over een jaartje nog eens ga kijken..

Wss is dit wat?? om tussen ontvanger en standaard DS610 gas servo te gebruiken...
Graupner Servo-Spannungsregler PS 5,9V # 4197 ** Live-Hobby.de ** Ihr RC Modell Online Shop für Align T-Rex Walkera Robbe E-Flite Blade Horizon-Hobby Spektrum Nexspor und viele weitere Marken Graupner Servo-Spannungsregler PS 5,9V # 4197 4197 - www.l

Ik heb idd de sensorport van de V stabi opgemeten en deze is gewoon 3,3V dus de huidige sensor kan ik blijven gebruiken

eventueel is dit ook nog een optie als vervang servo voor gas:

SAVÖX Digital HV Servo SV-1273TG mit Titanium - Getriebe # SV-1273TG ** Live-Hobby.de ** Ihr RC Modell Online Shop für Align T-Rex Walkera Robbe E-Flite Blade Horizon-Hobby Spektrum Nexspor Graupner und viele weitere Marken SAVÖX Digital HV Servo SV-

De gevonden Graupner servo gaat niet werken met V stabi dus daar heb ik niets aan...

Ga weer verder spitten/meten

Gr
Jeroen

Waarom gebruik je geen spanningsregelaar zoals voor de hoofdvoeding:
2 A vaste spanningsregelaar, positief STMicroelectronics 78 S 05 Soort behuizing TO 220 Uitgangsspanning (bereik) 5 V I( in de Conrad online shop

En dan het signaal (puls) via twee weerstanden reduceren tot ongeveer 6V. Ben je voor een euro of twee klaar.

De meeste step-downs zijn diodes en die reduceren ongeveer 0,6V en zullen dus niet werken.

Daar was ik al achter gekomen dat idd de stepdown niet gaat werken......

Jou oplossing is idd een oplossing alleen ik heb het niet zo op losse componenten te solderen e.d.

Dus waarschijnlijk word het toch het laatste wat ik in mijn bericht had geschreven......

Nog wat......
Tis een redelijke dure set up die ik nu krijg en ik ga altijd voor goed of nog beter en waarom zou ik gaan bezuinigen op een paar euro's???
Dus wss gaat er gewoon een HV servo van Savox in met de goede specificatie en de spannings regelaar tussen de Pushglow (die heeft het zelfde probleem dat deze maar 6V max aan kan)

Tis een leuke hobby en ik bezuinig dan daaar niet op als ik weet dat het met een duurdere servo af kan....

Dus denk dat het probleem nu opgelost is.............en ga voor het meest veilige oplossing zodat ik zeker van mijn zaak ben...

Gr
Jeroen

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in....

En het is tenslotte jouw geld... :D

Groet, Bert

Gezien de setup is het natuurlijk de mooiste oplossing om een HV servo te plaatsen.

Succes!
Het is wss ook de beste en makkelijkste oplossing want ik heb het er niet zo op om met zo'n (dure) setup wat aan te gaan rommelen met weerstandjes/spanningsregelaars e.d.

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in....

En het is tenslotte jouw geld... :D

Groet, Bert

Het kost allemaal wel wat maar om op zo'n setup te gaan bezuinigen met wat bak en braad werk is niet mij gang van zaken.....
Dan maar wat extra investeren en dan weet ik dat ik niet aan het rommelen ben..........en zeker van mijn zaak ben dat het veilig en betrouwbaar werkt.....

Heb dus ondertussen een servo HV en spannings regelaar(kant en klaar) aangeschaft en zou van de week wel binnen komen zodat ik verder aan de gang kan gaan op een verantwoorde en veilige manier

Thanks voor het meedenken....

Gr
Jeroen

Back