Hydro houtbouw

Discussie in 'Speedboten' gestart door Majestic, 2 jun 2013.

  1. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    erg mooi :worship:.

    ik heb zijn grote broer de Backlash. ;)

    gr sander.

    [​IMG]
     
  2. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Dankjewel!

    Die van jou ziet er ook goed uit sander!! Zijn echt kanonnen als je de overwinningen ziet die deze rompen op hen naam hebben!

    Deze is zelfs nog kleiner als de whiplash, die is volgens mij 75cm, deze is 65cm en ik heb het een en ander aangepast wat ik persoonlijk mooier vind.
     
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    4.000
    Locatie:
    Zwolle region
    Mooie boten. Wat de prop en motorkeuze betreft... ik zou niet te groot proppen (erg subjectief, dat weet ik :)). Liever een kleinere prop en meer toeren, zodat je minder hinder hebt van het wiel-effect van de prop. Een goed gescherpte prop zal ook positief bijdragen en dit effect tegengaan. De 3660 Leopard lijkt sowieso een goede keuze. Ik heb deze motor zien werken in een rigger (formaat tussen Hydro I en Hydro II in) en dat ging prima met ongeveer 420gr LiPo aan boord. Vaartijd: rond 5:00 minuten.
     
  4. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Dankjewel!

    Qua prop dacht ik zelf te beginnen bij 40mm en dan zelf slijpen en balanceren. (Als jullie adressen hebben waar jullie je props halen zijn die welkom :) )

    Ik kwam erachter dat er ook nog een 2380kv is van de 3660 leopards, ik ga eens kijken of het bedrijf daar aan kan komen.

    Wat bedoel je met 420gr lipo? 4mAh, 5mAh?
     
  5. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.561
    Locatie:
    Veenendaal
  6. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    4.000
    Locatie:
    Zwolle region
    Citaat: Wat bedoel je met 420gr lipo? 4mAh, 5mAh?
    Antw.: zo rond 4Ah moet wel lukken (2x 2s 4Ah in serie). Dit levert met de juiste prop ruim 5 minuten vaartijd op. Meer Ah kan ook, maar persoonlijk zou ik het niet te zwaar maken, dus alles in de juiste verhouding.

    Tony Ellis (modelmarinesupplies.co.uk) weet ook hoe hij een prop moet slijpen. Goede kwaliteit.
     
  7. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Natuurlijk! Als ik de nullen weghaal moet ik wel de aanduiding aanpassen :sleeping:

    Maar die tijden die jij aangeeft is in een rigger en ik kan denk ik wel zeggen dat mijn boot drie keer zo zwaar zal zijn als een rigger....
    Het zou wel beter passen qua accu's :)
    Ik heb nu een opstelling gevonden met twee keer 4S 2650mAh parallel geschakeld maar goed dat brengt het nodige gewicht met zich mee.
    Ik ga nu eerst de boot zover mogelijk afbouwen en dan eens verder passen en meten met het zwaartepunt en setup.

    Dankje! Ik zal eens kijken! Slijpen en balanceren doe ik graag zelf.,
    Ik ben metaalbewerker geweest dus een propje balanceren moet geen probleem zijn :D
     
  8. summit

    summit

    Lid geworden:
    13 dec 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Hallo

    Zocht je deze

    LBP3660/4D *2380UpM/V*, RC-Raceboats-Shop

    MVG Peet
     
  9. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Dat is hem inderdaad!

    Dankjewel!
     
  10. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Vandaag weer wat gedaan,

    Bevestiging turnfin:
    [​IMG]

    De poolnoodle:
    [​IMG]

    Volgende: beplating! ik had van de week al de voorbereiding voor de beplating gedaan, mallen gemaakt en overgenomen op het hout:
    [​IMG]

    Ik had het allemaal eens op de weegschaal gelegd en zat nu op 450gr.
    Daar komt nog epoxy en wat hout bij dus ik denk dat als ik klaar ben dat de boot zo'n 650-700gr zal zijn, is dit zwaar of normaal?
     
  11. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    dat ziet er prima uit!
     
  12. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Inmiddels is de motor onderweg hier naar toe! Het is de leopard 3660 2380KV geworden!
    Nogmaals bedankt Summit! Andere bedrijf was goedkoper met de 3660 maar kon de 2380KV niet leveren.

    Ook besloten om te wachten met de boot en de beplating tot de motor er is.
    Wachten duurt nu al lang :) hoop dat hij dinsdag binnen is.

    Nog een vraag over zenders en vooral 2.4gHz. De laatste keer dat ik zenders in de handen heb gehad was er 27,5 en 40mHz.
    Nu heb ik van een vriend van mij Deze zender gekregen met deze ontvanger.
    Nu heb ik ergens gelezen dat er verschil zit tussen 'normale' ontvangers en de zogeheten 'marine' ontvangers.
    Wat is het verschil tussen die twee ontvangers en kan ik dan de bovenstaande combinatie niet gebruiken in mijn boot?
     
  13. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.561
    Locatie:
    Veenendaal
    Er is inderdaad verschil. De marine ontvangers hebben 2 antennedraadjes. 1 moet je horizontaal leggen en de andere verticaal. Het geeft theoretisch gezien minder storing. Water kan het signaal namelijk verstoren, dus als je antennedraadje onder het water oppervlak zit, zal je slechte ontvangst hebben. Sommigen beweren dat zelfs de rooster tail van de prop al voor slecht bereik zou kunnen zorgen. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik heb er zelf nog nooit last van gehad.

    Ik vaar zelf met een Spektrum module in mijn Hitec Agressor CRX zender. Ik gebruik geen marine ontvangers, maar zorg er wel voor dat het draadje zo hoog mogelijk in de romp zit. Dat geeft ook een prima bereik. Ik heb nooit storing of slecht bereik.
     
  14. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Dus met andere woorden;
    Antenne zo hoog mogelijk en gewoon proberen :)
    Moet de antenne dan nog in een bepaalde hoek of maakt het niet zo uit?
     
  15. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.561
    Locatie:
    Veenendaal
    Precies, je kan altijd nog zo'n marine set kopen, mocht je geen schik hebben met je huidige zender / ontvanger.

    De hoek maakt denk ik niet zoveel uit. Ik heb in mijn Hydromite een antennebuisje gelijmd die bovenin de cockpit uitkomt, bijna horizontaal.
     
  16. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    En het is binnen!!

    [​IMG]

    Even los in elkaar gezet:

    [​IMG]

    Het past goed! Ik moet wel het kapje aanpassen maar eerst (helaas :D ) op vakantie.

    [​IMG]
     
  17. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ziet er mooi uit! vind het echt leuk dat die motoren altijd in zo'n nette verpakking zitten ;).

    gr
     
  18. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    We zijn weer terug en we gaan weer verder :)

    Ik heb net de as en strut en roer besteld.
    Nu weet ik dat bij mono's de as +/-5mm uit het midden wordt geplaatst, wordt dat bij een hydro ook gedaan?
    Kan het namelijk niet echt terug vinden.
     
  19. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.561
    Locatie:
    Veenendaal
    Naar mijn menig is dat niet nodig. Het wordt soms wel gedaan, vooral bij riggers. Maar de turnfin zorgt er ook al voor dat de romp goed 'spoort'.
     
  20. remco.G

    remco.G

    Lid geworden:
    17 apr 2009
    Berichten:
    502
    Locatie:
    Noord-Limburg
    bij mijn momo heb ik het wel gedaan, maar bij m'n hydro weer niet. maar varen alle 2 zonder probleem recht door
     

Deel Deze Pagina