Hype Cessna 182

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Richard Branderhorst, 27 mrt 2011.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Voordeel van het slechte weer is dat de zwemplassen zelfs in het weekend 0,0 bezet zijn...vanmorgen op het E3 strand eindelijk mijn Nederlandse versie van de Cessna ingevlogen.
    Werkt perfect. Neussteun mod, wat lood op de punten van de drijvers, het ding vliegt als een scheermes. Vliegt zichzelf los van het water, zeker als je met een klein beetje flaps start.
    Adviezen: gebruik flink expo op de roeren, mix rudder (minimaal 50%) bij met ailerons, zorg voor een flink bijmixen van DOWN bij flaps. IN de bochten moet je wat rudder blijven bijsturen om een gecoördineerde bocht te maken (waterkisten zijn vaak minder richtingstabiel door de de-stabiliserende drijvers).

    Het ritje van de camping (4km) begon al alternatief :)
    [​IMG]

    Helaas alleen drijvende plaatjes, ik was alleen....
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Heb vorige week een zelfde Cessna voor Eur 55,00 bijgekocht. Alleen neuswiel ontbrak...
    Ik heb nu wel een goede motor en prop. Deze zijn pas leverbaar vanaf week 31: Hype.
    Ik ga nu het KV vaststellen van de originele motor en ga op zoek naar een betaalbare vervanging.
    Vandaag met de Float versie de maiden gedaan. Te gek vliegtuig.
    De andere Cessna staat op wielen en wacht op motor en prop.

    Groeten Paul;)
     
  3. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    Geinig ding Richard, lijkt mij wel een leuk gezicht jou op de fiets met dat kistje achterop ;). Vliegbeeld ziet er op de foto's uit Spanje ook wel goed uit.
     

Deel Deze Pagina