Hype/ Jodel Robin.

Vliegen weet ik nog niet.

Over het samenstellen van de vleugel, heb je achteraan een kort carbonbuisje en de centrale langere, de korte kan je best in een van de vleugeldelen vastlijmen, het gaatje hiervoor is te diep gemaakt, heb je het risico dat je dit bij het ineenschuiven volledig in de andere vleugel duwt en peuter dit er maar weer eens terug uit.
Verder past alles mooi, enkel schroef en spinner vraagt wat aandacht, maar het lukt om deze te monteren zonder dat de spinner als een ei ronddraait.
Niet verschieten van de omvang van de romp als je de doos openmaakt, het is een hele brok.

Johan.

Dag mensen,

Ik ben al 3 maanden in het bezit van de Hype Jodel Robin DR400 en bevald zeer goed,ik heb alleen de standaard prop en spinner vervangen voor een 3 blads prop met bijpassende spinner,de stock prop en spinner maakte veel herrie en was uit balans,dus meer kabaal dan prestatie,ik gebruik gewoon de stock motor en in kombinatie met de 3 blads 11x9x3 prop vliegt hij perfect.Ik heb ook die wielcovers verwijderd en grotere wielen erop gezet zodat gras starts en landingen geen probleem zijn,het model is uitgerust met echte uitschuifbare flaps en maken de landing een makkie.Ook heb ik het model uitgerust met het Hype 3X Control(3 assen gyro)dit werkt erg goed en houd het model super stabiel,ik vlieg nog met windkracht 5.Ik heb er al zo'n 150 vluchten mee gemaakt,zonder problemen.Verder gebruik ik de stock ESC 60A i.c.m 4cel lipo 5000maH,de vliegtijd bedraagd zo'n 15min,ook heb ik er zelf verlichting in gebouwd.Ik heb geen ervaring met slepen maar ik weet zeker dat dit geen probleem is voor deze vrij zware kist(met lipo 3,3kg).

Ik heb hier een filmpje van de maiden gefilmd met een keychain 808 camera,sorry voor het slechte geluid maar is het kijken waard PKkU_dpQeqU[/media] Jodel Robin DR400 maiden flight with X3 control. - YouTube

Groeten,
Martin.:):)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jan,

Persoonlijk vind ik die boven de navel afgehakte pilootjes niet zo mooi in de grote cabine van de Robin,dit vliegtuig is echt scale gemaakt en die pilootjes vind ik het vliegtuig eigenlijk een beetje ontsieren,ze zitten veel te ver van het cockpitpaneel vandaan,als je dan voor een piloot ga zou ik zo'n Barby pop doormidden hakken,dat vind ik echt mooi.Maarja smaken verschillen natuurlijk....Gelukkig maar.:confused::confused:

Groeten,
Martin.:D:D

Helaas moet ik toegeven dat de kwaliteit mij tegenvalt van Hype:confused:

Ik heb onderhand de nodige schuimpjes in elkaar gezet van onder meer E-flite, Parkzone en Durafly, al deze vliegtuigen heb ik zonder problemen in elkaar gezet:cool:

Maar met deze Hype heb ik minder geluk, van een van de vleugelhelften ontbreken de witte afdekkapjes voor de twee servo's, en om die nageleverd te krijgen valt niet mee, dan de lange carbon staaf voor de mainwing heeft de nodige moeite gekost om deze er in te krijgen.
het spuitwerk is ook niet overal even strak, er zit zelfs verfnevel waar het niet hoort te zitten, ook zit er aan geen enkel snoertje een labeltje zodat je weer waar je deze in de ontvanger mag prikken.:(

Jan

Zal zeker een Maandag product zijn, wel jammer natuurlijk.
Kabeltjes heb ik ook zelf gelabeld, langste is rolroer, kortste flaps, maar eens je ze door de romp hebt gepeuterd weet je het anders ook niet meer zonder label.
Denk dat multistekkers hier een goede oplossing gaan bieden, kunnen de stekkers alvast in de ontvanger blijven, hij is net wat te groot om in zijn geheel te vervoeren in mijn auto.

Johan.

Helaas heeft mijn dealer Freakeware DE het nog steeds niet voor elkaar gekregen om de ontbrekende servo-kapjes na te leveren:confused: en zonder ga ik er niet mee vliegen.
Ook Hype DE reageert niet op mijn verzoek om twee van deze kapjes na te leveren, ze staat ook niet op de site van Hype.DE bij de spare parts:rolleyes:

Ik baal wel want het liefst ga ik zo snel mogelijk met de Robin DR400 de lucht in :yes:

Jan

Back