Hype Simple Fly RTF, iemand?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
llow mensen,

zoals velen ben ik ook nieuw op dit forum en wens wat goeie raad te vragen aan de iets oudere rotten in het vak :) Ik zou dus graag beginnen met het vliegen met een rc vliegtuigje maar ik zit toch met twijfels. De winkel het dichtst in mijn buurt is naar ik weet de modelbouwwinkel Verborgh in Gent. Die man heeft wel enkele modellen hangen enzo en hij raadt mij de Hype Simple Fly aan om mee te starten. Twee kanalen, alles in 1 doos, makkelijk in elkaar te zetten en eigenlijk een zwever met een motor om het beestje op hoogte te krijgen. Zag er mij niet slecht uit, 200€ en ik ben volledig gezet. Mijn vraag nu, iemand ervaring met dat merk of model? Of is zo een semi-zwever niet echt goed om mee te leren vliegen? Mijn twijfels komen vooral door het feit dat er over dit merk hier nooit gesproken wordt, laat staan over het model. Ook op het net is er eigenlijk niks over te vinden, of zoek ik niet goe? :? Dank bij voorbaad!

Monty

laat je niet neppen.

zoek eens op de zoekterm "speelgoed" in het electro vliegen subforum hier op het forum (zoekknopje zit rechtsboven) en dan kan je verschillende discussies lezen over de voors en tegens om zo'n setje als beginner aan te schaffen.

vrij knopt omschreven komt het hierop neer:
de 200 euro gooi je in principe weg, en kan je misschien beter aan ander spul uitgeven om wat "professioneler" vliegtuigje klaar kan maken

aan de andere kant vliegt het (welliswaar beknopt of moeizaam) en kan je er gerust een hoop plezier aan beleven.

doe de search eens die ik hierboven aangeef, en blader eens door die discussies heen, best leuke argumenten over de voors en tegens worden dan belicht.

dit is ook een mooi voorbeeld:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...&postdays=0&postorder=asc&highlight=speelgoed

veel plezier, en je vragen zien we wel weer tegemoet, hier in dit draadje of in de draad die de vraag heeft opgeroepen bij je.

LOL !

Die Hype Simple Fly wordt blijkbaar onder merknaam KYOSHO verdeeld voor 140 euro .... as ge goed kijkt op ebay onder de naam 'BADIUS" of "ACCIPITER" zie je hetzelfde vliegerke voor nog geen 40 dollar. ( ik geef grif toe dat ik dat effekens wel aanlokkelijk vond omdat er o.a. een "herbruikbare" 3-ch Rx en Tx bij zit ...)

Zo zie je maar ...

Dank u voor de vele reacties :) Echt leuk dat mensen hun tijd willen spenderen aan het helpen van een beginner! Ik heb toch enkele reacties op de berichten hierboven:

Die easystar ziet er ten eerste echt nie uit vind ik, zo in dat schuimgedoe, echt lelijk vind ik, maar tot daar aan toe. Als je die easystar in een RTF kit wilt kopen zit je toch ook aan bijna 200€tjes dacht ik. En dan kom ik terug op mijn model, dat heeft eigenlijk dezelfde functies, motor bediening, richtingroer en hoogteroer, dus dat is dan wellicht drie kanaals? Alleen is dat model dat ik op het oog heb meer gericht op zweven, de bladen van de schroef klappen naar achter en je kan zweven. Dus eigenlijk is het verschil met zo een ding van multiplex toch miniem? Die ziet er mij pas echt speelgoed uit als je het mij vraagt, er is precies geen uitdaging aan om zo een easystar te vliegen. Over dat speelgoed, ik zou niet weten hoe ik anders aan deze hobyy moet beginnen. 500€ dokken om eens te proefen is mij echt wel teveel, 200 kan ik mee leven. Ook temeer omdat er in mijn omgeving niet echt een club is denk ik, ik weet er geenenkele zijn dus wil ik beginnen met wildvliegen op een groot weiland achter ons, geen obstakels :)

Nog 1 vraagje, aangezien die simple fly toch gericht is op zweefvliegen meer dan de easystar die toch echt puur electro is denk ik, kan je daar in de winter ook deftig mee uit de voeten, kan er gezweefd worden bij deze koude dagen? Dank nogmaals voor de interessante reacties en links! :wink:

Monty

Tja je begon zelf dat het 2 kanaals was. 2 kanaals vliegtuigjes zijn over het algemeen niet meer dan een beetje speelgoed.

Het gaat dus om dit model:
211-50061.jpg

Wat dacht je van de Easy Star van Multiplex? Kijk es op www.nemech.be!
Theo S.

Jep Satoer dat is het model dat mij aangeraden werd. Ziet er toch stukken degelijker en mooier uit dan zo een Easystar niet? Waar heb jij die foto op het net gevonden? Of meer informatie? Dat interesseert me wel. Voor de rest, is dat model echt geen goeie start? Want ik zie het niet zitten om een toestel te kopen via internet en zeker niet zo een easystar, daar zit mij te weinig uitdaging in, dat vliegt toch zo stabiel enzo, ik zoek toch een uitdaging :) Nog iemand aanbevelingen of kritiek op dat model van mij? 199€ is toch niet superveel geld als alles erop en eraan is? Ik weet het niet hé, daarom dat ik het aan jullie vraag :)

Thx
Monty

Nog niks, ik zoek gewoon een model om mee van de grond te raken. Keer proeven wat het is om dan als het mij aanstaat deze zomer eens er wat geld tegenaan te gooien na mijn vakantiejob. Ik zie ook dat het een 27 mhz AM zender is, is dat een probleem?

Monty

Monty zei:
Jep Satoer dat is het model dat mij aangeraden werd. Ziet er toch stukken degelijker en mooier uit dan zo een Easystar niet? Waar heb jij die foto op het net gevonden? Of meer informatie? Dat interesseert me wel. Voor de rest, is dat model echt geen goeie start? Want ik zie het niet zitten om een toestel te kopen via internet en zeker niet zo een easystar, daar zit mij te weinig uitdaging in, dat vliegt toch zo stabiel enzo, ik zoek toch een uitdaging :) Nog iemand aanbevelingen of kritiek op dat model van mij? 199€ is toch niet superveel geld als alles erop en eraan is? Ik weet het niet hé, daarom dat ik het aan jullie vraag :)

Thx
Monty

hi hi hi zeker degelijker dan een eazy deze spat echt uit elkaar als je de grond raakt,mijn advies bestel wel een stuk of 10 kun je een uurtje verder.
mooie rechte vleugel echt stabiel .
probeer eerst eens een rol met de eazy star dan zien we wel een echte uitdaging ..
maar nu even serieus ik denk toch eerder aan een ariane voor jou
of een viper
groeten wiebe

Monty uit Knesselare

Bare with me .... Ik ben ZEKER geen ervaren rc-piloot ( ongeveer een hondertal vluchtjes van 15-20 min gemiddeld, dus amper 30 uur in de lucht) , maar uw situatie is krekdezelfde als de mijne precies 1 jaar geleden : van de hobby willen proeven zonder pakken geld uit te geven ...

Het is hier door mezelf en door anderen al uit ten treure beschreven : 95 procent van die goedkope kistjes zijn gewoon junk ... het is jammer maar het IS nu eenmaal zo ...weet je waaruit de romp van dat toestel dat jij nu op het oog heb , gemaakt is ? van hetzelfde lichte plastiek als dat van plastic melkflesjes ... zó gebarsten en flinterdun ...Oké, de easystar is niet echt mooi en LIJKT geen uitdaging, maar geloof me vrij : u zal uw handen méér dan vol hebben daarmee tijdens uw eerste vluchten ... en vergis je niet , dat schuim (EPP of styrofoam of whatever ) is beresterk en héél simpel te herstellen met epoxylijm ...

Kun je achter je huis in een grote wei zelfstandig leren vliegen ? Na veel geoefen op een simulator en véél gedocumenteer over RC-vliegen : volmondig JA ....(heb ik ook gedaan)
Is het verstandiger, leuker, leerzamer, informatiever, socialer , enz enz,... om naar een club te gaan .... NATUURLIJK !

Foam was voor mij uitgesloten wegens te winderig waar ik woon, dus is deze kist (the real thing, geen goedkope namaak ) mijn beginnerskist geworden...3 channel met v-mx ...helaas in Europa alsnog niet verdeeld ...zeker 6 zware "lawndart"-crashes en still going strong na 1 jaar vliegen ...vergelijkbaar met Eazystar maar niet zo windgevoelig ...maar helaas ook op 27 mhz zoals uw hype-fly.en NIET overdraagbaar ..... dus wat heb ik mogen doen : een keer dat ik besloten had om verder te gaan met de hobby : NOG een keer geld uitgeven voor een deftige transmitter en receiver op 35 mhz + servo's om dan in SERIEUZE vliegers te steken...

ALs je het geluk hebt om op iets te vallen dat WEL goed vliegt, ben je vertrokken in deze prachtige hobby... in de andere 95 percent van de gevallen zul je afknappen op de gebrekkige kwaliteit van die kistjes en belandt zowel die vlieger als je zin naar méér direct in de prullenbak ...

Hopelijk ben je hier iets mee....Landgenoten onder één.. :D

Groetjes

Guy

Image1g.jpg
[/img]

Dank voor de lange reacties :) Het is echt zalig om te zien dat mensen hierin hun tijd willen steken. Maar als ge ergens graag over bezig zijt is da wellicht kleine moeite. Kheb mijzelf erover kunnen zetten, die Simple Fly zal niks worden heb ik zo naderhand door :) Het probleem is dan, wat is wel iets voor mij? Na de ganse ode aan het adres van de Easystar gelezen te hebben heb ik toch mijn visie wat bijgesteld. Hij ziet er mss niet uit maar uit de filmpjes en de reacties blijkt hij wel te vliegen als geen ander van die prijsklasse en formaat. Ook zeer interassant dat het drie kanaals is, maakt de instap nog doenbaar. Ook verbaast de snelheid enzo mij wel, hoe hoog gaat dat ding niet? Ik dacht dat zo'n vliegtuigje mss 20/30 meter hoog kon, precies zit ik er een beetje naast :lol: Nu is het probleem nog, waar koop ik dat ding en welke versie. De RTF versie spreekt mij wel aan voor de eenvoud MAAR 11 minuten vliegen met de standaard accu is toch wel echt magertjes? De rest van de set ziet er mij wel OK uit. Dus mss moet ik voor het ARF pak gaan maar dan raak ik helemaal in de soep gedraaid. Wat moet je dan niet allemaal appart bestellen, zender, servotjes, accu voor zender en voor vliegtuig.... En nog moeilijker, welke en NOG moeilijker, krijg dat maar eens allemaal in elkaar en aan de praat als beginner. Zeker dingen als een 'regelaar' en 'borstelloze' motors enzo daar begrijp ik de ballen van :| Dus ik ga mij toeleggen op het zoeken van een RTF kit denk ik en leren leven met 10 minuten vliegtijd al zal dat lastig zijn :)

Monty

Back