Hype Super Decathlon

Hoi Peter.
Zelf ben ik niet bekend met het toestel uit jouw linkje.
Vind het eerlijk gezegt een forse prijs hoor wat ze ervoor vragen.
Dat kan zekers anders of goedkoper bij een andere website.
Kijk anders eens op Duitse zaken zoals Staufenbiel of Lindinger of Schweighofer.
Dat soort zaken zijn erg betrouwbaar en versturen slechts voor 10 euro verzendkosten naar Holland.
Ik heb er goede zaken mee gedaan en ze hebben een ruime sortering keuze aan modellen.
Vr Gr E

Ik ken de shops ook idd. Maar dit is een compleet balsa model met servos motor tegelaar compleet op ontvanger na.

Goedkoper kon ik ze niet vinden. Voor een beaver van eflight ben je 500 euro kwijt ex accessoires kabetjes etc etc..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een maar ik heb maar 2 keer meegevlogen.
Die vloog wel super makkelijk en is redelijk licht van gewicht.

de 3 min punten die ik ondervond;
1 de bevestigen van de mats tussen de vleugel en de romp mag serieus verbeteren worden.
2 omdat ik een ontvanger Graupner met 3ax gebruikt moest ik de servo van de elevator omdraien. De bevestigenpoten van de servo zijn ommidelijk gebarst.
Voorzichtig mee, de plastik is echt zeer breekbaar.
3 de "oracover" (weet niet wat het is) is zeer fragiel. Er komen makkelijk gaten in de bekleding van de romp.

De landingen met die 3ax funktie was erg super mooie.
De motor leek mij krachtig genoeg ( is al meer dan 4 maanden geleden)
maar ik zal misschien een sterker insteken omdat ik wil een camera in de cockpit inbouwen. (plaats genoeg)

De leden van mijn club vonden het wel een zeer mooie en zeer lichtvliegtuig

Groetjes,
Michel

Bedankt voor je tips! Ik heb hem besteld dus deze kan ik tijdens de bouw aanpassen.

Hier een artikel van de decathlon van hype. Over het algemeen goede dingen met een paar aandachtspunten idd. Maar zoals ik het begrijp waar voor zijn prijs.

http://www.rc-modellscout.de/Test-Hype-Super-Decathlon-ARF-mit-Brushless-Antrieb-und-Servos.html

Ik ben benieuwd wat voor lipos je kan gebruiken bv een turnigy 5000mah 3s is veel goedkoper maar iets langer als de voorgeschreven avionic die duur is.

Het zijn 3S van de merl Python power, ik ben niet meer zeker over de kapaciteit maar ik denk 5000 mAh. Maar ik moet het nakijken.

Nog iets de decoratie op en onder de vleugels kwam ook makkelijk los.

Het blijft een zeer mooie vliegtuig.

Hij is binnen.

Al begonnen met bouwen. Ik moest de staart behoorlijk bijschuren om het geheel passend te krijgen.. niet erg. Wel was van de prop bevestiging het draad krom helaas, dus heb er maar een mailtje aan gehangen.

Het is mijn eerste vliegtuig/balsa. Het is erg wennen aan feit dat het allemaal erg teer en licht is. Met heli's heb je daar niet zo'n last van.

Maar goed.. ik vind het een mooi model om te zien en om is te ruiken aan hout modelbouw.

Proficiat met je aankoop.
Het is echt een mooie en leuke vliegtuig.
"de staart behoorlijk bijschuren om het geheel passend te krijgen.. niet erg. Wel was van de prop bevestiging het draad krom helaas"
Dit had ik niet, spijtig maar het zal in orde komen.
Ik ben benieuwd wat je zal va de vluchten vinden.
Michel

Back