Hype Wow.....! hotliner

nogmaals bedankt.
das jammer van splinter maar t klink alsof er nog hoop is ;)
vooralsnog zie ik door de bomen het bos niet meer. in Nederland is vrij weinig goeds qua zweef te krijgen volgens mij.

das jammer van splinter maar t klink alsof er nog hoop is ;)
O zeker, alleen moet er een nieuwe prop komen uit HongKong en dat red ik niet meer vóór mijn vakantie, dus hij blijft even in de kast. Niet erg, daar stond-ie al heeeel lang maar hij is nu toch even gelucht.
in Nederland is vrij weinig goeds qua zweef te krijgen volgens mij.
Tja maar binnen Europa zijn veel grenzen weg dus het is erg simpel om met name uit Duitsland te bestellen, daar zit alle zweef die je je wensen kan. En qua electronica HongKong natuurlijk...

Vandaag de maiden van m'n Wow !.
Vloog direct kaarsrecht en kon nagenoeg vertikaal stijgen.
Komende van de Easyglider is dit voor mij een raket.
Nodigt uit tot zot vlieggedrag en daar ging het fout.
Op geringe hoogte in een spiraal geraakt en neuslanding in 't maisveld.
Best wel stevig want de schade bleef beperkt tot de sluiting van de canopy en een licht ingedeukte neus. Gelukkig zat m'n lipo stevig vast.
Volgende vlucht zal ik wat minder enthousiast moeten zijn.

Kan iemand me een tip geven over hoe ik de ailerons moet afstellen om een mooie barrel roll te maken ? Of moet ik daar met hoogte en roer in meesturen ?

Tom

hoe krijg je het voor elkaar om in een spiraal te geraken?

Is mij nog niet gelukt!

Voor een mooie rol moet je idd hoogte en richting mee laten werken...

Iets meer knuppelwerk dus...:rolleyes:

2nd that. In een flinke thermiekbel full up en rudder gegeven, maar een echte spiraal kreeg ik er niet uit. Nu ben ik wel verwend met mijn 3D kisten, maar ik vind de WOW goed onder controle te houden. Ga wel binnenkort de aileronservo's eens vervangen, die zijn echt te slap na een flinke duikvlucht.

Oja, aan de helling doet hij het ook prima trouwens. Zondag geprobeerd. Gaat zeer goed.

hoe krijg je het voor elkaar om in een spiraal te geraken?

Is mij nog niet gelukt!

Voor een mooie rol moet je idd hoogte en richting mee laten werken...

Iets meer knuppelwerk dus...:rolleyes:

idd, normaal krijg je ieder toestel wel uit een spiraal...
de ene al net iets makkelijker.

Nou, niet zo neerbuigend. Zijn allemaal ergens begonnen ;). Dus geen domme beginner maar een enthousiaste beginner :)

misschien wat te overenthousiast :)
rustig aan doen, anders maak je stukken.

Vandaag tweede vlucht, iets rustiger aan gevlogen, een paar geslaagde landingen gemaakt. Landen is niet simpel, het is voor mij een snelle kist en het is niet altijd makkelijk de verhouding "overschot hoogte" vs. af te leggen weg in te schatten.
Wat mij ook opvalt dat de V-staart qua sturing anders aanvoelt dan een conventionele. Zou dat kunnen ?

Eigenlijk stel ik vast dat ik die snelheid niet zo leuk vind. Geef mij maar een goede trage Easyglider om lekker te chillen.
Ik denk dat ikde Wow even aan de kant leg in afwachting van een winderige dag op de helling.

Tom.

Hoi Robert,

Hoe landt je het toestel?

Heb je op de zender geprogrammeerd dat de ailerons omhoog gezet kunnen worden voor de landing?

Zonder zo'n stand komt ie idd "hard" binnen.

Het landen vindt ik bij dit model nog het minste probleem!
Ik heb meer moeite met de aileronservo's welke te licht gekozen zijn.
Deze gaan echt binnenkort vervangen worden door "echte" servos!

grt, Louis

2nd that (alweer). Spoilers erin (aileron 30-40 graden omhoog en paar % down bijmixen) helpt echt. Zonder glijd hij erg door, vooral bij wind, met kun je hem vrij snel landen.

En blij dat Louis het met me eens is, die aileronservo's zijn idd echt te licht. Maar ik laat eerst iemand anders kijken wat er onder de dekseltjes zit voordat ik zelf ga slopen ;).

ik heb hier nog 2 hxt900 servo's liggen, zijn deze sterk genoeg voor op de ailerons denken jullie?

Laatst bewerkt:
Mag aannemen van wel, op de Blizzard trekken ze dat ook dus moet hierbij ook lukken. Alhoewel ik ook nog 2 metalgear HXT servo's heb liggen, kan ook. Vraag me alleen af hoe makkelijk de servo's eruit te halen zijn zonder te slopen. Wie post de eerste picture?

Vandaag tweede vlucht, iets rustiger aan gevlogen, een paar geslaagde landingen gemaakt. Landen is niet simpel, het is voor mij een snelle kist en het is niet altijd makkelijk de verhouding "overschot hoogte" vs. af te leggen weg in te schatten.
Wat mij ook opvalt dat de V-staart qua sturing anders aanvoelt dan een conventionele. Zou dat kunnen ?

Eigenlijk stel ik vast dat ik die snelheid niet zo leuk vind. Geef mij maar een goede trage Easyglider om lekker te chillen.
Ik denk dat ikde Wow even aan de kant leg in afwachting van een winderige dag op de helling.

Tom.
Ik heb nog een easyglider liggen, rtf van multiplex dus er zit goed spul in ;) Ik wil wel ruilen hoor :rolleyes: vind de easyglider saaaaaaaai:rolling: (stuur maar een pb'tje)

Mag aannemen van wel, op de Blizzard trekken ze dat ook dus moet hierbij ook lukken. Alhoewel ik ook nog 2 metalgear HXT servo's heb liggen, kan ook. Vraag me alleen af hoe makkelijk de servo's eruit te halen zijn zonder te slopen. Wie post de eerste picture?

ik durf niet....:confused: :rolling:

Ik ga ook in een hoekje af liggen wachten, hahaha. Wil nog niet die mooie lijmnaden van de chinesen verpesten.

Maar binnenkort doe ik het wel, vlieger moet mee naar de heuvels van Italie, dus dan moet ie wel tegen een stevig potje hellingraggen gewassen zijn :)

wanneer ga jij naar italie dan? ik moet hem voor 10 juli klaar hebben want dan ga ik naar de hahnenmoos in zwitserland:cool:
zijn er op de duitse forums niet mensen die de servo's vervangen hebben? misschien daar even kijken.

Laatst bewerkt:
vanmiddag ga ik maar eens de flycam erop zetten denk ik, zal wel een filmpje posten als het klaar is (vanavond waarschijnlijk)

Groeten,
Sam

Back