Hyperion EOS 0720i Super duo3

Iemand een een idee wat deze per poort kan leveren op een 2 volt voeding ?

Iets zegt me dat 15 volt = 300 watt, dan 12volt = 240 watt per poort zal zijn...

Ik heb de lader gekocht en heb een 12volt en een 24volt, beide 47 ampere voeding tot me beschikking.
Ik post wel even updates in de loop van de tijd..

Ben benieuwd.... Ben ook aan het kijken naar een nieuwe lader met dubbele uitgang als vervanging/aanvulling op de Infinity III...

Er is tegenwoordig alleen zoveel keus :confused:
De Fusion Emperor II 712B/Robbe Power Peak Twin staat ook op m'n lijstje met mogelijke kandidaten.

De fusion is ook een hele mooie lader.
Lijkt met zijn dot matrix display wel wat geavanaceerder...

De lovende woorden, van "zeikerds", en de 12bits lipo balancer heeft bij mij de doorslag gegeven.

Hoewel fusion op de 5mv nauwkeurig werkt though.

Het is vandaag de Fusion geworden .... Voor nog geen 160,- incl verzenden kon ik de 1-daagse aanbieding niet laten lopen ... Jammer genoeg hadden ze gisteren een 1-daagse aanbieding voor een Fusion 600Watt voeding waar ik nu dus naast zat :mad:

Das idd een koopje....
Heb mijne hyperion ook "goedkoop" kunnen krijgen,maar was toch nog 230,00 inclusief verzend. Op 12 volt kom ik grof gerekend op ongeveer tot 240 watt uit..

Ik moet zeggen, ben wel zeer verrrast.... Wel en stukje degelijkheid van hyperion. Zeker de eos suite, kan je ALLES via de laptop doen, echt mega wreed, en makkelijk. Raak de lader niet eens meer aan. Stel alles in via de laptop..

Dan is het even de juiste memory zoeken, aanklikken, en selecteren wat ik wil doen, dan na 2 muisklikken gaat het laden, echt super!

Ja..... Voor 159,90 kon ik hem niet laten lopen... Mooie was dat ik ook meteen boven de waarde zat voor gratis verzenden dus met nog geen 160,- was ik klaar. Toch wel een stuk beter als de 230 die ze gemiddeld vragen voor de lader ;)

Als de Fusion qua specs gelijk is aan de Robbe versie moet ie op 12v 300W per kanaal doen , ruim voldoende voor nu .. Moet nu eerst weer achter een zwaardere voeding aan :rolling:

En met 2x 20 geheugenplaatsen moet het ook wel goedkomen ;)

Moet nog ff kijken hoe het precies zit met de Logview software waarmee de Fusion kan draaien , als ik het tenminste aan de gang krijg op m'n lappie. Lang leve Vista :mad:

Logvieuw en de eos suitte draait prima hier op Vista en zelfs op XP

12 volt is geen 13.8 he, dat scheelt even een stukje.....
Maar goed op 12 volt is het eerst ook genoeg voor nu, straks krijg ik wel 2x een 5300 6s accu. En dan op 3c laden, met 2 tegelijk, dat vreet wel even... 2x 352watt=705 watt :)

Laatst bewerkt:
•2 x 0.1…20A Ladestrom (max. 500W pro Ausgang bei 24 V Betrieb, 300W bei 12V Betrieb)

Zo staat het toch echt in de omschrijving ;)

Ik zit nog niet met 6S , maar dat zit er wel aan te komen met 1 van de bootjes dus vast maar een inverstering gedaan nu de lader toch zo in de aanbieding was...

Die 20A is ook wel lekker met de nieuwe generatie accu's , mijn Infinity III kwam maar tot de 10A/180W

Zo, even dit draadje weer omhoog halen, want ik ben absoluut ontevreden over de fans van de lader. Na enkele maanden en soms weken beginnen de fans lawaai te maken, omdat ze droog lopen, dan moet ik weer de lader open schroeven om de fans te smeren/olien. Heb verschillende soorten olie gebruikt en ook vet, maar het is niet permanent te verhelpen.

Dat heb ik ook met mijn 0615i lader, dus ze gebruiken slechte fans en ben ik vast niet de enige die daar last van heeft en vroeg me dan ook af of iemand andere types heeft gemonteerd.
Ben benieuwd naar type nummer en leverancier

ik hoop op zinnig antwoord ....

gr
bas

dus ze gebruiken slechte fans en ben ik vast niet de enige die daar last van heeft
gr
bas

Nog nooit eerder een opmerking gezien over slechte fans in de Hyperion chargers...
Misschien ben je WEL de enige die daar last van heeft?
Ik heb zelf ruim ervaring met een 615 DUO en een 720 Super Duo en die worden zeker niet altijd onder optimale omstandigheden gebruikt maar nog absoluut geen probleem met de fans....

Je moet ook geen olie in een as van een fan doen, stof en olie is schuurpapier.
Maar welk type zit er nu in, ik kan wel eens op mijn werk kijken of we daar iets hebben liggen.
We gebruiken fans die minimaa 5 jaar continu aan staan zonder vervanging dus die moeten wel goed zijn.

GJ

Gj,
Dat zou erg fijn zijn ! In het geval van de eerste lader gaat het om 3 fans met afmetingen 40x40x20mm. De andere heeft er 2 van 40x40x10mm.

In het midden van zo'n fan zit trouwens wel een stofkapje; een klein stickertje met daaronder een klein dun schijfje wat opgetild kan worden, daaronder zit het glijlagertje en daar doe ik dan een heel klein drupje olie in.

Alvast bedankt
Bas

2draden dus, heb net gechecked. Spanning kan ik straks even bekijken als ik klaar ben met laden, maar ik vermoed 12Volt
Bas

Bas, ik heb wat fannetjes in de auto liggen, zo met het timmermans oog bekeken zijn ze 40x40x20.
die 10mm dikke kan je gewoon ergens in een electronica winkel halen, BACO in IJmuiden heeft ze ook.
Stuur me even een PBtje aub.

GJ

Ik had een aantal nieuwe fans geprobeerd maar helaas was de luchtverplaatsing aanzienlijk minder, waardoor ze minder koeling geven dan de standaard fans en dus maar besloten om ze maar weer te smeren met een klein beetje (kogellager)olie van scorpion motors.
Ze draaien nu weer geruisloos.
Daarna de 0610i ook maar gelijk gedaan, hier zitten trouwens iets dunnere fans in 40*40*10mm.

Bas

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back