Hyperion motor voor F3A

Het schijnt dat Hyperion betaalbare motors maakt die ook voor F3A vliegen geschikt zijn. Hier een link met iemand die een Integral vliegt met een Z5025-22. Ziet er goed uit. Heeft iemand ervaring met deze motor? Kosten: 149E.

L5rGmaAm9KU[/media] - CHANTZELAW_mpg.mpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou dan voor de Axi gaan, Ruben, kost ongeveer hetzelfde en is in NL al reeds bewezen techniek..

Hyperion maakt overigens prima spullen hoor.. hun laders zijn gewoon goed te noemen.

Alleen al op basis van de service van AXI is die meerprijs al te verantwoorden.

Ik heb in mijn begin tijd de AXI 5330 behoorlijk mishandeld, magneten los (te grote prop met te veel timing), lagers door de motor (greppeltje gepakt) etc. In alle gevallen is de motor kostenloos (ok, alleen verzendkosten naar AXI) omgeruild voor een nieuwe.

Beste deal ooit was op de zondag voor een wedstrijd mijn kist de grond in door iemand die het gebruik van knijpers niet snapt (knijpers waren in de tijd voor de 2.4Ghz de enige methode om te voorkomen dat mensen op hetzelfde kanaal zaten). Kist weinig schade, maar lagers van de motor stuk en mogelijk een slinger in het huis. Zondag avond gemaild met de melding dat ik de week erop weer een wedstrijd had, maandag ochtend bericht dat er een nieuwe motor onderweg was. Of ik de oude ff wilde opsturen....

Daarmee zeg ik niet dat de hyperion geen goede motor is, maar zoals gezegd de AXI is bewezen. Als je van experimenteren houdt prima, maar het zijn geen indoor motortjes en soms is de ombouw van de ene motor naar de andere motor achteraf 'lastig'

Succes met je keuze.... ik hoor graag je bevindingen

Mooi om te horen dat Axi zo'n goeie service heeft (wist ik niet)
Komen je magneten los van een grote prop en hoge timing??:confused:
Wist ik ook niet :oops: Ik gebruik momenteel een 500gr motor met een 22x10, en de regelaar krijgt het juist getrokken, niet aan te raden?

Of die 22x10 wel of niet te zwaar is, is lastig zo even te zeggen, als je een motor hebt met een lage Kv dan zal dat beter gaan als met een hoge Kv. Ook aantal cellen/spanning maakt uit.

Ik draaide in het begin een 21x13 op de 5330/F3A met 30graden timing. Dat ging best goed met de hele oude ThunderPower cellen die ik toen had, die dingen gaven maar iets van 30 volt onder belasting.

Het was niet slim om met die zelfde setup in 1 keer FlightPower cellen aan te sluiten......

Een te grote prop is dus niet perse een reden voor losse magneten, maar in combinatie met andere factoren.....

Persoonlijk zou ik ook voor een AXI 5330/F3A gaan. Ik heb hem net in huis, dus ik kan je er nog niet veel over vertellen. Betreft de prijs; een tijd geleden stond de AXI 5330/F3A voor een klein prijsje (dacht ongeveer 180,- dollar) op www.hobbycity.com . Helaas is ie nu niet meer op voorraad en van Dick heb ik begrepen dat deze voorlopig ook niet meer komt.

Ah daar ging ik wel vanuit inderdaad.. een maand of 3 geleden heb ik alles eens op een rijtje gezet en toen kocht je de Axi voor 145 inc verzenden bij hobbycity.

De Hyperion motoren, niet dit formaat, zijn begonnen als bouwpakket motor, jaar of vier geleden alweer. Hadden een goede reputatie onder zelfwikkelaars. (Die natuurlijk een hoger rendement halen dan een fabrieksversie :) )

Laatst bewerkt:
Back