Icharger 208B en logviewer

Ik probeer nu al twee dagen de log uit mijn iCharger 208B te krijgen, maar het lukt gewoon weg niet.

De Driver lijkt het wel te doen, als ik de lader in de usb port steek zie ik de port verschijnen in de device manager.
Als ik de log file verstuur door de start knop in te houden gaat de lader de file wel uploaden. Maar wat ik ook aan de PC kant doe ik zie niks verschijnen, zelfs niet met hyper terminal, geen enkele karakter.

Heb al een aantal rs232 port instellingen geprobeert
-12800, 115200, 9600 bits per seconden
- flow control , hardware, of uit.

En niks helpt

iemand dit al eens aan de praat gekregen met een icharger.

Bart,

Met HyperTerminal zal het niet werken. Dat programma is voor communicatie over serieele poorten (RS232) en werkt niet samen met USB-poorten. Ook de communicatie-instellingen die je noemt zijn voor serieele poorten, niet voor USB-poorten. Is er bij je lader een programma wat je nodig hebt meegeleverd???

Eventueel kan je kijken of het programma Logview LogView Startseite je lader ondersteund. Soms wil een ander type lader ook werken omdat veel laders dezelfde oorsprong hebben.

Succes!

Aanvulling:

Logview ondersteunt twee typen laders van iCharger. Grote kans dat het met jou lader, als je kiest voor een van deze twee laders, ook werkt. Zo veel verschil zit er vaak niet tussen verschillende uitvoeringen.

Laatst bewerkt:
Als ik de lader aansluit komt er toch echt een seriele poort bij en zo staat het in de handleiding. werkt ongeveer het zelfde als een seriel naar USB

En de lader die ik heb staat gewoon in de mee geleverde logview software , maar staat zoals ik het nu kan zien niet bij ?

Bart,

Euhmmm Misschien een domme vraag: Ik sta op het punt een lader aan te schaffen. Bij voorkeur een icharger 208B.
Waarom weet ik eigenlijk ook niet maar het lijkt mij een goede keus omdat 20A laadstroom meer is dan de 5A die laders van een eurootje of 50 leveren. Een Lipo laden doe je toch met veel minder stroom dan 20A? Waarom dan zo'n dure lader?

btw, heb het ondertussen werkend, het probleem was dat ik teveel USB->RS232 drivers had van andere projecten. Even wat drivers weg gegooit en geen enkel probleem meer.

Bart,

Back