Iconic-X Build

Ja zat ik ook aan te denken. Maar haat grote props, dus toch een 4S'je testen snel. Dave (thefokker1) vliegt ook op 4S is net wat strakker denk ik.

Mooi machien Garb! Zou deze graag eens 'live' zien. Ben zelf al een tijdje aan 't orienteren naar een 'ideaal' FPV frame. Denk dat dit soort types veel voordelen biedt.
Ik ben al een jaar op zoek naar ideale FPV frame. Voor mij gaat er niks boven een X vormige frame als het gaat om vlieg karakteristieken en wendbaarheid, maar de X vorm is onhandig voor FPV en het is altijd proppen om alles goed op te krijgen.

De eerste assymetrische frames waren ook een dag en nacht in wendbaarheid ten opzichte van de X quads.
Deze frame is ook niet zo wendbaar als mijn X frames, maar vind dat deze frame weer nieuwe karakteristieken introduceert wat je met een X quad niet voor mekaar krijgt. De pitch is zo gevoelig waardoor je heel snel accelereert zonder al te veel te pitchen en je kan snelheid bijven winnen lijkt het wel. Ik heb geen raar gedrag gemerkt wat ik bijvoorbeeld bij mijn HT-FPV heb dat als ik op snelheid een yaw wil doen dat deze onverwacht omhoog pitcht, wat TBS ook heeft.

Maar je woont vlakbij....we kunnen een keer als we beide tijd hebben ergens een paar uurtjes vliegen.

Het doet je een beetje denken aan een vliegtuig die wel kan hoveren zeg maar :D

Goed plan, heb al veel filmpjes bekeken van dit frame maar zie 't liever echt.
P.s,
Nog bedankt voor de LC-filter tip, werkt super:D

Hier de maiden! Youtube is nog aan het processen voor 1080p.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed plan, heb al veel filmpjes bekeken van dit frame maar zie 't liever echt.
P.s,
Nog bedankt voor de LC-filter tip, werkt super:D
Filmpjes zeggen niet alles....het beste is zelf voele
hoe het vliegt. Iedereen heeft zijn smaak en iedere frame heeft een bijbehorende stijl. X frame is ideaal voor acro maar dit soort frames zijn goed voor superman vluchten haha.
Lc filter werkt goed he :). Zo gemaakt. Op die 2.4ghz heb je het niet eens nodig.

@roni
Staand vliegen vind ik tegenwoordig beter als zitten haha. Je gaat ergens heen je zet je tripod neer en je vliegt. Niet minuten bezig om alles op te zetten.

Het is door de afstelling , de quad oscilleerd nog wat.
Gewoon wat fijn afstellen.

De quad strak laten vliegen is 1 punt , strak filmen is weer moeilijker.
Mijn Tbs vliegt super , maar opnames zijn best beroerd..

Ziet er goed uit, nog wel aardig wat jello, maar voor een maiden geweldig.
Hoi hugy,
Yup tuurlijk zie je op snelheid wat jello, maar net zoveel als iedere qav met deze licht omstandigheden. Voor mij totaal acceptabel. Denk dat ik toch voor 720p ga in de meeste opnames omdat je daarmee net wat meer kan en net wat smoother is.
Dit was natuurlijk gewoon test.

Tune is echt gebasseerd op een uurtje rondvliegen in mijn huiskamer haha.
Kp zou wat omlaag kunnen om het nog strakker te krijgen.

Ik had gister avond 9x4.7 gemfans getest en die gaaf aanzienlijk meer lift dan die graupners. Zal denk ik wel ten koste gaan van vibraties verwacht ik, maar denk dat deze frame daar mee kan omgaan. Zit nu op hover net iets onder 50% en wellicht dat het zo genoeg is. Mocht dat tijdens fpv nog steeds niet genoeg throttle reactie geven dan wil ik ze wel lenen om te testen voordat ik een berg bestel ;)
Thanks

Zou iemand mij de afmetingen van zo'n Iconic-X kunnen geven?
Ik heb aluminium en een figuurzaagje dus ik zou er zelf één willen maken :)
Wat ik wil weten:
Lengte en breedte dirty section (gemeten aan gedeelte waar armen gemonteerd worden)
Lengte arm (heb nog armen van een SK450 liggen die ik misschien kan gebruiken)
Hoek waarin de armen staan
Lengte en breedte van clean section en ook de hoogte die je ertussen hebt.

Back