ideale heli

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door rikdragonfly, 16 apr 2005.

  1. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    maar daar zat ook wel alles bij
     
  2. Theo B

    Theo B Guest

    Het zou mooi zijn als rembour kon uit het buitenland..
    Je betaald dus meestal met credit card (paypal,enz)
     
  3. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
    Rik ze hebben daar ook een kit en die is 40 pond duurder dan de kit die ik besteld heb. Bij heliaddicts kost de kit maar 95 pond. Maar als zo'n samengestelde heli de componenten heeft die jou bevallen ben je misschien toch beter uit.

    tieske
     
  4. sander88

    sander88

    Lid geworden:
    8 mrt 2005
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Beverwijk
    @ Theo B

    Rembours doen ze alleen in Nederland. Kan niet iets ontvangen of opsturen van/naar het buitenland onder rembours. 8)

    Greetz,
    Sander
     
  5. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
  6. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    maar daar zit toch niet de elektronica in ofwel, die kun je daar ook nog bestellen toch?
     
  7. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
    Dat is alleen de heli kit. Moet je dus ook nog compleet opbouwen. Niks RTF.
    Ik hou er ook niet van om in het buitenland of zowiezo iets per post te bestellen maar soms moet je wel. De componenten die ik nodig heb om de heli vliegklaar te maken koop ik bij mijn locale winkel. Dan is het gewoon betalen en goederen in ontvangst nemen. Niet altijd de goedkoopste manier maar ik voel me er wel prettiger bij.

    tieske
     
  8. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
  9. boukej

    boukej Guest

    lijkt me een goede zender wel..
    alleen heel eerlijk gezegd vind ik die heli er toch ook weer niet zo superieur uitzien... beetje romelig en grof allemaal... maarja das dan wel weer stevig denk ik
     
  10. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    :offtopic:
    @ Rikdragonfly,
    Kan je de link even in een korte URL veranderen of anders de link weghalen (werkt toch niet)
    Want anders word de pagina zo breed..
    En nu weer :eek:ntopic:
     
  11. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
    De heli is in iedergeval erg goedkoop. Je moet er dan wel van uitgaan dat er dus goedkope componenten in verwerkt zijn. Ik zelf zou dat niet doen maar als je toch al van plan was om de heli zo goedkoop mogelijk vliegklaar te maken is dit verder geen punt. Even een voorbeeld. Ik kies voor een kontronic regelaar van bijna 150 euro. In de set die jij bedoelt zit een regelaar van ongeveer 50 euro. Voor de motor geld ongeveer het zelfde verhaal. Als je hier dus rekening mee houd is is er niets aan de hand.
    Met de zender kan ik nog minder helpen. Als je de zender niet kent of niemand gesproken hebt die de zender zelf met een heli gebruikt zou ik hem daar nooit bestellen. Dan kun je toch beter naar een modelbouwzaak stappen en informeren naar een zender met heli mode.
    De link van de zender werkt bij mij trouwens niet dus als je het type
    doorgeeft zoek ik hem even op.

    tieske
     
  12. boukej

    boukej Guest

  13. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    @ tieske

    verwacht jij dan dat de onderdelen erin snel stuk zullen gaan?
    en de dichtsbijzijnde modelshop zit in den bosch, want die in oss is gekapt :mad:
    heb al vaker bij conrad besteld, goeie shop, niks mis mee

    @boukej

    kan daar moeilijk bestellen, geen shipping naar buitenland volgens mij?
    bovendien lijken mij die konische tanwielen van de taildrive niet geweldig.
    hou het toch liever op t-rex of x400 denk ik
    bestaan er eigenlijk heli's waar je 7 kanaals voor nodig hebt?
     
  14. boukej

    boukej Guest

    als je er een wil die ook kan schieten wel ja
    en verscheept wel naar nl
     
  15. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
    Nee ik verwacht dat niet. Maar er zijn dus betere onderdelen zoals motor en regelaar. Maar bijna niemand koopt het beste of duurste dat er te koop is en hier is helemaal niets mis mee. Ik zei dat alleen zodat je ongeveer weet wat je kunt verwachten.
    De zender die je aanwijst heeft geen heli menu en omdat de X400 geen standaard micro is maar bestuurd word zoals de grotere heli's kan ik niet anders dan de zender afraden.

    tieske
     
  16. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    oke, maar ik heb weleens set's gezien, waarbij 4 servo's een ontvanger en een gyro en alles bijzit. weet iemand daar dan geen goeie site voor?
    soms zit er geloof ik ook een accu + lader bij
     
  17. Dflyer

    Dflyer

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Loppem (BE)
    [/quote]

    doet ie het ook goed, en hoe heb je betaald?
    als je van te voren heb betaald, en niks ontvangt, kun je dan nog je geld terug regelen via de bank?[/quote]

    Hey Rickdragonfly,

    Sorry voor de late reply, maar ik heb hem nog niet en hij komt waarschijnlijk eerstdaags binnen, ik heb via de verkoper een tracking nummer gekregen om op te volgen waar mijn pakket zicht bevind. Dit weekend 17 april is de heli verstuurd met luchtvracht ex Tapei rechtstreeks naar Brussel. Dus dat zal wel redelijk vlug gaan hoor.

    Ik heb al veel via ebay en ander sites gehandeld en altijd vooraf betaald en nog NOOIT heb ik daar problemen mee gehad.

    Als je goedkoop wil kopen kan je altijd eens gaan kijken op www.flying-hobby.com Zeer goedkoop !! Maar je moet er vlug bij zijn want de kant-en klare TREX sets zijn vlug uitgeput.
     
  18. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    oke, nu even laten weten wie er allemaal de x400 te dun vinden?
    boukej vind hem niet mooi omdat hij te dun is, en raad mij hornet II aan.
    welke vinden jullie beter/mooier? :?
     
  19. boukej

    boukej Guest

    rik,
    dat zegt niets over het vlieggedrag,
    het is enkel mijn mening over de t-rex
    toen ik je die link gaf naar helihobby voor 275 een complete rex met zender en al, vond je dit niet goed en noemde ik de hornet nog als optie
    bj
     
  20. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    ik heb net mijn hat motor(s) ontvangen. toch vind ik ze wel erg klein klopt dat? die propellor is de helft van die ene grote propellor, die er origineel opzat. hij is krap 8.2 cm, terwijl die grote is 14.5 cm. vind dit toch wel groot verschil.

    of is het nu dat hij veel sneller draait, en sneller op kan starten/reageren?
    komt dat omdat bij die grote een vertraging erop zat, en die kleine nu sneller ronddraait?

    postkantoor gisteren te vroeg dicht, was open tot 17:30, en ik was er om 17:40 :bad-words: stom postkantoor, vandaag nieuwe poging(als het niet regent) :bad-words:
     

Deel Deze Pagina