Idee voor een sleper

• Topicstarter Topicstarter marcel vdH
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat je mij niet goed verstaan hebt, bv.: Je wil een zo krachtig mogelijk schip maken van 1.50 meter lang.
Om het realistisch te houden wil je er motoren in steken die overeen komen met het origineel.
Union Manta: lengte; 75.00m, BHP; 205 ton Om hem 1.50 meter lang te maken moet je de totale lengte delen door 50 dus met de BHP; 205BHP:50²=0.082 BHP
Union Diamond:lengte; 33.00m, BHP; 65 ton 33m:22=1.5m
65BHP:22²= 0.134 BHP

Dus dat betekent dat de Union Diamond 0.052 BHP meer heeft als de de Union Manta als ze allebij 1.50m lang zijn.
( Ik hoop dat de berekeningen juist zijn, ik heb hier niet te lang bij stil gestaan :murder: )

@ tbf

Ik denk da je een aantal zaken door elkaar haalt hier.... Want voor jouw info is bhp Brake horse power en wat jij bedoelt BP oftewel Bollard pull, ook wel paaltrek genoemd...

Ennehh... je bent niet de enige URS-gek op het forum... vraag dat maar eens aan Danny Bimmel die is bezig met de Walcheren de Schouwenbank en de Fighter... en ik met de zeeland... met vooruitzicht op de Union Diamond en de Gent...

gr,
wouter zzw

Ps met welke boot ben jij eigenlijk bezig???

Als je nu een zeesleper zoekt die nog niet veel gebouwd is.
Die erg leuk is om te zien,
die genoeg paalkracht heeft om een leuk sleepje voort te trekken :wink:
enz. enz.
Denk dan eens aan deze beauty:

mississippi4.jpg

mississippi.jpg

of haar zusje:

orinoco.jpg

orinoco_1.jpg

Echte zeeslepers :lol:

ciao,
Ronald

Heeft wel weer veel weg qua rompvorm van de Witte Zee 3, nietwaar? :D

Ja, Sorry
BHP moet dus BP zijn
En ik heb ook al een fout in de berekingen gevonden.
Ik denk dat het in plaats van :x² , :x³ moet zijn (lengte breedte hoogte).
En nu ben ik met een zelfontworpen duwboot bezig (eerste project)
Maar hier ga ik niet meer verder mee doen (foutjes v/h ontwerperp, bv ramen vergeten).:celebrate:
Maar ik ben niet bepaald een urs freak, ik ben een MAERSK en moderne havenslepers freak bvb. smit port said, union diamond,...

en nu terug naar :ontopic:

alleen de romp is zo'n 24 meter korter.

Alle slepers van Smit zijn fraaie schepen,
en dit is nou eens een sleper die ik nog nooit als 1:50 model heb gezien.

ciao,
Ronald

Ja dat benne ook mooie schepen de Retriever, Huskyu en President Hubert,

Husky%2001.jpg

de Husky gloednieuw !!

Maarre de 100 serie van Smit Lloyd, zijn ook mooie schepen hoor ( althans vind ik )

Smit-Lloyd117b%20klein%7E0.jpg

De Smit Lloyd 117

Tom Boere

Ik hou toch het meest van mijn eigen Koos Maatschappijloos havenslepertje :) Al dat gedoe met kleuren heb ik dus geen last van.

Jawel hoor vooral de URI en de UNTERWALDEN dat waren mooie Rijn slepers eenvan de twee was op een na de sterkste van de wereld
iets van 4000 pk of zo iets weet het niet meer precies : :D :D

hans materman zei:
kijk , met deze man kan ik praten
Geplaatst: Vr Sep 23, 2005 6:58 pm Onderwerp: uri, unterwalden

fijne foto's van de uri en unterwalden. ontmoette de schepen enkele malen in '62 en '64. zover ik weet stond er 4 x 1000 pk sulzer in en dat betekent dat het de op een na sterkste sleepboten in de wereld waren toen de zeesleper de zwarte zee 4200 pk nog de sterkste was. :D :D :D

F.van.Gent zei:
hans materman zei:
kijk , met deze man kan ik praten
Geplaatst: Vr Sep 23, 2005 6:58 pm Onderwerp: uri, unterwalden

fijne foto's van de uri en unterwalden. ontmoette de schepen enkele malen in '62 en '64. zover ik weet stond er 4 x 1000 pk sulzer in en dat betekent dat het de op een na sterkste sleepboten in de wereld waren toen de zeesleper de zwarte zee 4200 pk nog de sterkste was. :D :D :D
hans materman @
Hallo Hans ik heb de unterwalden op het fotoforum gezet weet verders nog nog niet hoe ik er de text bij krijg maar kijk maar even als je wild
Maar hij was toendestijds 4000 pk en de Zwarte Zee was toen 4200 pk dat is het enige van wat ik er van weet hoor :oops: :oops:

Dit is de foto van meneer van Gent.

slb-unterwalden_8.jpg

Toch ook wel grappige slepers hoor, er hangen soms wel 5 of 6 schepen achter met ieder zijn eigen sleepdraad van de de sleper !! en dat ging altijd goed ???

Tom Boere

ja ik vindt een rivier sleper leuker,ik heb er zelf ook een gebouwd van 1 mm plaatijzer,lang 150 cm
wat neer komt op een schaal van 1:13. 55kg zwaar maar wel leuk,er staan foto's van bij de werkschependag Ekenstein 2005.zoek naar de "jan van hasselt sr". e,e,a, is gebouwd volgens de orginele tekeningen. was 20 meterx5meter die pgang175cm.

Back