Idle pulley verwijderen en belt spanning

Hoi, Ik heb een Trex450 ( hk ) clone.
Ik wou graag van jullie het volgende weten :
Ik heb nu een idle pulley upgrade onderweg, maar nu lees ik ergens dat je die met een gerust hart kan verwijderen.
Verwijderen jullie de idle pulley ?,
en hoe strak hebben jullie je belt?

Met er zacht tegenaanduwen zou de belt met driekwart richting de andere kant moeten gaan,
Maar wat is zacht ? iedere persoon is anders qua sterkte.
Inelkgeval, als ik aan mijn rotorkop draai ( bladehouders ) met 2 vingers, zwiekt ie wel een paar keer in het rond. ( 2 a 3 keer )
Ik hoop dat jullie me een nuttig antwoord of een mooi filmpje/linkjes kunnen geven.
b.v.d. groeten

hey

ik vlieg met men 450 al lange tijd zonder de pulley ;) het is zelfs beter dat je hem er gewoon vantussen haalt. door de pulley heb je een grote kans dat je belt van de tail as loopt ... wat zonder niet het geval is. denk dat het merendeel met een 450 het ding wel heeft verwijdert.

mvg kenny

welja dat valt ook weer te zien natuurlijk.
als de pulley een u vorm heeft zodat de belt er in loopt en er niet naast kan lopen is het geen probleem. maar de standaard op de T-rex 450 is gewoon vlak en is meer miserie dan een hulp ;)

aan je accu ga je daar een minimum baat aan hebben dan spreek je over misschien een paar seconden doordat je ietsje minder tegenwerking hebt van je belt maar daar ga je echt nix van ondervinden hoor. je gaat er echt geen menuut langer mee vliegen ;)
maar als je belt er naast gaat lopen slaat je belt vast en dus ook je tail... en dan ga je kosten hebben
daarom raad ik aan, uit laten die handel ;)

Ja, loopt nu echt soepel, het doet echt niks zo te zien, weg met die idle pulley!
Hij spint nu ook wel 5 keer in het rond!, of is dat nog te strak?.
Met kleine moeite aandrukken de belt, helemaal bij het tailblok, is tot driekwart.
Met kracht aandrukken, komt de belt helemaal tot de aan andere kant.

wel ik span men belt op door de tailboom achteruit te schuiven tot hij net niet begint te rekken ... zo heeft ie bij mij altijd goed gestaan ;)

Back