Iedereen moet lekker doen wat hij/zij makkelijk c.q. veilig vind.
Punt is wel dat ik hem actief laat, want hoe stel je anders je heli mechanisch juist af?
Je kunt je heli alleen goed afstellen door in idle-up te schakelen en dan alle link e.d. af te stellen (midden stick = 0 graden pitch, max = + 6 graden pitch, min = -6 graden pitch).
Het vliegt ook wat lekkerder (stabieler) in idle-up, maar uiteraard met als potentieel gevaar de -6 graden pitch. Gas dicht betekend dan dat je je heli kunt uitgraven. Ik zou ook opteren om ermee om te leren gaan, dat doe ikzelf ook. Zolang je maar van het feit bewust bent dat die schakelaar er zit is er niets aan de hand. Pre-flight check is een must! En dan weet je vervolgens ook HEEL snel die schakelaar te vinden als je hem nodig hebt.
@plantjes: Het is m.i. juist de bedoeling om de schakelaar in hover om te zetten (dat is in ieder geval wat ik doe). Anders zuigt je heli met -6 graden pitch alle rommel van de grond. Zolang je heli juist in afgesteld kun je deze rustig in hover omschakelen, zorg er echter wel voor dat je hoog genoeg zit om onverwachte pitch veranderingen op te vangen! Je loopt dan ook geen risico dat je gear gestript word.