Idle-up, hoeveel % throttle voor een beginner?

Mijn accu's zijn nieuw ( de oudste heeft 6 cycles en de rest 1 1/2 Cycles) en zijn 20C. Ik heb in totaal nu 10 lipo's leeg gevlogen, niet bepaald veel.

ik mis wat belangrijke info ....dus ik snap niet hoe jullie een advies kunnen geven???

wat voor heli?
hoeveel kv is de motor?
welke motor pinion?

welke headspeed doel je op????

ik mis wat belangrijke info ....dus ik snap niet hoe jullie een advies kunnen geven???

wat voor heli?
hoeveel kv is de motor?
welke motor pinion?

welke headspeed doel je op????

het principe blijft toch gelijk?
headspeed moet ie zelf berekenen met de link vd calc tool.
zijn gegevens die hij zelf beschikbaar heeft...
gewenste headspeed is naar zijn wens... zolang ie niet bobt...

Deze heli:
img8894l.jpg

KDS 450s
3200KV
Geen idee, standaard

Hoog genoeg om een beetje normaal te kunnen vliegen, laag genoeg om niet te veel schade aan te richten (aan zichzelf en/of omgeving) en te wild te vliegen (en hij wat minder intimiderend is)

Mijn doel is voorlopig geen 3D, gewoon heen en weer vliegen.

Laatst bewerkt:
beste helipiloten,

even op een flat throttle curve 75-75-75-75-75 in idle up terug te komen.

is het wel nodig om een flat curve te gebruiken?
want in midstick (0 gr) heeft het toch geen zin om 75 in te stellen.
want de blades hebben nu toch "geen" weerstand op 0 gr pitch.
en zal de kop meer toeren gaan draaien.(zonde van de energie;))

ik heb dus ook om deze reden een v-curve.

correct me if i'm wrong:D

Gr Meetimme

wat voor lipo gebruik je? zal eerder een oudere zijn met lage C?
nu, je vliegt natuurlijk ook rond zoals e auto aan 15 per uur in 5de versnelling... je efficientie vd motor is niet optimaal aan die lage toeren? of ben ik fout Bert?

Het is blijkbaar aan mij gericht, maar ik begrijp zowel niet wat je hier wilt zeggen, als waarom je aan mij vraagt of je fout zit????:confused::confused::confused::confused:

Groet, Bert

mhhh Tim,

Een V-curve is de moeite niet waard om in te stellen met een electromotor als je het mij vraagt, zeker niet met dit formaat heli.
Als je een Nitro of benzine motor gebruikt zonder governor worden V-curven wel weer interessant.
Doe je het dan niet dan gaat je motor ongewenst overtoeren maken zonder belasting, en dat is niet zo best voor de motor.
De hoeveelheid energie die je bespaart zal nihil zijn trouwens.
Mijn ervaring met kleine e-heli's is dat je het beste een vlakke curve kan vliegen.
En de regelaar zo hoog mogelijk laat uitsturen.
Blijft alles lekker koel en geeft de beste vluchttijden.
Is je toerental dan veel te hoog, dan pas je de tandwielverhouding aan om deze te verlagen.
Het knijpen van het toerental zonder veel verlies, en dat het niet direct wordt omgezet in warmte (echte energie verspilling) is alleen goed te doen met de duurste regelaars met een goede ingebouwde governor.
Maar op een 450 komen de kosten van zo'n regelaar totaal niet tot zijn recht vind ik.

Laatst bewerkt:
bedankt eric voor de uitleg, ik snap wat je bedoeld.(logisch;)).
van de week maar eens even wat aanpassingen doen in mijn curves, en kijken hoe de heli dan reageerd.

Groeten Tim

Back