idle-up probleem/ Belt cp v2

Beste mensen,

Mijn Belt CP v2 in de idle up stand draaide voorheen bij 0 graden 50% en naar + en - 8 ging hij naar 100%. Goed dus.

Op dit moment blijft hij continu op 100% draaien ook bij mid-stick (0%). Heb onlangs wel een KDS snelheidsregelaar gemonteerd maar deze werkte in eerste instantie wel goed. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en of dit af te stellen is?

Groet,
Roy

100-50-100 is wel een erg steile V-curve, dan is de vlakke 100% die je nu als idle-up curve hebt meer geschikt.

Hoi Vin,

Hij loopt wel geleidelijk naar de 100 toe. Ik vind dat hij nu zo'n klap op de tandwielen krijgt.

Groet,
Roy

Hallo,

Ik ben een beginner, heb al met 4 kanaal gevlogen maar heb mij nu een Belt cp V2 gekocht.
Mijn vraag is voor wat die Idl up juist dient ( staat niet goed uitgelegd in handleiding)?

Ik had mijn helikopter al eens getest en schakelde tijdens het vliegen van N naar 1 over en natuurlijk draaide de motor door en is de eerst main gear de tandjes al af. Dat wordt dus al een nieuwe.

Kan er mij iemand uitleggen voor wat dat dient
Dank bij voorbaat,

Bert
user_online.gif
progress.gif

Normaal vlieg je in de normale modus.
Dus je throttle curve is dan 0-25-50-75-100.(bij electro versies als ik me niet vergis).

Deze curve is ervoor dat je de motor uit kan zetten met je throttle stick, zodat je na je geland bent veilig je heli op kunt pakken.

Bij Idle up is het zo dat je overschakelt naar een andere curve.
Bijv 100-75-65-75-100. Dit maakt het mogelijk dat je bij negatieve pitch evenveel motor kracht hebt als bij positieve pitch.

Met vliegen in de Idle up mode maakt het dus mogelijk om bijv. op de kop te vliegen.

Jongens leer dit alsjeblieft eerst op een simulator!!!:D

Ha Boob,

Als ik mijn idle-up inschakel verspringen de servo's dus swashplate naar onderen. Dit is niet prettig want als ik dit dus in de lucht doe moet ik voldoende ruimte naar de grond hebben. Deze eigenschap heeft me al de nodige sleuteluurtjes opgeleverd.

Heb het ook al eens bekeken met afgesloten motor maar hij blijft bij het inschakelen naar onderen tikken.

Heb intussen wel al een andere zender+ontvanger besteld want die van Esky zijn zeer beperkt instelbaar.

Weet jij hoe dit kan/ opgelost kan worden?

Groet,
Roy

Roy,

Idle up heeft als het goed is geen invloed op je pitch curves.
Wel op je gas curve. Als jij overschakelt zou je swashplate gewoon moeten blijven staan.
Ik denk dat je dus eens naar je pitch curve moet kijken van de Idle up mode.

Ik weet niet of je dat in kunt stellen. Mocht je dat niet in kunnen stellen,
dan zou ik het zo 1,2,3 niet weten.

succes

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de indruk dat deze bij Esky niet instelbaar is. Dus ik ga met de nieuwe zender/ontvanger aan de slag van de week.
Groet,
Roy

Back