idle up

• Topicstarter Topicstarter peke_g
  • Startdatum Startdatum
P

peke_g

Guest
hallo mensen ik krijg mijn zender niet op idle up ingesteld kan iemand me het effe in stappen uitleggen.zender is futuba t7c 2.4 ghz

greetz

Ik heb het zelfde probleem behalve dan met me dx6i 2.4

haha jah heb al vanalles geprobeerd maar lukt em gewoon niet

...als dat dezelfde is als de T7CP dan gaat dat als volgt:
> zender aan
> 1x drukken op mode/Page
> nog een keer drukken op Mode/Page
> met draainkop naar THR-CRV gaan
> dan 1x op draaiknop drukken + je gaat het THR-Curve menu in
> met de beide cursorknoppen NAAST de draaiknop de cursor naar boven verplaatsen naar TH-CRV> N (N) --> De N gaat dan knipperen
> Dan nog een keer op de bovenste cursorknop drukken = er verschijnt een menuutje waarin je Idle Up 1 en 2 activeert.
> Dan met de onderste Cursorknop uit dit menuutje gaan weer terug naar het menuutje waarin je de gascurve instelt.
> Dan de draaiknop draaien --> er verschijnt een cijfer 1 = Idle Up 1 = daar kun je de waarden (gascurve percentages) voor Idle Up 1 instellen.

Als de 1 in het schermpje staat, dan zie je dit 1 (N)
De 1 geeft aan dat je Idle Up 1 programmeert.
De N geeft de schakelaarstand aan.

vrgr

Joyce

Laatst bewerkt door een moderator:
tog bedankt mah het lukt me niet hij wil het niet op schakelaar toewijzen :-? er blijft n staan en ik heb geen schakelaar genaamd n en wat zijn ong de begind waardes van idle up?

en mijn gyro krijg ik ook niet in hh of rate mode wat doe ik verkeerd?

tog bedankt mah het lukt me niet hij wil het niet op schakelaar toewijzen :-? er blijft n staan en ik heb geen schakelaar genaamd n en wat zijn ong de begind waardes van idle up?

en mijn gyro krijg ik ook niet in hh of rate mode wat doe ik verkeerd?

Die N is geen aanduiding van de schakelaar maar van Normal.
De clou is dat je na het inschakelen van de zender in een menu komt, dat begint met Model.
Dan moet je nog een keer op de Mode/Page knop drukken.
Dan kom je in een achterliggend menu, waarin ook de THR-Curve staat.
In dat menu moet je te werk gaan zoals beschreven.

Wat je verkeerd doet??
Dat is vanaf afstand moeilijk te beoordelen, dunkt me
Maar, misschien heb je de handleiding niet goed genoeg gelezen of begijp je het niet...................??
Niet voor niets zie je heel veel deze smiley :rtfm:

Het kan vele oorzaken hebben, maar er van uitgaande dat de zender in orde is, ligt het dus meestal aan de gebruiker............
Ik bedoel dit als algemene opmerking en zeker niet vervelend naar jou toe.
Ik kan immers niet beoordelen hoe je met de handleiding bent omgegaan en of je alle ins en outs daarvan onder de knie hebt...

vrgr

Joyce

Laatst bewerkt door een moderator:
vaak moet je idle up eerst van INH(ibitit) afhalen,....

maar doe dit liever ff met iemand die er verstand van heeft,... miss staat er nog meer niet goed...

succes iig!

ik ben nog totaal een noob in deze wereld dus weet nog van niks :p

ga ff met iemand aan de haal die er een beeeeeeeeeeetje verstand van heeft dan, is een stuk veiliger en minder kans op schade.

zo blijft t leuk! succes!!!

RTFM en je heli vastzetten, zodat die niet een eigen leven gaat leiden.. (of motor ontkoppelen). ik heb een MX16s en ben ook met dit probleem aan het stoeien, maar het gaat zeker lukken :P

Vaak als je in het juiste menu zit dan kun je de schakelaar bewegen die je wilt toewijzen....of als je even wilt weten welke schakelaar het nou is....bewegen en dan zie je het in het programmeer-schermpje.

Geoefende 3D vliegers hebben een idle-up van ongv. 100-80-100 throttle. Als je hier pas mee begint is het handig om de throttlecurve op 100-50-100 te zetten.
Als je dan hovert en je zet de switch om naar idle-up dan gaat niet ineens je heli er vandoor de hoogte in. Na mid-stick blijven de curves dan n.l. hetzelfde als in normal mode. Je pitch curve moet je bij idle-up instellen op 0-25-50-75-100 oftewel lineair van 0 naar 100% zodat je ook de negatieve pitch activeert als je de idleup modus inschakelt.

Je pitch curve moet je bij idle-up instellen op 0-25-50-75-100 oftewel lineair van 0 naar 100% zodat je ook de negatieve pitch activeert als je de idleup modus inschakelt.

Dat zeg je nou wel maar als je gewoon flight mode niet lineair hebt ingestelt heb je alsnog de kans dat de heli wegschiet, of erger nog naar de grond knalt.
Let dus op dat beide lineair zijn ingesteld.

Ik ging er even vanuit dat men de pitchcurve in de normale mode op 50-50-50-75-100 heeft staan. In dat geval zal de idleup switch niets veranderen aan de pitch. Zelfs als men begint met ietsjes negatief..bv 40-45-50-75-100 dan nog heb je na midstick geen enkel probleem als je de switch omzet.

Toch heb je wel een punt van aandacht....dat inderdaad beide pitchcurves na midstick gelijk lopen. Geoefende vliegers zullen de reaktie van de heli wel kennen als ze geen gelijke curven hebben, maar voor een beginner is het zeker aan te raden :)

Back