Iemand ervaring met black bull airbrush?

Beste forumleden.
Ik heb in een ander topic al wat gevraagt over black bull, maar weet er nog niet zo veel van. Ik denk dat als mensen met een black bull airbrush dit topic ziet dat hij er sneller op gaat klikken dan die andere, de andere noemt "airbrush les".
Wat zijn jullie ervaringen?

Greetz
Jonas

Ik heb wel eens wat Black-Bull spuitjes in mijn handen gehad en vond ze niet tegen vallen. Ze spuiten eigenlijk best goed. Grootste nadeel is alleen dat ze lastig schoon te maken zijn. Dit vraagt namelijk nogal wat tijd t.o.v. bijvoorbeeld een Harder&Steenbeck
Hetzelfde geld voor het spuitje van HobbyKing. Spuit goed alleen lastig schoon te houden.
Als je eenmaal vervuiling in je spuitje hebt spuit het niet meer lekker.

kuisen/schoonmaken

Grootste nadeel is alleen dat ze lastig schoon te maken zijn.

Volgens mij bedoelt Jeroen hier juist mee dat ze moeilijk schoon(te kuisen) te maken zijn .
Een verfspuit moet je overgens altijd goed schoon maken wil je er lang plezier van hebben .

de pistolen zelf best te doen naar mijn ervaring
heb alleen af en toe last met de blackbull compressor die vocht durft door te laten
kan je alleen echt weg krijgen door een tussenreservoir bij te kopen

Ik heb ook een BlackBull airbrush.Moet zeggen dat het een prima apperaatje is.Ik spuit namelijk de kappen van mijn vrachtwagens ermee.
Wel gebruik ik de normale verf die je gebruikt voor het huis buitenom te schilderen.Dat zijn de Sikken AZ hoogglans en sinds kort gebruik ik de duurste hoogglans verf van Trimetal.
Resultaat?
Kijk maar naar m'n laatste gespoten cabine van een King Hauler truck.
terratrans035.jpg

terratrans036.jpg

terratrans033.jpg

terratrans046.jpg

Het schoonmaken is een secuur werkje,maar als je het goed en met beleid doet,kun je er jaren lang plezier van hebben.
succes...........
gr Marcel.

Mooi ! Nu heb ik nog een vraagje, kan ik ook airbrushen met zo'n grote compressor die ik hier bij mijn thuis heb?

Ja hoor,als je je druk maar in de gaten houd.Ik heb ook met een giga compressor gewerkt.Alleen deze was in princiepe 'af' .We gebruikte hem voor het vastschieten van nagels in glaslatten.Een compressor voor het bedrijfsleven en niet voor de hobby.Maar het werkte super.
Ook met een Revell beginnerssetje gespoten van ruim 20 jaar oud.Niet te vergelijken met het spul wat je tegenwoordig heb.
hieronder een foto van de compressor waar ik tot een jaar geleden mee werktte,om m'n modellen te spuiten.
wagon2008013.jpg

gr Marcel.

Moet ik dan een speciale aansluiting kopen?
Als ik nu een pistooltje koop moet ik dan nog een speciale slang ofzo kopen?

Laatst bewerkt:
Jonas,

Let op, spuiten tussende 1,5 en 2 bar......

En het zijn kleinere aansluitingen, te bestellen bij de detectorshop waar je je brush gaat kopen...

Ik heb een vraagje over mijn BlackBull airbrush en BlackBull compressor,

ik heb onlangs dit setje gekocht:

Actieset Black Bull Airbrush starterset-5

Het hele airbrushen is voor mij totaal nieuw!
Toch heb ik wat vragen erover.

Mijn compressor krijg ik niet boven de 30 psi tijdens het spuiten. ik kan hem instellen met de druk regelaar, hij bouwt de druk goed op.. maar gaat tijdens het spuiten weer omlaag en blijft hangen op 30 psi. is dit omdat deze compressor gewoon niet meer druk kan regelen, of doe ik iets fout?
Nu heb ik gelezen dat als je met enamel verf gaat werken, je dit kan verdunnen/schoon maken met o.a. terpentine. Nu heb ik ook gelezen dat als je geen ''teflon'' ringen erin hebt, dat je dus aardig je airbrush omzeep helpt. Ik weet dus niet of mijn BB airbrush over teflon ringen beschikt, en of ik dus kan verdunnen of schoonmaken met terpentine. Er zit een beschrijving bij waar totaal niets uit te halen is ( alleen een onderdelen lijstje ) dus ik probeer het op deze manier.
Heeft iemand ervaring met dit setje?

Alvast bedankt!!

en een gelukkig nieuwjaar ;)

ps. weet iemand waarom mijn airbrush raar doet tijdens het spuiten van Revell's Enamel verf? Mijn airbrush begint meer te spugen dan te spuiten. Er komen allemaal kleine stukje verf ipv nevel. naar mijn idee heb ik hem goed verdunt met terpentine tot een melk achtige substantie. Wat doe ik fout?!

Gr, Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Qdance,
Toen ik een 3tal jaren geleden me eigen ging bezig houden met airbrush heb ik enkele verkeerde dingen gekocht.wat natuurlijk leergeld is en de prijzen te drukken.
Heb dan maar besloten om elke zater naar school tegaan en nog steeds ga
Die compressor van black bull had ik ook aangekocht en na de eerste uur wist ik al dat het een foutkoop was,
1ste geen extra drukvat erbij,wat ik nadien heb bij gekocht.
2de na een uurtje intens te brushen loop da kreng vast.
3de de vochtafscheider trekt ook op niets.
4de houd geen constante druk aan,wat echt vervelend is als je klein werk moet doen.

Conclusie?
na al die verkeerde aankopen,wat weggesmeten geld is,had ik beter onmiddelijk een goede compressor gekocht.
Het kost natuurlijk een dikke 200€meer als die blackbullbrol.
Van blackbull moet ik niets meer hebben,heb er een compressor van gehad,snelkoppelingen voor me pistolen,zelf pistool werk in het begin zeer goed,tot dan je ze telkens uitelkaar moet halen om te kuisen,met rich en richpen heb ik na al die tijd nog geen enkele probleem.
dit is mijn ervaring met blackbull,hopelijk heb je er een betere ervaring mee.
Wat ik je wel kan aanraden van pistool en zeeeeeeeeer goedkoop is een gunair,werkt goed maar wel na elke brushpartij goed uitkuisen,zoals elke pistool.
Het is een dubbelactie pistool.
Artobi's online shop
Hopelijk komt het niet wat te grof over,maar dit is de realiteit.
gr pascal

Ook erg slechte ervaringen met die goedkope rommel,
zo`n ding loopt elke paar minuten vol en dan doet de spuit het niet meer constant...eigenlijk heb je er helemaal niks aan.
Schoonmaken is een drama en na enkele keren uit -en in elkaar te hebben gedaan is het ding op.

Gewoon even doorsparen en meteen een H&S Ultra kopen voor 70 euro, (airbrush services almere/aanbiedingen/ 7de aanbieding)
Heb je voor de komende 10 jaar een goed ding, compressor kost ook gewoon veel geld. Koopt je goedkoop spul dan is de lol er zo vanaf.
met deze hooby is goedkoop echt duurkoop.

Een simpel vlak spuiten gaat nog met zo`n BB. maar wil je echt airbrushen...

Laatst bewerkt:
@Jeroen :onweer:,

dat sputteren is typisch het gedrag van een "goedkope" set, dit krijg je er niet uit, de spuit loopt snel vol. Het zou nog troep in de verf kunnen zijn, dat hoop ik dan maar voor je, koop even zo`n special micro filter, dit heeft elke airbrushshop.

Die compressor geeft niet meer, daarnaast heeft het geen buffer en dus is de druk ook niet constant, dit help het sputteren ook niet echt tegen te gaan.

Met zo`n Harder&Steenbeck en bv. een Sil-air van 350 euro ben je dit allemaal kwijt en kan je uren zonder gezeur een perfect doseerbare nevel maken.

Maar dan ben je dus wel minimaal 2x zoveel kwijt.
Niet om te zeiken, maar het is gewoon zo, dit zeiden ze ook ooit tegen mij.
Had ik maar geluisterd, had me 250 euro gescheeld......

Hmm.
Dat is wel even balen om te horen zeg! Ik heb inderdaad al het een en ander van blackbull gelezen, en ik ben een beginnende airbrusher, dus ik dacht; ik ga er niet al teveel aan uit geven!
maarja, blijkbaar had ik dat dus beter wel kunnen doen :(
Ik ga kijken of ik wat kan regelen met de verkoper om alsnog een H&S aan te kunnen schaffen, want hier word ik echt gek van, ik heb nog geen stukje fatsoenlijk kunnen spuiten!
Het enige wat wel goed spuit is de acryl verf van Schmincke, maar die hecht helaas niet goed op plastic heb ik gemerkt, dat is er gemakkelijk af te krabbelen

iniedergeval bedankt voor jullie reactie!

Gr Jeroen

Veteq, ik ben het niet met jou eens. Dat spetteren heeft niets te maken met een te goedkope airbrush. Dit kan meerdere redenen hebben bijvoorbeeld: te weinig (of teveel) druk op de compressor, verf niet goed verdunt (meestal krijg je spetters als de verf te DIK is) of gewoon een naald die vuil is. Probeer je airbrush gewoon is op een gewone grote compressor.

Grtz

Blackbull

Hierbij wil ik even wat vertellen over de blackbull, heb zelf een set gekocht de p1 en ben hier tevreden over, ben zelf een ervaren schilder en weet goed wat ik doe, sputteren van verf ontstaat door te dikke verf, werken met een compressor zonder extra luchtketel werkt ook niet, en zorg dat je een vocht en olie filter er tussen heb zitten.

MvG Louis

Laatst bewerkt:
betreft de BB

beste QDance!

Ik wil me zelf eerst even voorstellen
ik ben dennis 33jaar wonende in lelystad. Ik heb de forum even doorgelelzen, en ik begrijp dat jij vooral omdat je een beginner bent met de handen in het haar zit. je kan veel vragen gaan stellen via forums maar het belangrijkste is dat jij het moet doen. Als je tijd hebt en je weet het even niet bezoek dan mijn website www.dennis-airbrush-art.nl
zelf ben ik airbrushartiest en doe ook werk voor anderen. Op mijn site vind je alles over compressoren,spuiten,studiobenodigdheden etc. Ik probeer
door mijn site mensen te helpen die beginners zijn informatie en tips te geven. groetjes

Dennis

Ik hem mijn 20 jaar oude bouwmarkt kompressor een extra kompressor gegeven .

Een koelkast compressor vult nu de 20 l tank als ik wil airbrushen.

Hij krijgt de tank op 5 bar dus genoeg voor de airbrush (die ik trouwens in hongkong heb bestelt)

Ik spuit alleen waterverf op schuim , daarvoor is hij goed genoeg.

Kosten voor dit alles rond 30 € :D

Als je natuurlijk body,s wil spuiten met lexaanverf moet je iets meer uitgeven voor een goede spuit en een olie/water afscheider er op zetten . (ik gebruik nu een papieren benzine filter voor de olie nevel) .

Mvg Johan

Back