Iemand ervaring met de Discus van Rippin?

Zoals sommigen al weten ben ik weer de draad met modelbouw aan het oppikken en ben ik op zoek naar een redelijke schaalzwever, liefst 3m.

Nu heb ik op de site van Rippin een Discus gevonden van 3m, precies wat ik zoek dus. (Iemand bij ons op de 1:1 club heeft een Discus, leuk om deze uit te voeren in schaal 1:5)

Nu is mij vraag, heeft iemand hier ervaring met deze zwever?
Of met gelijkaardige modellen van Rippin?
Tips of opmerkingen zijn ook altijd welkom.

Alvast bedankt

Olivier

Nog vergeten,
Zijn de remkleppen en servokabels weldegelijk reeds ingebouwd in de vleugel?

Alvast Bedankt

Groeten Olivier

Remkleppen zitter er al in. Gaten voor de servo's ook. "Kabel eingezogen" betekent volgens mij dat er buitenkabels zijn aangebracht waar je je servosnoer met een ijzerdraadje zo doorheen kunt trekken. Datzelfde bij de remkleppen.

Ik heb op dit forum meerdere keren bouwverslagen gelezen van Rippin kisten. Ze zijn "ruwbouwgereed" wat betekent dat je zelf nog wel veel moet doen. Maar de vleuegels indekken, remkleppen inbouwen etc is meestal toch het moeilijkst dus dat heb je niet.

Bedankt.

Een ideale kit dus? Remkleppen al inbegrepen en voor de rest alles naar eigen zin af te werken en er valt toch nog wat te bouwen.

Ik heb al snel even de zoekfunctie hier gebruikt maar niet direct op een bouwverslagje gestoten.

Iemand ervaring met de levertermijnen bij Rippin?

Groeten Olivier

Prijs op Ebay en hun site zijn toch gelijk?

Ik had op Ebay ook gezien dat de servokabel al in de vleugel zat maar is dat enkel op die foto of zijn ze werkelijk zo? Maakt voor mij eigenlijk toch niet zo veel uit.

Maar waar ik nu plots aan denk, de vleugelverbinding moet ook zelf nog bedacht en gemaakt worden?

Groeten Olivier

Niemand die mij iets kan zeggen over de aanwezigheid van een vleugelverbinding bij de modellen van Rippin?

En als er 1 is hoe deze uitgevoerd is?

Groeten Olivier

Olivier,
Bij Rippin zit de huls voor de vleugelbuis in de vleugels, de gaten in de romp + plaatsen van een eventuele huls in de romp (is niet meegeleverd) moet je zelf doen.
Het vastzetten van de vleugel aan de romp doe ik met een eenvoudig stukje tape, je moet geen schrik hebben dat dit loskomt.

Lastig zijn ook de stuurstangen van de remkleppen die uit de wortelrib komen. Bij transport heb je die zo afgebroken.
Beter is om in elke vleugel een mini servo's in te bouwen.

Laatst bewerkt:
Ok,

Bedankt Evert, is duidelijk zo.

Dan zal ik weldra maar 1tje gaan bestellen;)

Volgend weekend hopelijk foto's nemen van zijn grote voorbeeld:yes:

Als ik hem eenmaal heb volgt er hier wel nog een bouwverslagje.

Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vragen.
Groeten Olivier

Back