Iemand ervaring met de Kyosho P51 D Mustang ?

  • Topicstarter Topicstarter r_m
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

r_m

Guest
Hey,
Het lijkt me geweldig om zon beest de lucht in te krijgen.
ik weet ook dat er wel meer bij komt kijken dan alleen gas geven.

Ik vindt de Kyosho P51 D Mustang wel een leuk model

SpecificatiesSpanwijdte 1390 mm
Lengte 1210 mm
Gewicht 2550 gr
Motor 6,5 tot 7,5 cc



Deze overbekende "fighter" uit de kyosho SQS serie,
is volledig uit balsa en triplex opgebouwd.
Afgewerkt met een tot in het kleinste detail bedrukte folie
is dit een van de mooiste schaalmodellen die er op
de modelvliegvelden te vinden is.
De reeds geel gelakte GFK motorkap en de uitlaten geven een
zeer realistische look.
Voorbereid voor de inbouw van een intrekbaar landinggestel.
Of naar keuze met een vast landinggestel.
Deze kit wordt geleverd met alle benodigdheden om het model
af te werken.
Door de vriendelijke vliegeigenschappen is de mustang
een echt all round model.

kyosho11808p51mustang.jpg


Kan iemand mij mischien AUB meer vertellen over dit model?

Kan iemand me mischien ook wat meer vertellen over: intrekbaar landinggestel.
Of naar keuze met een vast landinggestel.
wat dat precies inhoud enz.

Makkelijk om mee te vliegen enz enz enz
Alles wat je ervan weet is welkom :D


Alvast Hartelijk Bedankt.
 
Dan forget it. Dit is een model dat als nummer 4 of 5 op je lijst mag staan dan.

Eerst netjes leren met een degelijke trainer, en dan steds moeilijkere modellen nemen om ervaring op te doen voor zo een warbird.
 
dan zou ik eerst maar eens met een trainer beginnen. Als je dat onder de knie heb (en ga dat dan aub bij een club doen en niet zelf) kan je deze makkelijk als 2e kist nemen.
Hij vliegt vrij simpel... mits je vliegen kan..

Peter
 
Zoeen antwoord had ik al verwacht :lol:

Mischien meer uitleg over het besturen van het vliegtuig?
 
Als je nog nooit hebt gevlogen kan je beter met een simulator gaan oefenen en of les nemen. Ik heb het zelf heel snel onder de knie gekregen door te oefenen met een sim, FMS met een gamebird, als je het daar mee kan is het niet zo moeilijk meer om in het echt te vliegen, en ik kan het weten want zo heb ik het zelf ook gedaan.
 
maar met een simulator leer je niet hoe je je motor moet afstellen, inlopen, starten etc..
Wil je echt straks een keer met een mustang vliegen probeer dan eerst een club op te zoeken. Zij kunnen je wel verder helpen.
Idee is dan bv zoals ik het aan het begin heb gedaan, je trainer ook meteen als tail dragger uitvoeren. Als je daar goed mee overweg kan, kan je misschien eens een blik werpen richten zo'n p51.
Mijn 2e kist was ook een P51 ;)

peter
 
Een jongen waar ik wel eens mee ga rijden,zei tegen mij dat er in S'hertogenbosch ook een vlieg club zat, in Berlicum weet niet of dit klopt?

Is het nou ook zo dat de vliegtuig motortje's minder gevoelig zijn als bij nitro auto's?

Hoeveel kanaals zender is er eigenlijk nodig voor dit vliegtuig?

En hoe stuurt het vliegtuig eigenlijk? met de achtervleugel ofzo? :oops:

intrekbaar landinggestel.
Of naar keuze met een vast landinggestel.
Is dat met intrekbaar, dat de wielen in klappen zeg maar. En met vast ladingsstel dat de wielen blijven zitten?


Alvast bedankt :)
 
Mischien moet ik eens verstandig doen :lol:

Is een Piper J3 van Graupner een goed vliegtuigje om mee te leren vliegen?

gra0006280_gr.jpg
 
misschien eens wat rondstruinen op het forum met de zoekfunctie.

op berippen als beginners en beginner etc, zijn heel veel draadjes info te vinden, oa over de vliegtuigjes die je nu aanhaalt.

succes.
 
r_m zei:
Mischien moet ik eens verstandig doen :lol:

Is een Piper J3 van Graupner een goed vliegtuigje om mee te leren vliegen?

Als ik jou was zou ik eens naar een Kyosho Calmato kijken.

91baa045127008c7c9b62b87d40c76a4.jpg


Elders op het forum (onder gemotoriseerd) vindt je een afbouwverslag van dit toestel.
 
Dat is inderdaad een mooie vliegtuig,wat kost die eigenlijk? :oops:


Is het mogelijk om bij de Graupner jp3 een brandstof motor er in te zetten?


Zodat ik eerst kan leren vliegen met electro, om er vervolgens mee te gaan vliegen met brandstof motortje.

En is de graupner jp3 een goed vliegtuig om mee te beginnen?


Alvast bedankt :)
 
voordat dit weer op een "wat moet ik als beginner hebben" draadje uitloopt, sluit ik deze draad.

even de moeite doen om te zoeken, die vragen die je stelt zijn ruimschoots aan bod geweest op het forum !

je verdere vragen svp in die lopende draadjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top