Iemand ervaring met de Quark 33 regelaar?

Vroeger vloog met een walkera regelaar en motor, sinds ik mijn trex heb zit er een quark 33 in met een 430L motor van align en moet zeggen dat die veel fijner de toeren regelt als die walkera. Voor de rest veel meer opties in te stellen.

Nu enkel nog die governer in gang krijgen want dit lukt nog niet zo goed, ik snap niet goed hoe de curve op de zender moet staan. In het boekje staat alles aanzetten, optoeren tot gewenst toerental en knopje van de regelaar indrukken dan stopt die met draaien, stick dichtzetten en terug naar hetzelfde toerental gaan en terug knopje drukken....
Ja dat snap ik allemaal maar de curve moet op dezelfde lijn staan, dus bijvoorbeeld 0-80-80-80-80, of is het 0-100-100-100-100.
Moet ik die curve vooraf instellen voor ik de regelaar afregel en dan tijdens het regelen bijvoorbeeld 0-80-80-80-80 de stick fulll trotthle geven en knopje drukken of gewoon bij halve stick al op het knopje drukken?

Marcel zei:
Pfoe,wel veel instellingen als ik de manual zo bekijk van de Quark... 8O

Tja hoe meer hoe liever zeg ik altijd, maar normaal stel je alles maar 1 keer in en staat die goed, achteraf kun je nog wat gaan fijntunen, dus zowel geschikt voor de absolute beginner als de profs.

Hmm,net bezig geweest om de Quark te programmeren,het gaat allemaal goed totdat ik bij de "selections" kom :|

Het leek allemaal goed te gaan,totdat ik als laatste de lipo-cutoff wilde instellen,in dat menu gaat de motor draaien als ik de stick beweeg :?

Dus mijn vraag: Hoe weet ik nu in welke selection ik aan het instellen ben???

Groeten,
Marcel

Marcel zei:
Hmm,net bezig geweest om de Quark te programmeren,het gaat allemaal goed totdat ik bij de "selections" kom :|

Het leek allemaal goed te gaan,totdat ik als laatste de lipo-cutoff wilde instellen,in dat menu gaat de motor draaien als ik de stick beweeg :?

Dus mijn vraag: Hoe weet ik nu in welke selection ik aan het instellen ben???

Groeten,
Marcel

Als je bij punt 3. 2-3 Lipo Normal ingeeft vraagt hij dit niet en stelt deze dit automatisch in denk ik, want dan geeft hij dat lipo menu niet. Als je daarentegen Muanual ingeeft vraagt hij wel op welke voltage hij moet afslaan.

Dus mij theorie kan hierbij wel kloppen, dan heb je hem op iets anders staan als manual en is dit gewoon het einde van het menu.

Yes,kheb het toch voor mekaar gekregen :banana:

Die lipo-cutoff kun je idd alleen instellen als je de stap ervoor op manual zet.
Ik heb de lipo-afslag nu maar op 3 volt per cel gezet voor de veiligheid.

En vervolgens kwam ik niet in de advanced setup.
Nu heb ik mijn gastrim iets omlaag gezet en nu kan ik in het advanced menu ook alles instellen.

Nou,straks even naar het veld..... :D

De gv-functie heb ik nog niet geprobeerd,dus daar kan ik je ook niet mee helpen.

Wat me wel opviel gisteravond(kheb 4 vluchtjes gedaan) dat de accu ineens leeg is,je moet echt binnen enkele seconden landen anders valt ie uit de lucht. :?

Zou de lipo-cutt-off (die nu op 3V staat)hier effect op hebben?
Of andere instellingen die ik moet wijzigen?

Mijn instelling staat in Normal Lipo en als die leeg is gaat die minder snel toeren maken en zakt die feller in, kan nog rustig landen hoor, hij bouwt gelijdelijk zijn kracht af, maar enkele seconden is wel snel hoor, als ik hoog zit kan ik rustig nog een minuutje gebruiken om hem aan de grond te zetten dus denk dat er iets fout is ingesteld bij jou, Waarschijnlijk bij manual voltage regeld die niets meer en slaat die gewoon af als de accu op 3 volt zit per cel, bij de andere instellingen krijg je gewoon minder kracht.

Back