iemand ervaring met G12

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door onGlobalproductions, 14 nov 2012.

  1. onGlobalproductions

    onGlobalproductions

    Lid geworden:
    14 sep 2012
    Berichten:
    19
    ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met Aerotech G12 motor.

    ik ben van plan een licht gewicht raket te gaan bouwen die gebruik maakt van deze motor.

    ik zou graag willen weten hoe die gene deze motor stabiel heeft laten kunnen vliegen.

    ik zat zelf te denken aan trap on boosters, 3 F42's om tijdens de start een extra kick te geven, om zo boven de 5G te blijven
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Hallo
    Kun je een plaatje plakken van je raket. Een G12 motor is niks spannends als je maar voldoende lengte hebt voor je lanceer rails. Dus GEEN estes pennetje gebruiken maar een degelijke rails van minimaal 2 meter.
    Die waarde van 5G zegt helemaal niks in dit geval ,dat is niet meer dan een vuist regeltje. En het kan dus best zijn dat als de raket maar niet te zwaar is je F's helemaal niet nodig hebt. Dit maakt het allemaal alleen maar lastiger om te bouwen. Een F is zo uit mijn hoofd een Thunder motor en die starten sneller dan een Jack.

    Het kan dus gebeuren dat je centrale motor niet aangaat terwijl de Cluster motoren wel starten. Dan is er een goede kans dat je raket met een soort kurken trekker vliegt. Aerotech heeft nog wel eens een verschilletje in de motoren zitten, ze zitten redelijk ver uit elkaar.Plus dat ze beinvloeden elkaar tijdens het branden waar door de gasstroom wordt afgebogen. En je raket gaat zoeken.

    Maar waar om wil je een G12 motor gebruiken. En zijn andere betere motoren te bedenken om hoog te komen. Als je langzaam wilt vliegen (dan kom je hoger met de zelfde impuls ) kun je beter een TSP nemen. dit is een mooie en als je meer power wilt dat zet je er twee bij elkaar. TSp's hebben het voordeel dat ze 99 van de 100 keer zonder probelemen starten e nze zijn goedkoper dan Aerotch ook.


    TSP G11-15-x "compo"
    total impuls - 156ns
    max impuls - 10,4n
    medium impuls - 10,4n
    delay -0s, 2s or 4s
    diameter - fi 33mm, lenght 140mm
    time of work - 15s
    weight - 195g
     
  3. Roland@1

    Roland@1

    Lid geworden:
    20 feb 2012
    Berichten:
    4
    Waar scoren wij die TSP motoren?
     
  4. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Hallo Roland stuur me even een pbtje dan help ik je verder.
     
  5. onGlobalproductions

    onGlobalproductions

    Lid geworden:
    14 sep 2012
    Berichten:
    19
    ik heb nog geen ontwerp,
    daar ben ik nog mee bezig,

    de redene voort G12 is zijn mooie lange burn time,

    ik denk dat je wel gelijk hebt, gewoon een lange rails gebruiken,
    dan moet het wel goed komen,

    wat ook wel leuk zal zijn, is met een kleine G80 booster, een flinke kick en dan de g12 laten ontbranden , wat mooie vlucht kan maken voor de onboard camera,

    maar zijn er regels om een Glider based motor te gebruiken in een raket ?
     
  6. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Voor de motor zijn geen specifieke regels . Als hij maar sterk genoeg is voor een stabiele vlucht.
     

Deel Deze Pagina