iemand ervaring met gyro van align Head Lock Gyro RCE-500

Ik moet nog een gyro hebben voor mijn x400 wilde eigenlijk die Futaba GY 240 , maar kwam deze van align tegen speciaal voor de trex 450..

heeft iemand ervaring met die gyro van align??

Peter

Ik kan je ook de GY240 aanbevelen, deze gyro is echt zijn geld waard. Of voor iets meer de 401 pakken mits je een 6 kanaals ontvanger hebt.

dank je jongens.. ik moet ook niet afdwalen.. ik wilde al een futaba, waarom een ander merk kopen als je weet dat die futaba gewoon goed is.

wat is het gewonnen voordeel van een 401 tov de 240?

Peter

In jouw geval 0,0,0 ;) Het enigste verschil tussen de 240 en de 401 met een analoge servo is de remote gain. Maar die stel je 1 keer in en dan ga je vliegen ;)

De Futaba gyro's zijn top, maar heeft iemand werkelijk ervaring met de Head Lock Gyro RCE-500 van Align?

Misschien is dit ook wel een hele goede gyro voor het doel. En hij heeft een remote gain.

ja daar dacht ik ook aan. Prijs is erg gunstig maar om hem daar nu even voor te proberen........

misschien moet ik hem dan maar proberen als nog niemand hem heeft geprobeerd.. op zich maakt align goeie spullen.
Ben nog steeds benieuwd of iemand hem heeft hiero.. jullie hebben tot morgen de tijd.. dan wil ik het weten ;)

Peter

beter iemand laten proberen die al ervaring heeft met de futaba's, anders kan je geen vergelijk trekken :wink:

dan ga ik toch even knuppelen ;) Je kan het verschil in wat wind en piro's vaak wel zien. Ook even goed met de pitch jojoen maakt veel duidelijk. Als je dan geen verschil ziet is er ook weinig ;) Een GY240 drift nauwelijks, align beweert ook dat die van hun niet verloopt. Dat merk je vanzelf.

Ik heb even gezocht op runryder en rcgroups, maar kan erg weinig gebruikers ervaringen vinden hierover. De 500 is de verbeterde versie van de 400 en vrij nieuw.
Hoe dan ook vergelijkt iedereen het met een (veel duurdere) Futaba gyro die minder crash gevoelig zou zijn en minder last heeft van trillingen. Ook heeft een enkeling (met de oude versie Align gyro) last van drift, maar dit is hoogst waarschijnlijk te wijten aan een slechte mechanische setup. Elke gyro kan namelijk last van drift hebben als de mechanische setup slecht is, ook de GY gyro's. Die kunnen het alleen beter maskeren.

Één van de weinig echte gebruikers ervaringen:
ozace zei:
I have a few of these 500's. they work quite well, not as good as a 401 but very attractive price, and it is small and light. if your budget doesnt stretch to a 401 this is the next best thing. better than any other cheapies i have tried (not including all the telebee clones)

Als je het geld hebt zou ik toch voor de minder geavanceerdere en zwaardere maar technisch betere GY240 gaan. De 401 is een beetje overkill voor een micro, of je moet een redelijke 3D-er zijn die op zijn heli op verschillende toerentallen vliegt..

deze kost ongeveer 55 euro, een GY240 kost 95. Scheelt redelijk wat. Voor een beginner is het verschil misschien niet merkbaar, dan telt het portomonee aspect wel mee ;) Natuurlijk is het voor later wel weer beter... helemaal mee eens.

Ik heb geen ervaring met beide, maar wel het andwoord:

Stom hoveren,,,, RCE van align voldoet.
Na veel afstel problemen.

Voor de rest FUTABA !!!!!!!!!

Die Align giro's zijn en schijnen echt prut te zijn.
Ik heb met Tomar zijn Align RCE giro proberen af te stellen. Dit ging goed, MAAAAAAAR waag het niet onder het vliegen van HH naar gewoon mode te schakelen. En 2e probleem,,,,, rondjes vliegen wordt meteen rare figuren vliegen. De RCE's van align gaan echt flippen als je er een rondje mee gaat vliegen.

Dat is wat ik met dit ding heb ondervonden.

Tevens heb ik op RCGROUPS nog tig van deze verhalen gelezen, en topics vol klachten over de ALIGN giro's.

Oplossing iets meer uitgeven voor een Gy240 of Gy401, dat bespaart een hoop gepruts en kapotte heli's.

P.s. Hier past erg goed de uitdrukking: "Goedkoop is duurkoop" :!:

Inderdaad. het gaat hier om de RCE-500 en niet de 400. Waar op heel RC groups weinig over te vinden is,

Hoi hoi,

beetje ervaring met de RCE-400 :cry: . Inmiddels had ik ook al ervaring met de 240 van futaba :D .

Positief uitgedrukt: hij doet het... :? , gelukkig deed mijn leverancier totaal niet moeilijk toen ik hem héél graag (met uiteraard het verschil bijbetalen) wilde inruilen voor een GY 240.

Trouwens het verschil tussen een 240 en een 401 heb ik nog niet kunnen ontdekken op de micro's (behalve dan de instelmogelijkheden vanaf de zender).

Groetjes A.

ik heb wel vernomen dat de rce-500 heel anders is dan de rce-400. Volgens mij was/is die rce400 gewoon een telebee gyro met een align stickertje erop, en de 500 een compleet nieuwe.

Ik heb het zekere voor het onzekere gekozen en toch maat die futaba gy240 genomen.
Ik zweer nou eenmaal een beetje bij futaba ;)

Back