Iemand ervaring met iMSB?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Vale Ouwe, 19 sep 2020.

  1. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    [​IMG]
    Een bluetooth connectie tussen zender en een Apple product welke telemetrie waarden door geeft.
    http://imsb.ch/

    Voor sommige zenders moet je een module van een paar tientjes aanschaffen, anders is het enkel een abonnement van ca € 7,-- per jaar.
    Dat gaat in ieder geval op voor de FrsKy zenders met ingebouwde bluetooth module (X12S, X10S etc).

    Het lijkt vooral een hoog gadget gehalte te hebben maar wellicht is het toch wel interessant.
    Zo kun je (mij nog niet gelukt) via een voice-command telemetrie waarden opvragen (wat spelen met schakelaars scheelt), of een plot van de vlucht op een kaart weergeven (eventueel om je toestel terug te kunnen vinden) , grenswaarden op een kaart aangeven met een waarschuwing als deze wordt overschreden en/of voor GPS-triangle.

    Zo moet het ongeveer werken:

    Interactie middels voice-commands is me nog niet gelukt, dus alle tips om in te stellen zijn welkom.

    Ik heb zo'n vaag vermoeden dat daarna de volgende vraag zal worden; hoe (een) kaart(en) in te voegen en daar op een plot te zien.
    Maar dat is voor later.
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja een ervaringsdeskundige.

    Ik heb alleen serieuze zenders zonder bling bling en opsmuk.
    Deze uitbreiding geeft net dat beetje meer functionaliteit aan een zender zonder bling bling maar dan ook wel helemaal compleet.

    Het is een goed doordacht puik stukje software.

    Een kaartje komt uit Apple Maps.
    Gaat als vanzelf als er een internet verbinding is.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2020

Deel Deze Pagina