Iemand ervaring met inkorten 6x2 chassis 1:24?

Discussie in 'Model truckers' gestart door Peet on tour, 8 mrt 2019.

  1. Peet on tour

    Peet on tour

    Lid geworden:
    8 mrt 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rijnsburg
    Hallo mede-bouwers! Heeft iemand ervaring met het inkorten van een 1:24 trekker chassis van italeri? Ik sta aan de aftrap van de bouw van een DAF 3600 Space Cab die moet worden als de trekker van D.Th.de Klerk uit Kapelle (was 2e mooiste op het truckstar festival 1987). Deze trekker was in werkelijkheid een luchtgeveerde 4x2. De bouwdoos is een bladgeveerde 6x2... Ik weet dat er bij Schaper modelbouw 4x2 chassis verkrijgbaar zijn maar geen idee of deze ook geschikt zijn voor de oudere 2800/3300/3600 series. Iemand ideëen of ervaring(en)? italeri_0777_daf-3600-space-cab.jpg 29691-3600-daf.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    dit forum is meer gericht op de rc modelbouw
    maar u zou schaper kunnen vragen of dat chassis geschikt is
    of u moet n gebruikt/gebouwt oud model erbij kopen voor t chassis
    er was vroeger vh modelbouw die had allerlei daf modellen die hij produceerde was nl bedrijfje,maar zal er denk niet meer bestaan
    ze hadden toen ook div nooteboom diepladers 1/24 in productie zitten en containerchassis
    ik weet wel dat de oude italeri kits nog n motorblok erin hadden hangen,maar later niet meer helaas
    heb wel 1/24 gebouwt heel jarengeleden
    en verbouwt maar toen niet zo gedetaileert met luchtveringen
    ik ken dus enkel maar zeggen kijk voor n 4x2 truckchassis en gebruik die parts die nodig zijn
    succes met de verbouwing en mocht u nog vragen hebben vraag t gerust misschien dat ik kan helpen
    schaper is in elk geval n betrouwbaar man,ik ben er vaak geweest namelijk,ik woon er vlakbij namelijk
     
  3. Marker

    Marker

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    870
    Locatie:
    Rijssen
  4. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
  5. Peet on tour

    Peet on tour

    Lid geworden:
    8 mrt 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rijnsburg
    Oké! Dank allen voor de reacties! Markioo; ik ga er 1 van deze kopen op marktplaats! Dank voor de link. En ik ben lid geworden van de modelbrouwers.nl site. Nog geen reacties tot zover maar met deze marktplaats link ben ik een heel eind geholpen! Thanks
     
    markioo vindt dit leuk.
  6. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    ooit lang geleden. dezelfde verbouwing aan de hand gehad.
    chassis achter de knik op de hoogte van de tank doorgezaagd.
    ongeveer 3 cm ingekort.
    met een stripje in het chassis weer verlijmd.
    en het veerpakket ondersteboven aan het chassis en de as gelijmd uiteraard aan de bovenzijde het oog eraf zagen.
    maar dat was ongeveer 20 jaar geleden.
     

Deel Deze Pagina