Iemand ervaring met Razor?

Hallo,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de Razor borstelloze moteren (www.razormotors.com). Op Amerikaanse sites kom ik ze regelmatig tegen, maar hier eigenlijk nooit...... Ik ben wel geintereseerd in deze motoren (prijs/kwaliteit).

Iemand ervaring mee en tot volle tevredenheid?

Groetjes,

Marijn

Ron,

Bedankt voor je reactie. De motoren zijn (helaas) nog niet in nederland te verkrijgen en in Duitsland heb ik ze ook nog niet gezien. Dit is dan ook niet echt een probleem voor me....

Jij bent veel met borsteloos bezig en wat adviseer jij als vervanging (qua formaat) voor een Speed 300 en waar is het te krijgen? Ik wil meer kracht!

Marijn

Er zijn 2 Razor350's, 2 CastleCreation Phoenix 25 en 2 x 6,6:1 gearboxes naar me onderweg. Ik zal jullie laten weten hoe ze bevallen.

Wat ik (tot nu toe gelezen heb) zijn het beestachtige motortjes.

Dat is idd wat ik er ook over lees! Ik wilde hetzelfde setje bestellen maar hij is (bijna) overal uitverkocht en de levertijd is errug lang :(

Marijn,

Ik heb mijn setjes binnen. Jeetje dat is smullen, wat een mooi spul.

In afwachting van de GWS DS-gearboxes (6,6 : 1) een beetje zitten spelen en meten.

Geweldig de programmeermogelijkheden van de Phoenix 25: je kan de low voltage instellingen netjes vastleggen, = ok voor de bescherming van de lipo's. Wel maf dat de tussengemonteerde 9V liposafe veel eerder fel ging branden dan dat de op 9V ingestelde Phoenix eruit knalde.
Castle adviseert voor 3s1p pack een Low Voltage Cutoff van 7,2 V.
Dat leek me een lage waarde per cel voor LiPo's (2,4V / cel). Ik weet dat er veel rek in zit, maar toch.

Ik las op rcgroups\Castle hetvolgende:
The 7.2V cutoff suggestion is for use with the hard cutoff, if you use the soft cutoff, use the 9.0V setting. The 7.2V cutoff is for cells under load, and the voltage only has to dip below 7.2V for about 1/10 second for the controller to shut down. If you used a 9.0V setting, you would get lots of shutdowns on throttle-up even when the batteries were fresh.
Ik hoop dat Patrick del Castillo gelijk heeft.

De Razor350 heb ik onderzocht met een Güntherpropje gemonteerd.
Het motorje heeft het zwaar te verduren als je de trottle opengooit. Temperatuur loopt snel op en Amperage gaat naar net boven de 10 A. Gelukkig beschermd de Phoenix de motor goed: CutOff werkt ok.

Ik laat meer weten als de vertragingen binnen zijn.

Groetjes,

Jeppie

Hoi Jeppie,

Klinkt gaaf! Ik heb inmiddels de zelfde accu's besteld als jou (ik zag je post op ezone!?) Zodra ik de Thunder Power 2100 (3S1P) binnen heb ga ik eens kijken voor een Razor 350 en Phoenix 25..... Ik heb ook bij www.b-p-p.com de SC2 lader besteld, maar dit schijnt nog wel even te gaan duren!?

Ik ben benieuwd naar de vertraging!

Marijn

Back