Iemand HELP me met een lipo

Hallo,
Ik heb vandaag een lipo gekregen opgeladen, gereden, En de tweede keer hebben we hem opgeladen en hij is ook opgeladen alleen ik kan er maar 1 minuut mee rijden en toen sloeg hij af :mad::mad::mad: (Ik heb een ezrun 35A combo 3 in 1 setje, en me regelaar zegt de hele tijd PIEP, PIEP, PIEP.)
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb bij mijn programmeer kaartje (ezrun) No. 3 cut-off Threshold heb ik hem op 3.0V per cell, Ik heb een 30C 4000Lipo accu en hij is 7.4V.

Alvast bedankt Mike Vermeulen :(:(:(

Hoe heb je de accu geladen? Een vers geladen Li-Po met twee cellen moet direct na het laden een spanning hebben van ongeveer 8,4 Volt.

Eers geladen met 0,1A hij kan 4A met de lader Imax B6

Dan doe je iets verkeerd denk ik.
Je hebt je accu vandaag gekregen schreef je in het andere topic, en je hebt hem met 100mA volgeladen.
Een 4000mah accu doet er dan 40 uur!!! over om vol te raken.

En de spanning van 7,3V is onbelast. Wanneer je accu belast wordt zakt de spanning wat in en bereikt hij de cut-off spanning die je ingesteld hebt.

wat voor een voeding gebruik jij. low voltage betekent dat de spanning van de voeding te laag is.
als je gaat laden moet je eens kijken wat de input voltage is.

Nope dat is het niet,
Ik heb de accu eraan liggen en als ik hem ga laden zegt hij ''low voltage'' :mad:

Ik hoor nog van je...
Groetjes mike
(p.s. ik doe battery chek en dan zegt hij ''low voltage'')

Laatst bewerkt:
Dan is niet de spanning van de voeding te laag, maar de spanning van je cellen is te laag.
Deze dingen komen af en toe wel eens voor, soms komen er ook wel topics over langs.
Volgensmij lossen de meesten het probleem op door de accu heel eventjes als nimh te laden, maar daar zal iemand anders je antwoord op moeten geven, ik durf je daar niets over aan te raden, vooral ook omdat ik er geen ervaring mee heb.

wat voor een voeding gebruik jij. low voltage betekent dat de spanning van de voeding te laag is.
als je gaat laden moet je eens kijken wat de input voltage is.

bij deze b6 lader betekend low voltage dat de accu een te lage spanning geeft om het aantal ingestelde cellen te laden.

1cell moet minimaal 3 volt zijn om herkent te worden door de lader
2cell 6 volt
3cell 9 volt

dus even kijken of je de cellen hebt ingestel op 2 cell.

mvg Hans

Dan is niet de spanning van de voeding te laag, maar de spanning van je cellen is te laag.
Deze dingen komen af en toe wel eens voor, soms komen er ook wel topics over langs.
Volgensmij lossen de meesten het probleem op door de accu heel eventjes als nimh te laden, maar daar zal iemand anders je antwoord op moeten geven, ik durf je daar niets over aan te raden, vooral ook omdat ik er geen ervaring mee heb.

Haha je was me voor met je berichtje.

maar kijk uit met nimh laden, dit kan wel maar ben heel voorzichtig met dit soor advies.
dit kan fout aflopen, dit doen ze alleen om de spanning op te krikken naar een spanning zodat de lader de lipo weer ziet.

BLIJF BIJ DE ACCU ALS JE DIT DOET EN NIET LANGER DAN 30sec PER KEER totdat hij de goede spanning heeft berijkt

mvg Hans

maar kijk uit met nimh laden, dit kan wel maar ben heel voorzichtig met dit soor advies.
dit kan fout aflopen, dit doen ze alleen om de spanning op te krikken naar een spanning zodat de lader de lipo weer ziet.

BLIJF BIJ DE ACCU ALS JE DIT DOET EN NIET LANGER DAN 30sec PER KEER totdat hij de goede spanning heeft berijkt

mvg Hans

Is er ook een andere manier voor want ik heb de lipo vandaag pas gekregen en dan is het wel jammer als hij dan al in de fik vliegt

Heb je uberhaupt wel een LiPo programma ingesteld of staat die nog op een NiMha laadprogramma van je oude accu?

mvg Hans

Moet ik dan ook nog de balance stekker er in duwen?

Back