iemand in het bezit van een mcd short course truck

ik heb 'm.

auto verkeert in nette staat maar wel een paar - puntjes.
starten gaat nog niet naar mijn zin.
moter houdt in bij volgas.
banden zijn ver versleten.
uit knop mist het dekseltje maar werkt wel

maar verder werkt en voelt alles goed.

maar nu het volgende.

ik wil voorlopig op een mengverhouding van 1:25 gaan rijden om de moter goed te laten smeren maar ik weet natuurlijk nog niet hoe de auto daar op zal rijden dus ik ga echt geen 25 liter mengsmering maken. eerder 1 liter of zo. maar nou heb ik al een paar x geprobeerd om het uit te rekenen maar ik kom er niet uit. HOEVEEL OLIE MOET ER BIJ 1 LITER BENZINE ??
ik denk zelf 25 cc maar ik durf het risico nog niet te lopen.
en zijn daar bekertje voor te krijgen zodat je niet iedere x met een maatkan aan de slag moet ?
en het luchtfilter. hoe kan ik die het beste onderhouden ?
ik zal zelf te denken aan een onderhoudsset van een crossmoter of zo.

de rest van passende banden en evt. een pick up kap komt later wel.

1000ml delen door 25= 40 ml, maar waarom maar zo weinig mengen? Als je je motor heel wil houden zou ik gewoon altijd een mengverhouding van 1/25 aanhouden, dan meng je dus 200ml olie op 5 liter benzine.
Inhouden op volgas, kwestie van afstellen waarschijnlijk maar dat is lastig te zeggen zonder daadwerkelijk te zien en horen hoe die loopt. Versleten banden is makkelijker op te lossen ;)

Gewoon altijd mooi op 1:25 rijden. Ik heb op conrad een jerrycan gekocht met hele makkelijke aanduidingen erop per liter hoeveel % olie.

Zo erg weer he. Erwin (kattekamp) je kan het niet beter uitleggen hier.
Mensen lees nu eens voor je wat koopt of lees als je wat gekocht hebt.

de zoekfunctie op dit forum vind ik niet echt makkelijk werken en daarom kan ik ook goed begrijpen dat er sommige vragen vaker gesteld worden terwijl het antwoord waarschijnlijk ook al meerdere malen getypt is.
dit gebeurt op andere sub forums ook en dat is niet altijd even prettig. maar zo krijg je meestal wel het snelst antwoord op je vraag. dus vandaar.

wat de olie betreft ben ik er uit . en waarom maar zo weinig aanmaken ?
gewoon nog best onbekend en een beetje voorzichtig
ik heb nog geen flauw idee wat ik er mee zal gaan rijden of hoe de auto rijdt op deze verhouding. waarschijnlijk zal de auto op 1/25 gewoon goed rijden en zal ik in de toekomst best wel wat meer liters in 1 x maken.

bij mbs of csb vind ik onduidelijk hoe wat het verschil is tussen de types auto opbouw ,,competition// rtr wat er bij aan of op zit

Eigenlijk heel makkelijk terug te vinden op MCD Racing

- RTR zit alles bij, brandstof erin en rijden.
- Competition, andere diffs, cvd aandrijfassen, andere schokbrekers. Is alleen een roller dus heb je nog nodig: 3 servo's, batterij, motor, uitlaat, zender/ ontvanger.
- Factory team, bijna hetzelfde als competition en wordt ook als een roller geleverd alleen dan LSD diffs en alle EFRA upgrades zoals stuurinrichting, aandrijfassen, cups, hubs, vleugel bevestiging, schokbreker body's enz. FT onderscheid zich ook door witte velgen en vleugel.

of je gaat er gewoon eens kijken.
vind ik persoonlijk ook wel eens leuk om te gaan kijken bij een winkel waar ik nog nooit ben geweest.

de winkel waar ik vrijdag de mcd gehaald heb zit bv in een hoek van een brom-fiets winkel en die heeft daar hele leuke brommers staan uit mijn jonge jaren. altijd leuk om zoiets weer eens te zien

Vraag bij MBS even na hoe de MCD zich verhoud met tunings uitlaat en tunings blokjes.
Hebben veel ervaring met deze (rijden met 6 tot 8 man) en hebben regelmatig kontakt met blok tuner en MCD zelf.
Wat ik zo meegkregen heb is dat bij extreem tunen de slijtage ook (veel) meer wordt.
Uit testen bleek dat iets minder power, maar wel trekkracht het prettiger rijd, minder snel kapot gaat en de ronde tijden beter zijn.

Dat is bij iedere auto het geval , op het moment dat je er meer vermogen in gooit slijt het harder...

Vind het bij de MCD's echter nog wel meevallen als ik bv kijk naar die van mn oom...

De Falcon II icm de Jetpro heeft toch aardig wat vermogen.

Laatst bewerkt door een moderator:
nadeel van jetpro is dattie niet de acceleratie heeft in begin ,doe er maar is een samba'tje op trekt in begin veel beter op ,;)

Valt wel mee hoor... Gewoon iets lichter vertanden , met de Jetpro loopt de motor toch verder door in toeren en levert daar ook meer power ;-)

Samba's hebben een hele lange bocht die zorgt voor koppel maar smoort je motor ook in de toptoeren.

De Jetpro is 1 lange vloeiende en vooral ruime bocht waardoor je motor verder door kan lopen.

Niet te laag gaan in toeren met aangrijpen van de koppeling helpt ook trouwens , 4wd is op dat gebied toch een stukje anders dan 2wd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back