Iemand nog oude Cox modellen in bezit?

ik heb ook zon cox type hier ergens rond slingeren...
heb deze ooit eens gekocht... met vliegtuig met lijnbesturing... vlieguig was eigelijk niet meer oplapbaar :p
wat voor type cox weet ik ook niet.... als ik hem vind ga ik een picje ervan maken :)

ik heb nog een 0.8 cc COX motortje liggen die niet meer gebruikt wordt, de zuiger zit vastgekoekt maar is na het draaien weggelegd een jaar of 15 geleden. heeft alles bij elkaar nog geen halve liter verstookt.

mag overgenomen worden voor een minimaal bedrag voor de spaarpot van m'n jongste dochter.

Met de verhuizing heb ik de mijne weer terug gevonden. Incompleet, zwaar gebruikt ende versleten.. Het is de moeite niet meer.

ik ben op zoek naar een cox motor wie heeft er eentje liggen en wat wil hij ervoor hebben ?

laat maar horen

kevin

Dat zou ik eens vragen in het 'gevraagd' gedeelte van dit forum. ;)

dringent gezocht

gloei plug van een cox 0.49
mijn is kapot iemand eetje die hem voor een paar € weg doet

Ik heb je eerder al een mailtje gestuurd over wat ik voor je heb,

Verder zou ik graag zien dat je dit topic niet gebruikt voor het zoeken van onderdelen. Dit is enkel voor het tonen wat je hebt.

Hoi allemaal,

Ik was wat aan het rommelen in een doos en vond toen dit:

Cox 1979 - Windows Live

Dit foldertje heb ik volgens mij gekregen toen ik van mijn tante de onderstaande zwarte Mantis racer gekregen had. Ik heb er erg veel lol aan beleeft echter was de 3blads propeller niet in balans te krijgen. Dat bleef rot lopen. Toen ik er een 2 blads prop opgedaan had was het dingetje super!

image0-2.jpg

Groet
Steven

Wat ontzettend leuk dat je de moeite hebt gedaan om dit allemaal te scannen en posten. daarvoor mijn dank!

Heb je het model ook nog ergens in je bezit?

brandstof

op welke brandstof lopen ze eigelijk

ik heb er namelijk 2 en ook 2 adapter koppen (voor mordere bougies)

oja en ik heb een cox dune buggie met wat schade....

welke brandstof hebben ze nodig

ik heb namelijk 2 motoren en 1 cox dune buggie met wat schade.

en ik heb 2 adaptros voor morderne bougies.

Op die dune buggie zou ik zuinig zijn, lekker op de kast zetten.

Met een beetje zoekwerk vind je wel waar een cox op loopt.

maar vooruit:

25% nitro
20% castor olie
de rest methanol.

Ik heb de Mantis racer al een hele tijd niet meer. Door het vele gebruik was de neus van de romp vele malen stuk gegaan en gefixt , maar uiteindelijk is het niet meer haalbaar om hem te fixen. De motor heb ik een keer uitgeleend aan iemand die het wilde gebruiken voor een spreekbeurt. Ik heb em helaas nooit terug gekregen.

Tijdens heb opruimen ben ik ook 2 coxjes tegen gekomen, volgens mij moet ik er nog meer hebben maar dan moet ik even zoeken.
Zijn er mensen die dit op een depron profile kistje heeft gezet?
Ik zat te denken aan een mustang o.i.d.

Mike

Zoldervondst!

Na even zoeken kom ik nog meer leuks tegen, een ik gok, 30 jaar oud lijnbesturings model!
DSC00705.jpg

Voor hetvolgende motortje ben ik opzoek naar een nieuwe start-veer:
DSC00706.jpg

En bij dit motortje is, net onder de carbarateur, het plastic gescheurd, is dit te repareren of kan iemand mij aan een vervangend deel helpen?
DSC00707.jpg

Sorry voor de wazige foto`s, met mobiel gemaakt.

Mike

En bij dit motortje is, net onder de carbarateur, het plastic gescheurd, is dit te repareren of kan iemand mij aan een vervangend deel helpen?

Dat heeft mijn TeeDee .049 ook, precies op dezelfde plek. Ik heb het destijds met epoxy dichtgesmeerd, maar het wordt er allemaal niet beter op natuurlijk.

Back