Peter Den
PH-SAM
Dus...Duidelijk slecht ontwerp/ontwerpfout
Ik ben blij voor de handel dat Onno10 zo overtuigd lijkt van de goede intenties van de producenten, maar als je minder goedgelovig bent dan zal je zien dat er ontzettend veel constructieve rommel in omloop is.
Het merendeel van de producenten maakt vooral spullen die verkopen, en verkopen doen dingen die volgens de leek ''lijken op een echt vliegtuig''
Van een goed geconstrueerd modelvliegtuig mag je verwachten dat ie redelijk wat impact kan doorstaan en onder redelijk valt te verstaan wat het te verwachten gebruik is.
Voor deze seagull 2000 lees ik: ''Expertly constructed airframe with black and white UltraCote® finish'' en ''The Seagull 2000 Glider ARF is a powered glider that is at home in any pilot's hands''.
Ik lees dus niet: met handig geplaatste breekpunten in de konstructie om makkelijke reparaties mogelijk te maken als ''any'' pilot een beetje harde landing maakt.
Dit is troep maar wel met ''black and white UltraCote® finish''
Verder:
Ik durf te bekennen dat ik zo een matig vlieger ben dat ik al heel wat (4mm) breekboutjes heb gebroken.Hum,... ik ben van mening dat die nylon breekbouten helemaal geen breekbouten zijn.
Zoals je al aangeeft breken die niet. Heb ik nog niet gezien dat ze breken wel alles eromheen.
(en dan zonder verdere schade aan de kist)
Ik konstrueer wel zo dat de kans het grootst is dat de constructie heel blijft en alleen de boutjes breken.
Nb: ik vraag me overigens wel af of die rechte breuklijn origineel is of het resultaat van een verhulde slechte reparatie? (het blijft een beroerd geconstrueerde romp)