IJN FUSO Bouwverslag.

Dat is inderdaad heel jammer.....
Maar heb je geen afbeeldingen van de spanten meer? Alles staat wel op die andere bladen.
Op een van jouw foto's staan bijvoorbeeld ook nog spanten op;
bocdan.jpg

hallo , bocdan ik had myn rib delen in 3x.

2x bybesteld en 1x uit het boek zelf.

staat het niet voor in je boek , of bestel het by GPM , zie myn forum.

timberwolf

probleem.

Hallo jongens.

Dat is geen probleem, dat met die spanten, je mist alleen het onderwaterschip, en dat zie je normaal toch niet, en voor mij is het iets totaal anders, zo'n diorama maken.
Zelfs mijn vrouw was er enthousiast over, die vond het weer eens wat anders, dan een wand vol scheepsmodellen, en aangezien zij het opperhoofd is, heb ik maar weinig intebrengen.

Victorymarc.
Je hebt helemaal recht, als je schrijft dat ik nog afbeeldingen heb van de gehele spanten,
Maar de bekleding van de romp, die had ik dus verbruikt, en die zit er maar één maal in.

Maar als je het bovenste hebt gelezen begrijp je dat ik er niet zo mee zit,
dit zijn dingen die kunnen gebeuren

Ik ben alweer driftig begonnen om de spanten vanaf de water lijn uit te snijden, wat opzichzelf niet meevalt met 2mm karton, maar zo verveel ik me niet.

Ik laat jullie wel een foto zien hoe het nu gaat worden, en hoe het was, zullen we maar snel vergeten.

andere bouwers.

Zijn er nog andere bouwers, dij de Fuso aan het bouwen zijn, of al klaar zijn, of van plan zijn dit aan te pakken.
Ik zou het erg leuk vinden als die er waren.
Meld jullie.

diorama

Hallo.

Hier een foto met het idee, zo als het MOET gaan worden, ongeveer.
Foto is van de site geplukt.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Water

Bocdan,

Hoe ga je het water maken in je dio?
Ik wilde ook zoiets gaan doen met m'n miniduikbootjes.

water namaken

LeoS

Ik zelf heb nog nooit water nagemaakt, maar bij de foto hier onder, staat dat die persoon( een japanner) het water heeft nagemaakt van een vuilniszak, die heeft hij gekreukeld en vast geplakt, en dan de golf topjes wit geschilderd.
Mettertijd wil ik dat wet eens proberen, als het niet gaat, zien we wel verder.
Er zijn bouwers die dat zoo goed kunnen namaken.

Ik heb ooit een diorama gezien waarvan het water nagemaakt was van stopverf.
zag er zeer realistisch uit.
mvg Loek

Water

Ja stopverf of kinderklei (zelf hardend) en dan verf en tenslotte een aantal lagen jachtlak. Maar dat heb ik alleen nog maar gelezen nooit geprobeerd.
Giethars zie ik niet zitten. En siliconenspul ook niet.

namaak water

LeoS.

Wat zou je denken van overschilderbare kit, je weet wel in die spuitkokers,
dat kan je vormen hoe je wil, en dan schilderen.
Mij persoonlijk lijkt het wel wat, je moet er tenslotte makkelijk golfjes in kunnen maken, en ik denk dat als je het omhoog trekt, dat je dan realistisch golf punten krijgt.

Water

Bocdan,

Het lijkt me verstandig om welke methode je ook gebruikt, het eerst op een proefstukje te proberen. Op YouTube staan vele filmpjes met verschillende manieren. Bijvoorbeeld WC papier droog opbrengen en dan met een penseel gedoopt in witte houtlijm en verf de structuur aanbrengen. Je moet wel een aantal laagjes over elkaar heen zetten. Je moet maar es zoeken op YouTube.

water namaken

Bocdan,

Het lijkt me verstandig om welke methode je ook gebruikt, het eerst op een proefstukje te proberen. Op YouTube staan vele filmpjes met verschillende manieren. Bijvoorbeeld WC papier droog opbrengen en dan met een penseel gedoopt in witte houtlijm en verf de structuur aanbrengen. Je moet wel een aantal laagjes over elkaar heen zetten. Je moet maar es zoeken op YouTube.

LeoS.

Dat ga ik zeker doen, net zat ik weer een stukje te lezen, over water maken met siliconenkit, maar naar ik weet, kan je dat niet schilderen.
Dan heb je een probleem.
Maar als ik een goede meetode heb gevonden, dan ga ik dat zeker proberen.

Hallo Bocdan
je heb ook butyleen en acrylaat kit dat wel overschilderbaar is met voor jouw doel dezelfde eigenschappen als siliconenkit.
kan je daar eens mee experimenteren.
mvg Loek

namaak Water

Hallo Bocdan
je heb ook butyleen en acrylaat kit dat wel overschilderbaar is met voor jouw doel dezelfde eigenschappen als siliconenkit.
kan je daar eens mee experimenteren.
mvg Loek

Hallo Rovman

Ik ga zeker die dingen allemaal uitproberen, eerst op een afval stukje, als er dan een product is wat me bevalt, dan gaan we dat gebruiken.
We staan altijd open voor nieuwe suggesties , en misschien zijn er bouwers onderons, die al eens een diorama hebben gemaakt met water.

In de wereld van modeltreinen is ook van alles geprobeerd om modelwater na te maken, in diverse kleinere schalen. Daar is misschien ook nog wat te leren over wat ze gebruikt hebben.

VrGr,

Theo

bouw

Hallo Allemaal.

Wegens gezondheids redenen, is het bouw verslag van de IJN FUSO, uitgesteld.
Als alles weer normaal gaat meld ik me weer.
Maar reken op een paar maanden.

Hallo Bocdan,

Ik ben geschrokken van je berichtje dat even moet stoppen met de modelbouw wegens gezondheids problemen.

Veel sterkte en beterschap gewens!!

Groet
Carl

Back