Ik ben Frits ......, en ik zoek .....

Ik ben Frits ......, en verblijf meestal in Winterswijk.
Sinds kort opnieuw begonnen met modelbouw.
Mijn wens is uiteindelijk een stoomslepertje te bouwen. bv de Furie.

en ik zoek ..... mensen die in de omgeving van Winterswijk zich ook bezighouden met modelbouw in hout en/of metaal.

contact? Frits1956 at Hotmail.com waarbij at vervangen dient te worden door de apestaart en de spaties uiteraard overslaan.

het is niet mijn bedoeling om .....

.... alleen te zoeken naar mensen die stoom doen.
Ik ben op zoek naar mensen in de omgeving van Winterswijk die zich met zelfbouw van modellen bezighouden.

Desondanks toch bedankt voor jullie reaktie.

Ik zou graag in contact komen met bouwers in hout en/of metalen waarbij ik voor hulp en/of advies langs kan komen.

Ron, bedankt voor je suggestie maar vliegen is niet mijn ding, sorry.

Tegen wat voor problemen denk je te gaan aanlopen?
Romp? ketel? machine? brander? schroef? besturing?
Al die kennis is hier op het forum aanwezig.
Als je een bouwverslag plaatst met wat foto's en wat tekst en dan je probleem voorlegt zijn er genoeg mensen hier die je heel graag tips geven of verwijzen naar eenzelfde probleem dat al is besproken in een ander bouwverslag, of noem maar op.
De kans dat je hier een stoombouwer tegenkomt die ook nog bij je om de hoek woont acht ik nagenoeg nihil.
Om in verenigingsverband wat te bouwen zal je dan toch op zoek moeten naar een bouwclub in de buurt in de hoop dat je daar bouwers treft die je ook nog met stoom verder kunnen helpen.

Mijn voorstel is een verslag te beginnen en dan stap voor stap verder te komen.

groet Harm

Beste baggeraar, ik dank je voor je suggesties maar vind je het een probleem als ik op mijn eigen manier probeer aan de info te komen?

Frits, maak je geen zorgen (ook al ben je niet des vliegtuigs), niemand zal je hier iets opdringen, zelfs Harm niet :wink: Iedereen geeft en krijgt hier suggesties, ad nauseam. Wel een sterk accent op (stoom)veiligheid uiteraard. De door Harm geschetste methode van een bouwdraadje met foto´s heeft zijn nut bewezen, veel meekijkers en meedenkers. Zo zijn in de loop de tijd al de nodige foutjes ontdekt c.q. verbeteringen gedaan.

Voor modelbouwers zou je ook hier nog eens kunnen kijken
NVM - Nederlandse Vereniging van Modelbouwers

Back