Ik ben nieuw en zoek een helikopter

• Topicstarter Topicstarter 205gti
  • Startdatum Startdatum
2

205gti

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal keer gevlogen met een helikopter van mijn neef, maar nu word het toch echt tijd dat ik er zelf 1 ga kopen :D. Mijn budget is tussen de €100 en €150 euro. Ik had al wat rond gekeken op het forum en verschillende webshops en ik kwam uit bij de volgende modellen:

* RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

Maar mischien weten jullie wel betere modellen om mee te beginnen.

De bedoeling van mij met een helikopter is om er mee buiten te vliegen en te leren vliegen. Zodat ik in de toekomst mischien een groter model kan besturen.

Ik zou zeggen, als je buiten wil vliegen ga dan voor de grootste. Hoe kleiner/lichter, hoe gevoeliger hij is voor wind. Wel is het zo dat groter vaak ook duurder is. Ook qua onderdelen.
Walkera is volgensmij onder beginnerstoestellen redelijk bekend, dus ik denk dat je aan geen van de 3 een miskoop doet. Als dat wel is word ik graag verbeterd :p

Ik zou zeggen, als je buiten wil vliegen ga dan voor de grootste. Hoe kleiner/lichter, hoe gevoeliger hij is voor wind. Wel is het zo dat groter vaak ook duurder is. Ook qua onderdelen.
Walkera is volgensmij onder beginnerstoestellen redelijk bekend, dus ik denk dat je aan geen van de 3 een miskoop doet. Als dat wel is word ik graag verbeterd :p

Daar ben ik het ook mee eens. Wat nog een optie is, is een FP Honeybee van Esky .... Daar heb ik zelf goede ervaringen mee. Maar dit zijn eigenlijk dezelfde toestellen als die van Walkera. Ik zou voor de tweede optie gaan, gezien daar ook metalen onderdelen op zitten en die in de regel wat sterker zijn en meer baat bieden bij een crash!

Succes!

Daar ben ik het ook mee eens. Wat nog een optie is, is een FP Honeybee van Esky .... Daar heb ik zelf goede ervaringen mee. Maar dit zijn eigenlijk dezelfde toestellen als die van Walkera. Ik zou voor de tweede optie gaan, gezien daar ook metalen onderdelen op zitten en die in de regel wat sterker zijn en meer baat bieden bij een crash!

Succes!

Hoe lang kan je met deze helikopter vliegen? En zijn er betere accu`s te krijgen voor een langer vliegplezier?

Laatst bewerkt door een moderator:
De honeybee FP vlieg ik op dit moment ook mee. Prima dingetje, makkelijk aan onderdelen te komen. Vliegtijd durf ik zo niet te zeggen. Ik zit nog in de hover-fase, dus het is vallen en opstaan zeg maar. Vandaar dat ik niet echt een vliegtijd kan zeggen. Maar ik ga uit van een minuut of 7-8 ?

Langer vliegplezier kun je krijgen door meerdere accu's te kopen. Zorg dat ze vol zitten, dan kun je ze allemaal achter elkaar leeg vliegen. Accu's met meer capaciteit kun je er wellicht in zetten, maar dat brengt andere dingen met zich mee zoals het lastiger maken van een goed zwaartepunt, je motor krijgt het zwaarder (bij te zwaar zul je gewoon de zelfde vliegtijd krijgen als een standaard accu), en het kan wellicht niet goed passen. Wel betekent meer gewicht een betere stabiliteit.

Succes met je keus.

Ik denk dat het de "Walkera Dragonfly HM CB180D" gaat worden. Ook omdat ik hem in Nederland kan bestellen en volgens mij zijn er vrij veel onderdelen voor te krijgen. Ben alleen nog aan het twijfelen over de vliegtijd met zo`n helikopter!

Geloof me in het begin duren die minuten je al lang zat.
De meeste heli's vliegen niet veel langer dus daar hoef je niet naar te zoeken. Ze hebben nou eenmaal veel vermogen nodig om te kunnen vliegen en grotere accu's voegen alleen maar gewicht toe.

Gewoon in de loop van tijd een paar accu's bij kopen en een goede lader om ze weer snel vol te hebben.

Voor de lipo's minimaal 2C laadstroom nemen. Kleine accu's met 3C of hoger ben ik nog niet tegen gekomen. Meer over dat vind je wel op het forum.

Doe ook nog even hier rondzoeken en verder op internet wat de ervaringen zijn met de CB180D.

Persoonlijk zou ik de gewone nemen HM4G1A of als het budget het toelaat de brushless versie WK2402

Dit zit dichter bij een echte heli en deze hebben zich al meer bewezen.
De Esky Honey bee is ongeveer gelijk

Laatst bewerkt:
Geloof me in het begin duren die minuten je al lang zat.
De meeste heli's vliegen niet veel langer dus daar hoef je niet naar te zoeken. Ze hebben nou eenmaal veel vermogen nodig om te kunnen vliegen en grotere accu's voegen alleen maar gewicht toe.

Gewoon in de loop van tijd een paar accu's bij kopen en een goede lader om ze weer snel vol te hebben.

Voor de lipo's minimaal 2C laadstroom nemen. Kleine accu's met 3C of hoger ben ik nog niet tegen gekomen. Meer over dat vind je wel op het forum.

Doe ook nog even hier rondzoeken en verder op internet wat de ervaringen zijn met de CB180D.

Persoonlijk zou ik de gewone nemen HM4G1A of als het budget het toelaat de brushless versie WK2402

Dit zit dichter bij een echte heli en deze hebben zich al meer bewezen.
De Esky Honey bee is ongeveer gelijk

Mag ik aan jou vragen waarom je voor de HM4G1A gekozen zou hebben?

De Walkera Dragonfly (hm cb180d) is toch beter als je kijkt naar de eigenschappen?
De HM4G1A heeft een 3,7 Volt/ 1000mAH lippo accu terwijl de cb180d een accu heeft van 7.4 v/1000 mAH. Ook heeft de cb180d een metalen kop terwijl die van de HM4G1A van plastic is.

Mischien stel ik wel weer teveel vragen maar ik ben serieus in het modelvliegen geintereseerd :cool:

hmmm sinds wanneer draait dat ding op 1s Dat is niet logisch.

Nou ja die andere met brushless is wel 2s.

Waarom niet die andere. Alles met contra gewichtjes zonder paddles is voor mij geen echte heli. En las dat iemand hier veel problemen mee had. Vandaar dat ik er al bij zette doe even research.

Deze is van e-sky
Heli4u.nl Honey Bee FP2 Rood ESKY bestuurbare rc helicopter

Laatst bewerkt:
hmmm sinds wanneer draait dat ding op 1s Dat is niet logisch.

Nou je die andere met brushless is wel 2s.

Waarom niet die andere. Alles met contra gewichtjes zonder paddles is voor mij geen echte heli. En las dat iemand hier veel problemen mee had. Vandaar dat ik er al bij zette doe even research.

Deze is van e-sky
Heli4u.nl Honey Bee FP2 Rood ESKY bestuurbare rc helicopter

Kan jij mij mischien uitleggen wat 1s en 2s betekend? En wat zijn paddles?

3,7Volt is 1s (1 cel), 7,4volt is 2s (2 cellen in serie)
Ik zie niet in waarom gewichtjes een probleem zou zijn. Ik heb nog nooit in het echt een heli met flybar gezien (ze bestaan wel) terwijl een Huey gewoon balansgewichten in de kop heeft zitten. Het gaat erom met een beginnersheli dat ie redelijk stabiel en crashbestendig is, vliegt met collective, cyclic en tail control en dat ie makkelijk af te stellen is. Een CB180 is volgens mij prima om mee te leren. De maat laat zelfs nog toe om redelijk goed binnen te vliegen. Het enige nadeel zo te zien is dat er geen brushless motor op zit. Je zult zien dat je dan wat vaker de motor moet vervangen. Maar stabiliteit is als eerste heli erg belangrijk. Kun je eerst de orentaties mee leren vliegen....

Kan jij mij mischien uitleggen wat 1s en 2s betekend? En wat zijn paddles?

Laatst bewerkt:
Dat bedoelde ik ook met die contra gewichtjes. Vaak worden ze overstabiel.
Wel fijn in het begin maar dan denk je straks oh dit is een makkie en volgende week staat er een collective pitch in de woonkamer en vliegen de bladen om je oren.

Aan jou de keuze. Gewoon even flink info zoeken en filmpjes kijken of het is wat je wil.
Op youtube zal vast wel het 1 en ander staan.

1s is 3,7V lipo. Probleem daarvan is dat de stroom erg hoog is. Een 45grams heli op 1s lipo was al op het randje. lipo en motortje werden behoorlijk warm.

Bij een hogere spanning is de stroom vaak wat lager en gaat het wat langer mee.

Schroef je ipv gewichtjes paddels erop?

(kon het niet laten, maar dat is natuurlijk appels met peren vergelijken; Ja, die heeft geen paddels..)

Back