ik ben nieuw en zoek rond.

nou nou jahre

ik kan niet zeggen dat een heli het duurste is in alles. ik kan ook niet zeggen dat het het moelijkste is om te vliegen. het gaat er om dat je gewoon je onderhoud goed moet hebben en net zo als met een vliegtuig even iets hulp moet hebben in het begin om veilig bezig te kunnen zijn. autos die 80/90 kmpu gaan zijn ook geen dingen om mee aan te rotzooien in een woonwijk want als dat tegen een kind aan komt geloof me dat is niet leuk. maar autos kosten behoorlijk veel aan onderhoud en onderdelen omdat ze constand in contact staan met de grond. ik zou zeggen dat als je zuinig bent op je spullen autos an heli's even veel kosten aan onderhoud als een goedvliegtuig.

@ joppie master
ik raad je aan om eerst je zelf even goed op een rijtje te zetten wat je wilt. ga dus goed uitzoeken voor je zelf of je heli of vliegtuig of auto of boot wil dit moet je zelf beslisen en kan dus niemand anders doen. wat anderen nu aanraden is hun keuze geweest.

Laatst bewerkt:
nou nou jahre

ik kan niet zeggen dat een heli het duurste is in alles. ik kan ook niet zeggen dat het het moelijkste is om te vliegen. het gaat er om dat je gewoon je onderhoud goed moet hebben en net zo als met een vliegtuig even iets hulp moet hebben in het begin om veilig bezig te kunnen zijn. autos die 80/90 kmpu gaan zijn ook geen dingen om mee aan te rotzooien in een woonwijk want als dat tegen een kind aan komt geloof me dat is niet leuk. maar autos kosten behoorlijk veel aan onderhoud en onderdelen omdat ze constand in contact staan met de grond. ik zou zeggen dat als je zuinig bent op je spullen autos an heli's even veel kosten aan onderhoud als een goedvliegtuig.

@ joppie master
ik raad je aan om eerst je zelf even goed op een rijtje te zetten wat je wilt. ga dus goed uitzoeken voor je zelf of je heli of vliegtuig of auto of boot wil dit moet je zelf beslisen en kan dus niemand anders doen. wat anderen nu aanraden is hun keuze geweest.

oke bedankt,
ik wind helicopters als ik er zo naar kijk eigenlijk wel interessanter op youtube staan ze ook..
ik ga eens even een lijstje maken met dingen die ik wil en even goed
uitzoeken wat ik nou precies wil.

het duurt toch nog ff voordat ik het geld bij elkaar heb want op het moment ga ik een pc kopen en dat ben ik dus weer blut :rolleyes:

er zijn wat maanden overheen gegaan, en ik blijf toch terug komen op 2 helicopters:

CH-46
ESky Dauphin

welke is volgens jullie de beste keuze?
en waar zou ik hem moeten aanschaffen?
is het verstandig om er een simulator bij te kopen?
of kan ik toch beter voor dat geld extra vleugels kopen?

alvast bedankt voor de moeite ;)

@Jop: Of het nu om auto's, schepen, vliegtuigen of helikopters gaat: iedereen heeft z'n eigen voorkeur. Op een forum als dit krijg je dus meer dan 10 meningen, die allemaal goed zijn, omdat het meningen zijn.
Daar schiet je dus niet veel mee op.

Een paar tips:
Ga naar een club in de buurt, zeg dat je beginner bent, en op den duur een vliegtuig/boot/auto of misschien zelfs een heli wil aanschaffen en vraag of iemand je daar wat meer over kan vertellen.
Zorg dat je vantevoren wat vragen op papier hebt, zodat je "gericht" kunt vragen.
Wedden dat je in één middag meer weet dan na twee dagen op het forum? En met een beetje mazzel mag je even met een boot varen, een vliegtuig vliegen (met een instructeur naast je) of een auto rijden.

Verder:
Lees eerst eens alles over beginners op dit forum. Dat voorkomt dat je vragen stelt die anderen al vóór jou gesteld hebben.
Echt, alle info staat op het forum, maar je moet wel zoeken.
Gebruik dus die zoekfunctie. Gebruik ook Google; vaak, als je er een modelbouwwoord invult, kom je weer op het forum terecht.

Succes!

@Jop: Of het nu om auto's, schepen, vliegtuigen of helikopters gaat: iedereen heeft z'n eigen voorkeur. Op een forum als dit krijg je dus meer dan 10 meningen, die allemaal goed zijn, omdat het meningen zijn.
Daar schiet je dus niet veel mee op.

Een paar tips:
Ga naar een club in de buurt, zeg dat je beginner bent, en op den duur een vliegtuig/boot/auto of misschien zelfs een heli wil aanschaffen en vraag of iemand je daar wat meer over kan vertellen.
Zorg dat je vantevoren wat vragen op papier hebt, zodat je "gericht" kunt vragen.
Wedden dat je in één middag meer weet dan na twee dagen op het forum? En met een beetje mazzel mag je even met een boot varen, een vliegtuig vliegen (met een instructeur naast je) of een auto rijden.

Verder:
Lees eerst eens alles over beginners op dit forum. Dat voorkomt dat je vragen stelt die anderen al vóór jou gesteld hebben.
Echt, alle info staat op het forum, maar je moet wel zoeken.
Gebruik dus die zoekfunctie. Gebruik ook Google; vaak, als je er een modelbouwwoord invult, kom je weer op het forum terecht.

Succes!

oke bedankt, ik ga mij eens orrienteren.
zou een goeie modelwinkel goed kunnen adviseren of kan ik gewoon echt beter naar een club gaan?;)

ik zou zeggen club of een ervaren persoon gezien dat je heli wilt gaan proberen. ervaren persoon zou ik dan nog het eerst kiezen omdat er dan een persoon tegen je praat en niet twintig goed willende mensen waar er mischien 3 verstand van helis hebben of in mijn geval 0 verstand van helis hebben. gelukig kwam ik bij een ervaren persoon terecht na die club miskleun

ik zou zeggen club of een ervaren persoon gezien dat je heli wilt gaan proberen. ervaren persoon zou ik dan nog het eerst kiezen omdat er dan een persoon tegen je praat en niet twintig goed willende mensen waar er mischien 3 verstand van helis hebben of in mijn geval 0 verstand van helis hebben. gelukig kwam ik bij een ervaren persoon terecht na die club miskleun

oke,
toevallig een club in eindhoven/winkel?:rolleyes:

@Jop: omgeving Eindhoven ben ik niet zo goed bekend;
Kijk eens op de site van de HMBC ( HMBC - Modelbouw info ) voor een vaargroep of een winkel in de buurt.

Verder ga ik met Marco mee: Vragen doe je beter bij een club.
De meeste winkeliers willen verkopen. Logisch, daar leven ze van. Er zijn niet zo gek veel winkeliers die jou alle tijd geven om al je vragen te stellen en je dan een model verkopen waar jij mee uit de voeten kan.
Mensen bij een club zijn over het algemeen iets neutraler. Oké, natuurlijk hebben zij hun mening over een bepaald model (ik ook!) maar ik hoef er niet van te leven. En ja, je krijgt meer meningen over je heen, omdat iedereen een andere voorkeur heeft.
Daar zal je dus een keuze in moeten maken.

Als laatste: je hoeft niet telkens het hele bericht te quoten; als je antwoord geeft op een vraag, kan je dat prima doen op dezelfde manier als ik: @naam.
Of je quote alleen het stukje tekst waar het om gaat.

Succes!

weet iemand nog een goeie online shop die in nederland zit en die VEEL helicopters heeft,
veel sites die ik bezoek hebben er maar een paar..

alvast bedankt

Dat snap ik niet helemaal....je zou toch bij een club gaan kijken? Als je nu naar een online shop vraagt lijkt het erop dat je gewoon wat gaat kopen en alle adviezen in de wind slaat. Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar als je zo te werk gaat hoef je ook niks te vragen, spaart mij (en anderen) een hoop tikwerk.

Online winkels kun je vinden met een beetje googelen, of hier op het forum maar dan moet je even zoeken.

Dat snap ik niet helemaal....je zou toch bij een club gaan kijken? Als je nu naar een online shop vraagt lijkt het erop dat je gewoon wat gaat kopen en alle adviezen in de wind slaat. Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar als je zo te werk gaat hoef je ook niks te vragen, spaart mij (en anderen) een hoop tikwerk.

Online winkels kun je vinden met een beetje googelen, of hier op het forum maar dan moet je even zoeken.

nee dat is totaal niet de bedoeling,
ik ben vandaag al langs de RC winkel in eindhoven geweest,
en ze vertelde me dat ik het beste de robbe blue arrow kan kopen voor mijn
budget,
de online shop is om een idee te krijgen wat er ongeveer te krijgen is en
wat je voor welke prijs hebt,
niet om zomaar te zeggen van:
die ziet er leuk uit leuke prijs en kopen maar..

;)

kort om je slaat wel alle advies in de wind. er word gezegt ga niet naar een winkel maar naar een ervaren persoon/club in eindhoven zijn er vast wel ervaren mensen in de buurd. bijvoorbeeld de club in son en breugel. maar ik snap al lang dat het een verloren zaak is met jou helaas.

kort om je slaat wel alle advies in de wind. er word gezegt ga niet naar een winkel maar naar een ervaren persoon/club in eindhoven zijn er vast wel ervaren mensen in de buurd. bijvoorbeeld de club in son en breugel. maar ik snap al lang dat het een verloren zaak is met jou helaas.

hoezo hebben mensen in een winkel er geen verstand van :confused:

mensen in een winkel waar dan ook zijn niet echt on afhankelijk. aangezien ze geld moeten verdienen. tuurlijk zullen ze je zo goedmogelijk als hun kunnen helpen maar dat wil nog niet zeggen dat 100% goed is natuurlijk is dat ook zo met een forum en met een club maar in wezen is het zo dat een persoon die onafhankelijk ervaren is makkelijker een eerlijke mening of gedachte door geeft dan een persoon die betaald word.

mensen in een winkel waar dan ook zijn niet echt on afhankelijk. aangezien ze geld moeten verdienen. tuurlijk zullen ze je zo goedmogelijk als hun kunnen helpen maar dat wil nog niet zeggen dat 100% goed is natuurlijk is dat ook zo met een forum en met een club maar in wezen is het zo dat een persoon die onafhankelijk ervaren is makkelijker een eerlijke mening of gedachte door geeft dan een persoon die betaald word.

oke,
zij gaven mij het advies een helikopter te kopen:

de Bleu arrow van Robbe..
is dit een goede heli?
volgens hun vliegen die in mijn prijsklasse 0-150€ het strakst..;)

ik ken die heli niet maar meestal is robbe een goed maar duur merk.
daarom raden we je ook aan om te zoeken naar mensen die je echt kunnen helpen ik zelf ben nu iets van 3 jaar niet echt actief meer met heli dus mijn kennis is veroudert maar er zijn vast wel mensen die bij jou in de buurd wonen. ga dus naar een club in de buurd dit is echt het laaste wat ik hier over te zeggen heb

met de robbe blue arrow heb ik geen ervaring ( met heli's over het algemeen niet), maar die blue arrow is een coaxiaal heli, dat wil zeggen dat hij twee hoofdrotors heeft welke in tegengestelde richting draaien. Dit is een heel makkelijk systeem voor beginners om mee aan de slag te gaan, en dus zou ik hier ook zeker verder naar zoeken. er zijn nog zat andere heli's welke hetzelfde aandrijfsysteem gebruiken en welke weer andere voor en nadelen hebben dan de blue arrow. ook qua prijs kan het nog verschillen, een beetje rondzoeken loont de moeite;)

succes!

Back