Ik heb iets geleerd vandaag..

Hallo

Als het op modelbouwwinkels aankomt ben ik altijd vrij opportunistisch geweest. Elke winkel is goed voor me.
Als ik iets nodig heb zoek ik steeds naar een winkel die dat direct kan leveren, of het minste tijd nodig heeft om op stock te hebben.

Nu is er het volgende gebeurt.
Vorige zaterdag ben ik naar de modelbouwshop geweest waar ik het vaakst mijn materiaal haal. Ik had wat klein materiaal nodig waaronder een 70 mah lipo.
Thuisgekomen blijkt dat de lipo kapot is, er is geen spanning aanwezig. Vermits de winkel gesloten was toen ik thuiskwam moest ik wachten tot maandag om te bellen.
Ondertussen had ik op de webshop van desbetreffende modelbouwwinkel een nieuwe bestelling geplaatst voor 4 * 550 mah lipo en 4* 70 mah lipo.

Maandag bel ik naar modelbouwshop en vertelde mijn verhaal.
"Geen probleem" werd me verteld, ik hoefde de 70 mah lipo niet terug te sturen, en ze gingen het probleem oplossen.
Dinsdag was sluitingsdag.
Vandaag (woensdag) bel ik om me te informeren over eventuele oplossing.
Ze hebben mijn bestelling, die ik geplaatst heb op de webshop, verzonden naar mijn adres. Ik hoef GEEN verzendingskosten te betalen, ze hebben meegeleverde batterijen persoonlijk getest, EN ze hebben ter compensatie nog eens 3 extra batterijen bij mijn pakketje gedaan. Hoe mooi is dat? :smile:

Ik denk dat ik mijn licht opportunistische mentaliteit een beetje moet bijsturen.

Ik merk duidelijk dat desbetreffende modelbouwwinkel er alles aan doet om bestaande klanten te houden, (het is crisis voor iedereen toch?) en ondertussen bestel ik onderdelen die zij even een paar dagen niet op stock hebben bij een andere modelbouwshop of zelfs rechtstreeks bij de leverancier (robbe)!

Ik denk dat als ik volgende keer nog iets nodig heb, ik eerst bij voorgenoemde modelbouwwinkel ga kijken, en eventueel toch een paar daagjes geduld ga oefenen als ze iets even niet op stock hebben.

De naam van de modelbouwwinkel heb ik bewust achterwege gehouden op dit forum omdat ik geloof dat het hier niet toegelaten was om reclame te maken. Als je de naam wilt, pb'tje dan ;)

mvg
Robby

De naam van de modelbouwwinkel heb ik bewust achterwege gehouden op dit forum omdat ik geloof dat het hier niet toegelaten was om reclame te maken. Als je de naam wilt, pb'tje dan ;)
Je hebt in ieder geval een lans gebroken voor de Nederlandse hobby-winkels en dat mag óók wel eens :-)

Overigens, dat de winkels (iets) duurder zijn is naar mijn idee niet zo'n probleem. Hobby-winkels hebben te lijden onder dezelfde problemen als de "gewone" winkels, online bestellen is gewoon erg handig en je hoeft er de deur niet voor uit ;-)

Het gaat om een Belgische hobbywinkel, ik ben een Belg ;)
Maar dat maakt in de context van mijn verhaal helemaal niks uit eigenlijk.

mvg
Robby

[mod]Maak er aub (svp) geen winkelbespreking van[/mod]

Dit gezegd zijnde maakt het geen mallemoer uit Robby

Het zelfde meegemaakt met een defecte Hitec Optima 7 ontvanger, door mijn eigen fout om zeep geholpen, oude binnengebracht onder garantie en verstuurd....liet wat op zich wachten en zegt de winkelier, gij wilt vliegen zeker? Ikke Jawel liefst zo snel mogelijk en wel met mijn ontvanger die in de hersteldienst ligt anders mag ik weer een andere kist leeghalen.....haalt ie een nieuwe uit een doosje en geeft die aan mij, hier gebruik die maar (met 2 kanalen meer) tot de jouwe van de hersteldienst terug is. Zo kan het dus ook:D

Stevo

Voor het geld wat ik voor 1 batterij betaal in een NL shop bestel ik er 3 in het buitenland. Ik moet zeggen het wordt wel steeds beter te betalen hier in NL maar het is nog lang niet de prijs van een buitenlands shop. En ik durf met volle zekerheid te zeggen dat de kwaliteit van de buitenlandse lipo,s net zo goed zijn als de lipo,s van een merk.

Back