Sja, een probeersel is nu eenmaal precies dat. Zo'n beetje alles is lelijk er aan, maar het gaat even om mijn kennismaking met quadcopters bouwen

Ik had eerst (voordat ik aan dit project begon) de illusie dat quadcopter vliegen bijna niet fout kon gaan. Gelukkig heeft simmen met de GAUI in Phoenix met wat realiteitszin bijgebracht en ben ik vanmiddag wat voorzichtig begonnen met "hoppen". Ik heb wat ervaring met helicopters vliegen ( ook CP), dus dat helpt ook een beetje. Een echte maiden kon je het nog niet noemen, maar het functioneert naar behoren zeg maar. Vanavond nog even wat afstellingen gedaan en morgen gewoon poging twee, dan gaan we een stapje verder.
Ik ben eigenlijk momenteel met een heel ander project bezig ( Twinstar II floater conversion), maar kreeg toch wel erg veel zin om een quadcopter te gaan bouwen tussendoor. Na wat gezocht te hebben en m'n centjes geteld te hebben had ik in eerste instantie besloten toch nog even te wachten, maar opeens bedacht ik mij dat ik ooit bij RCTimer in een jolige bui 1712 motors en bijbehorende 18A ESC's per 5 gekocht heb, omdat dat zoveel goedkoper is dan los, en dus van beide er nog 4 moest hebben. Samen met een HK KK board en een frame van toch wel $7 is die quadcopter dan ineens heel erg in bereik

Aldus heb ik een paar weken geleden de resterende spulletjes besteld en had ik nogal geluk met bezorgen, echt alles uit HK was binnen een week binnen!
Hoe lang dit goedkope, houten frame het volhoud is moeilijk te zeggen. Ik denk dat met waar ik het nu mee volbehangen heb het allemaal wat "overdone" is en het dus wel gauw "krak" zal doen. Dit frame lijkt meer bedoel voor een hele lichte configuratie.
Leuk als eerste stap, maar inmiddels ben ik dus dermate besmet
dat ik al wat alu heb liggen om een beter frame te bouwen en zijn er 2022 motortjes onderweg uit HK.
Ik heb ook nog een Fyetech FA-20 liggen. Daar zijn goede successen mee geboekt ( er is een draadje op RCGroups hierover) dus die combinatie ga ik proberen om de boel nog stabieler te krijgen, maar dan wel op het nieuwe alu frame.
Tot die tijd heb ik hier lol mee

Inmiddels op het uiteinde van de poten wat bescherming aangebracht omdat de motortjes er onder hangen:

Ik heb 1 vraag op dit moment: hoe zinvol is het upgraden van de Firmware? Na de paar minuten die ik er mee gevlogen heb heb ik de indruk dat dit board in huidige configuratie het best wel goed doet. Wat verbeter ik er mee en wat zou het risico zijn?
Groetjes,
Arthur.